מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ד 02.04.2014

לקראת י"א ניסן: ערב ידידי ה'תמימים' ממבצע תפילין

ביום שני בערב התקיים במסעדת 770 בכפר חב"ד אירוע מיוחד ליותר ממאה מידידי תלמידי התמימים מ"מבצע תפילין" לרגל יום הולדתו ה-112 של הרבי ● מר חיים-ביאליק חכם סיפר על היחידות שלו עם הרבי וכיצד יעץ לו הרבי לנהל את כלכלת ישראל בדרך הנכונה ולדאוג אשר "לכל ילד יהודי יהיה כוס חלב בכל יום"  לסיפור המלא
לקראת י
מאה וחמישים זוגות עיניים עקבו בערנות אחר דמותו של מר חיים-ביאליק חכם העומד על גבי הפודיום ונושא דברים. "הרבי אמר לי: "אל תדאגו. לא יחסרו דולרים כלל". היום אני יכול לומר לכם שלקופת המדינה יש מיליארדי דולרים עודפים. אבל אז בשנת תשל"ט, כשהרבי אמר זאת בבטחה ובנחרצות - לא היה במדינה אף לא דולר בודד אחד! זה היה סוד מדינה שרק מעטים ידעו עליו... אך יש אדם, שכנראה יודע מה שאף אחד לא חלם עליו אז".

מאה וחמישים לבבות נפעמו למשמע סיפורו המרתק, והמופת המדהים, אותו חווה מר חיים-ביאליק לפני עשרות שנים. לרגע נראה שהוא כלל אינו כאן, הוא נמצא כעת בחדרו של הרבי, ביחידות.

ביום שני בערב התקיים אירוע מיוחד ליותר ממאה מידידי תלמידי התמימים מ"מבצע תפילין".

ה
בחורים - תלמידי הישיבה המרכזית בכפר חב"ד - יוצאים מידי יום שישי ל"מבצע תפילין" בערי המרכז. חלקם עומדים בדוכנים ברחובות ההומים מאדם, וחלקם עובר במסלול קבוע בבתי עסק וחנויות. עם השנים נוצר קשר בין הבחור לבין בעל העסק. אתמול הגיעו כולם לכבוד יום הולדתו ה-112 של הרבי, לערב מיוחד בכפר חב"ד.

עם הגעתם למקום קיבלו את פניהם ידידיהם התמימים שהובילו אותם למקומותיהם. על המרקעים נראה וידאו של הרבי, והשולחנות ערוכים בכל טוב ברמה גבוהה ומושקעת.

את האירוע הנחה בכישרון רב, הרב שמואל רסקין, שליח הרבי בעיר חולון.

לקריאת פרקו של הרבי זומן לבמה המפוארת כניצג הנהלת הישיבה משפיע ישיבת תומכי-תמימים המרכזית בכפר חב"ד, הרב זלמן גופין, לאחר מכן נשא את דבריו הרב מנחם גערליצקי, שליח בשכונות הצפון בתל-אביב. הרב גערליצקי דיבר על החשיבות הגדולה של הנחת התפילין ועל השפעתה הרבה.

עם סיום נאומו של הרב גערליצקי הוקרן סרט ווידאו מיוחד המתאר את השתלשלות 'מבצע תפילין' מאז קריאתו של הרבי בשנת תשכ"ז בערב מלחמת ששת הימים ועד לימינו אלה. במהלך הווידאו נראים הבחורים כשהם יוצאים למבצעים מחצר הישיבה וכשהם מניחים תפילין לעוברים ולשבים בתוספת דברי רקע והסבר.

בהמשך הערב עלה ר' גיל עקיביוב לבמה ופצח בחלק האמנותי, בשירת ניגוני חב"ד, שקטים ושמחים כאחד אשר סחפו את הקהל המגוון.

מיד אחריו עלה מר חיים-ביאליק חכם, אשר סיפר על היחידות שלו עם הרבי וכיצד יעץ לו הרבי לנהל את כלכלת ישראל בדרך הנכונה ולדאוג אשר "לכל ילד יהודי יהיה כוס חלב בכל יום", דבר שהרבי חזר ואמר לו שוב ושוב.

מר חכם היה בשעתו יועץ שר האוצר מר יגאל הורביץ ובמהלך נסיעת עבודה לניו יורק, לקראת פגישת שר האוצר עם בכירי הסנט האמריקאי, הוזמן על ידי מזכירות הרבי להגיע ליחידות. ביחידות זכה לראות מופת מיוחד ואותו שיתף עם הקהל הגדול.

לקראת סיום האירוע עלה נציג התמימים שנשא נאום קצר על הכוח הטמון בהנחת התפילין, ומיד לאחר שסיים את דבריו עלה ר' גיל עקיביוב לשירה סוחפת של ניגונים שמחים שהעמידה את הקהל על הרגליים בריקודי שמחה.

ביציאה מהאולם קיבל כל אחד מהידידים ערכת מצה שמורה בצירוף עלון הסברה מיוחד על חג הפסח בהוצאת צא"ח.

עם סיום האירוע צעדו המקורבים יחד עם הבחורים אל בניין 770, שם כתבו 'פ"נ' לרבי וקראו פרק תהילים בהעתק 'חדרו של הרבי'.

האירוע אורגן ונוהל ע"י איגוד תלמידי הישיבות - כפר חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.