מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ד 02.04.2014

אסיפת התעוררות למנהלות ה'רשת' בסימן "והחי ייתן אל לבו"

אסיפה שלא מן המניין התקיימה השבוע למנהלות בתי ספר של רשת אהלי יוסף יצחק, בסמיכות לסיום ימי ה'שלושים' לפטירתו הפתאומית של המנכ"ל הרב ישראל ברוך בוטמן ע"ה ● רבני חב"ד נשאו דברים נרגשים וקראו למנהלות לשמור ולבצר את המוסדות שבניהולן מול האיומים הניצבים בפניהן ● המנהלות קיבלו החלטות טובות ויצאו מחוזקות לעבודתן החינוכית החשובה לסיפור המלא
אסיפת התעוררות למנהלות ה'רשת' בסימן
צילום: מאיר אלפסי

כלל מנהלות בתי הספר של ה'רשת' התכנסו אתמול לאסיפה שלא מן המניין, שהוכרזה כאסיפת חיזוק והתעוררות בסימן 'והחי ייתן אל לבו' בהתקרב יום השלושים לפטירתו הפתאומית של מנכ"ל הרשת, הרב ישראל בוטמן ע"ה.

האסיפה, שבסיומה יצאו המנהלות מעודדות ומחוזקות בהחלטות טובות שקיבלו על עצמן, נערכה באולם המדרשה שבבית צעירי אגודת חב"ד בכפר חב"ד והתפרסה על פני מספר שעות. במהלכם נשאו דברים רבני חב"ד בארץ הקודש שדיברו על החשיבות הרבה שיש בשליחותן בשדה החינוך, לצד הרב ברוך וילהלם והרב יהודה בוטמן שהעלו על נס את פועלו של הרב בוטמן ע"ה למען פיתוח ושגשוג הרשת.

ראשון הדוברים, חבר הנהלת ה'רשת' ויו"ר מוסדות בית רבקה - הרב שמואל חפר, פתח בחשיבות חיזוק ה'רשת' ככלל ובתי הספר בפרט, למרות הטלטלה הגדולה עם פטירתו של הרב בוטמן, תוך שהוא משתף את הקהל בהיסטוריה הארוכה של בניית וביסוס ה'רשת' בשנותיה הראשונות ומציין את מסירותו של יו"ר הנהלת הרשת הרב יוסף יצחק אהרונוב לקיום ה'רשת'.

רבו של כפר חב"ד - הרב מרדכי-שמואל אשכנזי דיבר על בעיות הצניעות העומדות בפתחו של דורנו, ודרש ממנהלות בתי הספר לגבש, לערוך וליישם תכנית מהפכנית בנושא, שתביא לידי ביטוי את דעתו הברורה של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו בנוגע לצניעות.

מיד אחריו נאם מזכיר בית דין רבני חב"ד בארה"ק ורבה של נחלת הר חב"ד - הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שעמד בדבריו על חשיבות שמירת מעמד הרשת ואי התערבות גופים חיצוניים בחינוך החבד"י הטהור.

לאחר אתנחתא קצרה נשא דברים מרגשים נציג המשפחה, שליח הרבי לרמת השרון - הרב יהודה בוטמן, שסיפר למנהלות בתי הספר, מעדות קרובה, על מסירותו הרבה של אחיו לרשת ועד כמה היה חשוב לו פיתוחה של הרשת והצלחתו של כל מוסד ומוסד המסונף אליה.

הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, חבר הנהלת הרשת ורב קהילת חב"ד ברחובות, דיבר באריכות על חשיבות ההתלכדות בין מנהלות ה'רשת' והגברת שיתוף הפעולה ביניהם, כדי לעמוד כחומה בצורה מול הרוחות הנושבות מבחוץ ומאיימות עליהם.

השליח, הרב ברוך וילהלם מנהריה, דיבר על הלימוד מדרכו הייחודית של הרב בוטמן ע"ה, אשר נלמדת גם במקומות רבים בחסידות, בה משתלבים יחד 'גאון יעקב' בכל מה שקשור לענייני הרבי מחד ומאידך ביטול מוחלט לרבי.

לסיום נשא דברים סמנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי שסיכם את האסיפה ב"המעשה הוא העיקר", תוך שהוא נוקט בשורת החלטות מעשיות שיבואו לידי ביטוי באופן יומיומי לחיזוק החינוך החסידי במסגרת הרשת, הן של צוותות החינוך והן של כלל התלמידים, לצד פיתוח בתי הספר וחיזוק הקשר עם הורי התלמידים. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.