מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשע״ד 09.04.2014

שליח חב"ד בעקבות התחזקות 'יוביק': "אווירה של הסתה"

לאחרונה בהונגריה מפלגת "יוביק" הימנית קיצונית זכתה ב21% מהקולות בפרלמנט, דבר המציב אותה כמפלגה הקיצונית הגדולה באירופה ● מה מצב היהודים? ומה עושה בפרלמנט צ'ונאד סגדי? ● השליח הרב שלמה כובש בראיון ל-COL  התחזקות יוביק
שליח חב
הפגנה (צילום: אילוסטרציה)

משה בן-חיים

לאחרונה בהונגריה מפלגת "יוביק" הימנית קיצונית זכתה ב21% מהקולות בפרלמנט, דבר המציב אותה כמפלגה הקיצונית הגדולה מסוגה באירופה. האם הדבר משפיע לרעה על יהודי הונגריה?

בהחלט זה דבר לא טוב. למפלגה הזאת היה הרבה תמיכה גם בבחירות הקודמות לפני 4 שנים, אז הם קיבלו 16% מהקולות, כך שזה לא דבר חדש. המפלגה הזאת אמנם באופוזיציה, אך היא מובילה אוירה בציבור ההונגרי של הסתה וגזענות. היהודים בהונגריה חוששים ומפוחדים, ואת זה אנו משתדלים למנוע.

אין אצלנו ב"ה אנטישמיות פיזית כמו במדינות מסוימות באירופה. הממשלה מאוד מסייעת בביטחון. ב"כנס רבני אירופה", המשטרה עשתה עבודה יפה וטובה, ועבדנו איתם בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל. אנו מאמינים שהמלחמה בחושך היא בדרך של להרבות באור.

כיצד אתם נערכים השנה לליל הסדר? לכמה משתתפים אתם נערכים?

באזור בודפשט יתקיימו בשלושה מקומות מרכזיים סדרים גדולים. בערך כאלף משתתפים. עשינו השנה מבצע מיוחד: "איך לעשות סדר". אנו מספקים סט הכולל כל מה שדרוש לעריכת סדר, ובנוסף גם אוכל כשר כדי שיקיימו הסדר כהלכתו. יש הרבה מאוד יהודים שמשתמשים ב"שירות" הזה.

בארץ סופר בהרחבה על סיפורו הלא יאומן של צ'ונאד סגדי.  הוא ממשיך בתפקיד חבר בפרלמנט האירופי? הוא עוזר שם ליהודים?

צ'ונאד סגדי, בתפקידו משתדל מאוד לעזור. הוא התלבט מאוד האם להמשיך בתפקידו בפרלמנט בתוך מפלגת "יוביק". לאחר שהתייעץ איתנו, החליט להישאר בכדי שלא ייקח מישהו אנטישמי את כיסאו בפרלמנט. בקרוב יהיו בחירות והוא יסיים שם את תפקידו.

בסדר הפסח המרכזי אצלכם, איזה תפקיד אתם מיעדים לצ'ונאד סגדי? בהונגריה הוא אישיות מפורסמת.

הוא יוכל לבחור בהגדה באיזה סוג של "בן" שהוא ירצה. יש לו ארבע אפשרויות...

האם אתה אופטימי ביחס למצב היהודים בהונגריה?

אנו צריכים ללכת בדרך שהרבי מנחה אותנו  ללכת. הרבי התייחס לאנטישמיות שכמובן צריך לפעול נגדה בכל הכוח, אבל גם יש למגר את הרע שיש בתוכינו. כי מה שיש בחוץ, יש מעט ממנו בפנים. ואם נתקן מה שצריך בתוכינו, גם מבחוץ נראה בע"ה שינוי לטובה. וזה הדרך של חב"ד: להרבות באור, ולתקן מה שצריך מבפנים. ואז ממילא "מעט אור דוחה הרבה חושך".

פסח כשר ושמח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.