מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשע״ד 09.04.2014

בצל ההפיכה בקרים: חב"ד תדאג לאלפי יהודים לקראת ה'סדר'

המצב הפוליטי החדש בחצי האי קרים, משפיע גם בהקשר היהודי, ולאחר שקרים הסתפחה לרוסיה, צרכי הדת של אלפי יהודי קרים הוטלו בבת אחת על הקהילות היהודיות ברוסיה, כשהמשימה הראשונה היא לארגן מצות יין וצרכי החג הקרב והבא לאלפי יהודי קרים, וכן עריכת ליל סדר ציבוריים עבור תושבי המדינה  פסח בחצי האים קרים  
בצל ההפיכה בקרים: חב
ספינות צבא רוסיה על שפת ימה של סווסטופל
המצב הפוליטי החדש בחצי האי קרים, משפיע גם בהקשר היהודי, ולאחר שקרים הסתפחה לרוסיה, צרכי הדת של אלפי יהודי קרים הוטלו בבת אחת על הקהילות היהודיות ברוסיה, כשהמשימה הראשונה היא לארגן מצות יין וצרכי החג הקרב והבא לאלפי יהודי קרים, וכן עריכת ליל סדר ציבוריים עבור תושבי המדינה.

ואכן משלחת מיוחדת יצאה השבוע ממוסקבה בירת רוסיה, לסימפרופול בירת חצי האי קרים לסיוע באירגון סדרי הפסח, שיערכו השנה במספר ערים בקרים, עבור אלפי יהודי האזור, בסיוע תלמידי הישיבות הקדושות במוסקבה, שיגיעו בטיסות בערב החג.

המשלחת בראשות רב צבא ושב"ס רוסיה הרב אהרן גורביץ, אף ביקרה במרכז חלוקת המצות בעיר סווסטופל, שם עמדה מקרוב על הפעילות והיערכות של רב העיר ושליח חב"ד הרב בנימין וולף.

סדרים אלו, הם חלק מחוליית מאות סדרי פסח ציבוריים, שייערכו במאות ערים ברוסיה, לאחר מבצע לוגיסטי גדול ומורכב של שינוע אלפי טונות של מצות, יינות ומצרכי מזון כשרים לפסח, שהחל עוד לפני מספר חודשים, ע"י "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה", המאגד ומפעיל במשך כל ימות השנה, מאות קהילות יהודיות ברוסיה, מהם רבים, באמצעות ועל-ידי עשרות רבני ערים ושלוחי חב"ד.

במסגרת הכנת תלמידי הישיבות לקראת נסיעתם לעריכת הסדרים הציבוריים, הנחה רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, העומד בראש המפעל הגדול את עורכי הסדרים בכל השאלות ההלכתיות העלולות להיבצר במהלך עריכת הסדר וחג הפסח, והעניק להם כלים מעשיים בכדי להתמודד עם כל אתגר הילכתי ויהודי שיעמוד בפניהם.

הממשל המקומי הבטיח את עזרתו למען ביטחונם של משתתפי הסדרים, כמו גם למען כלל יהודי האזור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.