מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תשע״ד 08.04.2014

בחדר ישיבות המטכ"ל: שיחה "בטחונית" עם שר הביטחון

דיון רב רושם התקיים אתמול בחדר ישיבות המטכ"ל הצמוד ללשכת שר הבטחון בקריה בתל אביב ● אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב יזמה את הדיון המיוחד עם שר הבטחון מר משה (בוגי) יעלון, בו השתתפו חברי בית דין רבני חב"ד, מזכיר בית הדין ומרא דאתרא דנחלת הר חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, ומרא דאתרא דכפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי ● הרב אשכנזי הסביר לשר הביטחון על חשיבות ונחיצות נסיעת הבחורים לשנת ה'קבוצה', והפעולות האחרונות הנחוצות להסדרת הנושא גם לאחר חקיקת חוק הגיוס  לסיפור המלא, גלריה
בחדר ישיבות המטכ
צילום: מאיר אלפסי
דיון רב רושם התקיים אתמול בחדר ישיבות המטכ"ל הצמוד ללשכת שר הבטחון בקריה בתל אביב. דומה ששולחן העץ שידע וראה ישיבות אינטנסיביות במיוחד על פעולות גלויות ופחות גלויות שנעשו בארץ ובעולם על ידי כוחות הביטחון, לא זכה עד היום לישיבה ודיון מסוג זה.

אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב יזמה את הדיון המיוחד עם שר הבטחון מר משה (בוגי) יעלון, בו השתתפו חברי בית דין רבני חב"ד, מזכיר בית הדין ומרא דאתרא דנחלת הר חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, ומרא דאתרא דכפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי, ואנשי אגו"ח – יו"ר ועד כפר חב"ד וחבר אגו"ח הרב בנימין ליפשיץ ומזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג.

בפתח הפגישה גילה השר יעלון לרב אשכנזי כי יש לו הפתעה מענינת,(לרב אשכנזי ולשר יעלון ששם משפחתו המקורי הוא קומיסר, ישנה קירבה מיוחדת, שניהם נצר למשפחות קרובות מאוד שחיו בעיר החסידית קרעמענצווג) מסתבר שסבו של השר יעלון השאיר מחברת זיכרונות שנמצאה זה עתה ובה תיאורים מאוד מענינים על העיירה החסידית הנודעת, ויתכן אף שיהיה ניתן ללמוד ממנה על קירבה משפחתית בין המשפחות. "אנחנו חושבים כעת לשבת על החומר ולהכינו להוציאו לאור כספר" אמר השר יעלון, הרב אשכנזי הגיב בחיוך: "אין לי סבלנות לחכות עד להוצאת הספר הייתי רוצה מאוד לקרוא כבר את כתב היד..".

האוירה בפגישה שהפכה להיות משפחתית משהו, סחפה את הנוכחים לדבר על עניני החג ומעלתה של המצה השמורה כדברי הזוהר מיכלא דמיהמנותא ומיכלא דאסוותא (מאכל האמונה ומאכל הרפואה) והרב ירוסלבסקי יחד עם הרב אשכנזי החלו להתפלפל על המקורות והסימוכין לעניין זה. השר פתח את "הגדת ארבעת הבנים" המיוחדת שיצאה בהוצאת לדורות הבנויה על ביאורי הרבי, במטרה לבדוק איזה 'ווארט' יגיד בליל הסדר הקרב ובא.

מכאן פנה הרב אשכנזי לשר יעלון והסביר לו בחום רב על חשיבות ונחיצות נסיעת הבחורים לשנת ה'קבוצה' לבית חיינו והפעולות האחרונות הנחוצות להסדרת הנושא גם לאחר חקיקת חוק הגיוס באחרונה שחוקק למורת רוחו של שר הבטחון- כפי שהיטיב השר להבהיר בהבעת פניו. השר עיין בהודעת בית דין רבני חב"ד שיצאה בעקבות האסיפה המשותפת של בית הדין, אגו"ח וראשי הישיבות הגדולות של חב"ד ברחבי הארץ.

לאחר חתימתו של הדיון הממצה, הוסכם שהודעה מסודרת של אגודת חסידי חב"ד להנהלת הישיבות ותלמידי הת' בנושא זה תצא בזמן המוסכם יחד ובתיאום עם משרד הבטחון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.