מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשע״ד 01.04.2014

נתניהו: "דברי הרבי מפעמים בתוכי" ● סיקור, וידאו, גלריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בא היום לכפר חב"ד כאורח אגודת חסידי חב"ד ● ראש הממשלה ביקר במאפיית המצות, וניסה את כוחו ברידוד המצות ובהכנסתן לתנור ● לאחר מכן ישב לשיחה ממושכת עם רבני חב"ד, צפה בווידאו מדברי הרבי והאזין לדברים על משמעותו הנצחית של חג הפסח המתקרב ● בסיום הביקור אמר: "נעים לי שמעת לעת אני יכול לבוא ולהיות עמכם, ולשאוב מהבאר של המים החיים האלה, כפי שעשיתי זאת בכל מפגש עם הרבי" ● הוא הודה לחב"ד על פועלה ואמר: "שמתי לב שחב"ד לא שובתים. עובדים 24/7, 365 ימים בשנה. זה מחמם את הלב. בכל מקום שאני הולך בעולם אני פוגש את חב"ד, את הרוח, את אהבת ישראל, את הצד היפה ביותר של היהדות" ● סיקור מלא, גלריית תמונות, וידאו מיוחד  נתניהו בכפר-חב"ד
נתניהו:
למטה: נתניהו צופה במראות-קודש מהרבי (צילומים: מאיר אלפסי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בא היום לביקור במאפיית המצות של כפר חב"ד, כאורח אגודת חסידי חב"ד. הוא ניסה את כוחו ברידוד המצות ובהכנסתן לתנור, ולאחר מכן ישב לשיחה ממושכת עם רבני חב"ד, צפה בווידאו מדברי הרבי מליובאוויטש והאזין לדברים על משמעותו הנצחית של חג הפסח המתקרב.

את פניו של ראש הממשלה קיבלו רבני חב"ד, חברי בית הדין, המרא דאתרא הרב מרדכי שמואל אשכנזי, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות, הרב יוחנן גוראריה, רבה של חולון, הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר אגודת חסידי חב"ד, יו"ר המועצה האזורית מר דוד יפרח, הרב בנימין ליפשיץ, יו"ר ועד כפר חב"ד, הרב אליאל למברג, מזכ"ל אגו"ח, ועוד.

הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים של צעירי חב"ד, הנחה את המפגש והזמין את הרב אשכנזי לשאת דברים. הרב אשכנזי דיבר על משמעות ביקורו של ראש הממשלה ועל המסר היוצא מהביקור לעם ישראל, עם התוכן של החג ומצוותיו. לאחר מכן הוקרנו קטעי וידאו של הרבי על מהותו של יהודי ועל החובה לשמור על ארץ ישראל.

הרב גלוכובסקי דיבר על משמעותו של חודש ניסן, חודש הניסים, המעניק את הכוח לא להיבהל מענייני הטבע, אלא להאמין בכוח הניסי שהקב"ה נותן לעם ישראל.

בשלב זה הוזמן הרב שניאור אשכנזי להגיש לראש הממשלה את ספרו 'ארץ ושמים'. הוא ציין כי ראש הממשלה מבטא את אהבתו לרבי ואת אהבתו לפרשת השבוע, והספר הזה משלב את שתי האהבות האלה. ראש הממשלה הודה בחום על הספר והבטיח לקרוא בו.

במפגש נכחו עם כפיר לוי, שנפצע קשה ברצועת עזה, ומלווה כל השנים על-ידי הרב מנחם קוטנר, מנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור. אביו סיפר על ההתמודדות עם הפציעה ועל הסיוע שהוא מקבל מצעירי חב"ד.

בסיום הביקור אמר ראש הממשלה:
"בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם. אנו זוכרים את זה בפסח, עם מצה ומרור, חוגגים את חג החירות.

"מאוד מרגש אותי להיות כאן, בין אחים. בכל שנה, זה עשרות שנים, אני מקבל מחב"ד את המצה הזאת. עכשיו בפעם הראשונה אני בא ועושה את המצה שאקבל.

"אני מתרגש פעמיים, ואני באמת מודה לכם משום שהרבי מליובאוויטש היה דמות. עבורי הוא דמות יוצאת מן הכלל, שנוגעת ביסודות הנצח של העם שלנו, באמונה שלנו, בקשר לארץ שלנו, למולדת שלנו, לפזורת עם ישראל, לשאיפה לחזור לארצנו. כל הדברים האלה היו חרדת קודש עבורו, והם מפעמים בתוכי. אלה לא דברים שאומרים מן השפה ולחוץ.

"יש העולם הגשמי, שבו אנחנו נאבקים מול כוחות גשמיים, כמיטב יכולתנו, בדרכים כאלה ואחרות, אבל השאלה היא למה אתה מחובר. העץ יכול לנוע ברוח, השאלה למה הוא מחובר, מה הם השורשים שלו. השורשים שלנו, של כולנו זהים. הענפים גדלים ומתפתחים לכיוונים שונים, אבל השורשים נטועים עמוק באדמה, הרוחנית והגשמית.
"אני מצוּוה לשמור עליה, גם היום וגם להבטיח שעם ישראל ישכון לבטח, יהודה תשכון לבטח. ואנחנו עושים את זה.

"אבל נעים לי שמעת לעת אני יכול לבוא ולהיות עמכם, ולשאוב מהבאר של המים החיים האלה, כפי שעשיתי זאת בכל מפגש עם הרבי. כל מפגש עם הרבי היה כמו לשאוב מים מבאר מים חיים. ממש כך. לא רק להדליק את נר האמת, לא רק להאיר לגויים, אלא גם להתחזק מבפנים. ואני בטוח שהעוצמות שלכם יהוו לי מקור השראה גם בהמשך. אני מאוד מאוד מודה לכם.

"אני יודע שאתם הולכים לקיים את חג הפסח ברחבי העולם. אני שמתי לב שחב"ד לא שובתים. עובדים 24/7, 365 ימים בשנה. כל הזמן. זה גם מחמם את הלב. בכל מקום שאני הולך בעולם אני פוגש את חסידי חב"ד, את הנציגים, את הרוח, את אהבת ישראל, את הצד היפה ביותר של היהדות. ואני רוצה להודות לכם גם על כך.

"אנחנו לקראת ההגדה, יש בה את ארבעת הבנים – אחד חכם, אחד רע, אחד תם, ואחד שאינו יודע לשאול. אבל בכל בן ישנו הניצוץ היהודי. אתם מקיימים את הניצוץ היהודי. זה דבר כביר, דבר גדול. על כך באמת תודה לכם מקרב לב. גם בשם רעייתי וגם בשם בניי.

"אני מודה לכם על שאתם נותנים את הניצוץ לכל ילדי ישראל ולדורות הבאים שלנו.
"חג שמח לכולם".

צפו בוידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.