מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ד 02.04.2014

למי הרבי מסר ח"י דולר בערב פסח? ● היומן, פרק ב'

למי מסר הרבי ח"י דולר בערב פסח? ● מדוע שתו התמימים בקבוק וודקא בערב פסח לפני סוף הזמן? ● על כך ועוד בפרק ב' בסדרה החדשה "היומן"  ח"י דולר בערב פסח
למי הרבי מסר ח

"היומן" - זהו מדור חדש, שבו נביא לכם בע"ה קטעים, מרשימות שערך הרב ברוך מ. כהנא, בהיותו בקבוצה בשנת ה'תשמ"ח, ובשנים לאחר מכן. הדברים סופרו על ידו במהלך הזדמנויות שונות, ונלקטו למדור זה בהתאם לתאריכים, ונושאי עניין לתועלת הקוראים.

בלוח היום יום לי"ד טבת כותב הרבי: "תנועת צדיק, ומכל שכן ראיה או שמיעת קול, צריך לפעול שלא ישכח לעד".

בקבוקי יין וח"י דולר, בערב פסח בבית של הרבי

שנת תשמ"ח, ערב פסח. בכל יום הרבי היה מתפלל שחרית בביתו ברחוב פרזידנט בשעה 10:00. באותו בוקר הודיעו שהתפילה תתקיים בשעה 8:00 (מצד הזמנים של סוף זמן אכילת חמץ וכו').

אני עצמי הצלחתי להיכנס לבית ולהיות בין המתפללים. מעט אנשים היו, בערך שני מניינים. בסיום התפילה הרבי הסתובב ושאל באידיש האם יש מישהו שיש לו "סיום" (מסכת). לרגע אף אחד לא ענה, והמזכיר הריל"ג חזר על השאלה בקול. א' התמימים (הבן של ברוך שפילמן שי') שלמד ב"אוהלי תורה", אמר למזכיר שיש לו סיום של מסכת מכות
. המזכיר אמר זאת לרבי. הרבי הסתכל לעבר הת' הנ"ל ואמר לו: "זאל זיין בהצלחה" (שיהיה בהצלחה) ומיד הרבי החל בשיחה שנמשכה כ-5 דקות. בתוך השיחה  הרבי עשה "סיום", תוך כדי שמקשר את תחילת התורה וסיומה, תחילת הש"ס וסיומו, תחילת הרמב"ם וסיומו.

אח"כ הרבי עלה לחדרו בקומה העליונה, ובינתיים הקהל שהיה בבית שמע את הסיום מהת' הנ"ל. לא עברו מספר דקות, והמשב"ק הרב גאנזבורג ירד מלמעלה ובידו 3 בקבוקי יין קטנים, ובידו השנייה ח"י דולר. הוא הודיע שאת היין הרבי אמר לחלק למשתתפים ב"סיום", ואת הח"י דולר, עבור הת' שעשה את ה"סיום".

מה עשה הרב חדוקוב עם בקבוק וודקא בערב פסח?

שנת ה'תשמ"ט, ערב פסח. לפתע, יצא מהחדר של הרבי הרב חודוקוב, ונכנס ל"זאל הקטן" בו הייתי אני ועוד מספר בחורים. בידו החזיק בקבוק וודקא רוסי (ככה"נ שלח אותו מישהו מרוסיה לרבי). על הבקבוק היה כתוב בכתב יד: "דער רבי זאל זיין געזונט" (שהרבי יהיה בריא). והיה חתום בשם, דוד. הרבי ביקש שיסיימו את הבקבוק לפני סוף זמן אכילת חמץ.

כמובן שאנו התמימים אמרנו על זה "לחיים" בשמחה גדולה...

"מכירת חמץ" של הרבי

שמעתי מהרב מ"מ גרונר שי' שבשנת תשכ"ח או תשכ"ט, אז היה מוכר הרבי את החמץ ע"י הרב שמואל לויטין. כשנגמרה המכירה וכולם התפזרו. הוא עמד  עם הרב מאיר ארליג שי'. לפתע הרבי יצא מחדרו ושאל אותם איפה הרב שמואל לויטין? הם ענו שהוא נכנס לחדרו (שהיה בסוף המסדרון של הזאל הקטן). ואז הם רואים את הרבי הולך ובידו סכום כסף והרבי אומר "העיקר שכחתי"...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.