מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ד 02.04.2014

בית ספר חב"ד גלבוע באירוע חינוכי רב משתתפים ורושם

500 תלמידי בית הספר חב"ד תענך-גלבוע של 'רשת אהלי יוסף יצחק' והוריהם, התכנסו לאירוע חלוקת תעודות 'חוזקה' לתלמידים - פרי רעיון חינוכי יוצא דופן בשם "מזהים חוזקות – מובילים להגשמתם" שיזמה ומובילה מנהלת בית הספר הגב' רחל קיל ● האירוע התקיים כחלק מתהליך שנתי לחיזוק הקשר עם ההורים והקהילה בליווי אגף 'הורים וקהילה' ב'רשת' ● וגם: כמה תלמידים חדשים נוספו לבית הספר כבר ביום המחרת?  בי"ס חב"ד גלבוע
בית ספר חב
500 תלמידי בית הספר חב"ד תענך-גלבוע והוריהם התכנסו בסוף השבוע שעבר ב'בית ציזלינג' שבקיבוץ עין חרוד מאוחד, לאירוע רב רושם תחת הכותרת "לחלום – ללמוד להגשים" שבמרכזו הוצגה התכנית הלימודית המהפכנית של בית הספר "מזהים חוזקות – מובילים להגשמה" וחולקו 'תעודות חוזקה' לכל תלמיד.

הכול החל כשגב' רחל קיל - מנהלת בית הספר ממ"ד חב"ד תענך-גלבוע של 'רשת אוהלי יוסף יצחק', הקיים מזה 50 שנה, הגתה לפני כשנתיים רעיון מהפכני שבמרכזו אימוץ שיטה פסיכולוגית התואמת למשנת החסידות, הקובעת כי המפתח להישגים גדולים בחינוך הוא הפעלת החוזקות של כל אדם. לפי שיטה זו אימוץ והבלטת חוזקות מובנות הקיימות בכל תלמיד, ייתנו לו את הכוח להגיע להישגים גדולים גם בתחומים בהם הוא חלש מלכתחילה.

בשנה האחרונה עלה הנושא מדרגה ולאחר אפיון מעמיק על אופיו של כל תלמיד, מיפה צוות בית הספר - תחת ניהולה והכוונתה ההדוקים של גב' קיל - את חוזקותיו של כל תלמיד ותלמידה ובמהלך האירוע חילק "תעודת זהות חכמה" המכילה את חוזקותיו של כל אחד מהם. תעודת הזהות בנויה בצורה ייחודית, כשהיא נושאת את חזונו של כל תלמיד מתוך שלל קטגוריות ואינטליגנציות כגון חסידית, תורנית, מדעית, מוזיקלית, חברתית וכו' – ובספח שלה מוצגות אבני הדרך דרכן יגיע התלמיד להשגת חזונו. האירוע נועד להציג להורים ולהורי התלמידים ביישובי הגלבוע והסביבה את הדרך החינוכית החדשה בה נוקט בית הספר ואת ההצלחות המשמעותיות, הגבוהות ויוצאות הדופן של בית הספר בפן החינוכי, הערכי והסביבתי.

לרגל האירוע המיוחד, שהפך לשיחת היום בישובי חבל תענ"ך ועפולה, הולבשו התלמידים בחולצות ממותגות וכיפות שהוכנו במיוחד ובכניסה לאולם קיבלו את פני האורחים הרבים: תלמידים שחילקו מנשרים המסבירים על תיאורית אימוץ החוזקות, בקבוק מים אישי שמותג אף הוא בתווית שהושקה לרגל האירוע, עיתוני בית הספר ואף תערוכת מוצגים ייחודית – פרי ידיהם של התלמידים שעסקו בנושאי החקר, המדע והאומנות.

את האירוע פתח מחנך כיתה ו', הרב רחמים ג'רופי אשר תיאר בהרחבה את הצלחתה של תכנית הדגל של בית הספר "מזהים חוזקות – מובילים להגשמה", וכיצד ימשיך בית הספר להרחיב אותה בחודשים הקרובים ובשנים הבאות.

לאחר מכן הוזמן מנכ"ל בית הספר הרב יצחק ידגר, לשאת דברי תורה וברכה.

סמנכ"ל רשת אוהלי יוסף יצחק, הרב אליהו קריצ'בסקי נשא דברי ברכה בהם קישר בין שיטת העצמת החוזקות לבין 'ארבעת הבנים' אליהם מתייחסת ההגדה באופן אישי – כל אחד ממקום מעמדו ויכולותיו, ריתק את הקהל בסיפור מהרבי על היכולות העצומות הקיימות בכל יהודי ובסיום דבריו קרא להורים להיות שגרירים של חינוך חב"ד ולזכות את חבריהם בחינוך הערכי והאיכותי שיש בבית הספר.

לאחר אתנחתא קלה של מופע מרגש בדמות ניגוני חב"ד שנוגנו בכלי נשיפה בידי תלמידי בתי הספר, הוזמן לנאום מר רמי אלהרר סגן ראש מועצה אזורית הגלבוע. מר אלהרר סיפר כי הוא נרגש לדבר בערב של חב"ד, כשהוא משתף את הקהל בהשגחה פרטית מופלאה שאירעה לבתו לפני כחודש באחד מבתי חב"ד באירופה והבטיח לתלמידים והוריהם כי הוא ימשיך לתמוך בהתפתחות בית הספר ויעמוד בכל עת לצדו.

מיד אחר כך נאמו מרת גלית בר גיל - נציגת מחלקת החינוך במועצה שהביאה את ברכות המחלקה לאירוע המרגש ויו"ר ועד ההורים הגב' נעמה פינטו שהעלתה על נס את מודל החוזקות הייחודי שפיתחה המנהלת.

שיאו של הערב, היה נאומה של מנהלת בית הספר גב' רחל קיל, אשר מובילה ביד רמה את רמת המצוינות הגבוהה של בית הספר במכלול הנושאים, שהצביעה על שינויים רבים שחלו הן בתלמידים כפרט והן בבית הספר בכלל לאחר אימוץ שיטת "מזהים חוזקות – מובילים להגשמה" והציגה בפני הקהל את הפורמט של תעודת הזהות החכמה הכוללת את חוזקותיו האישיות של כל תלמיד ותלמיד והפקת המרב מעצמו כדי להגיע אליהם.

בנקודה זו הוזמנו התלמידים לעלות לבמה - לאחר הקראת שמותיהם – וכל אחד מהם קיבל את תעודת הזהות לידיו תוך שהמנחה מקריא את חוזקותיו המיוחדות. לאחר מכן חולקו גם תעודות ומדליות לתלמידים הזוכים ביריד החקר של בית הספר שחלקו אומץ בידי משרד החינוך.

מנהלת בית הספר, גב' רחל קיל מסכמת בסיפוק רב את הערב המיוחד ומודה לצוות החינוכי של בית הספר שפעל מתוך "סינרגיה וראש גדול" ובכך הביא להצלחתו המהדהדת של הערב. בהזדמנות זו מבקש בית הספר להודות במיוחד למורה גב' חיה פגורי על חלקה הנכבד בהפקת הערב בכישרון רב, ובכלל זה מיתוג הערב, הפקת הזמנות, המנשרים והפקת סרט החוזות שליווה את הערב.

גב' קיל מציינת גם כי הזמינה לאירוע תושבים מיישובי האזור שעדיין לא החליטו לאיזה מוסד לימודי יירשמו ילדיהן לשנת הלימודים הבאה וכי לצד משובים חיובים מאוד שקיבלה מהורי התלמידים, חייגו אליה ארבעה זוגות הורים ממשפחות לא דתיות והבהירו לה כי בזכות ההשקעה החינוכית שראו בכנס, החליטו לרשום את ילדיהם לבית הספר חב"ד, וחותמת כי "לפי נתונים שאני שומעת מהורים, אני יודעת כי בימים הקרובים יירשמו הורים רבים נוספים והצלחת האירוע המהווה אבן דרך משמעותית בבית הספר, תמשיך להדהד עוד זמן רב".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.