מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשע״ד 01.04.2014

גם בקפריסין: מבצע מצה לילדי הקהילה

אמש (א'), הגיעו עשרות משפחות הקהילה לחצר בית חב"ד – מרכז הקהילה היהודית בלרנקה, לחוויה מיוחדת של אפיית מצות. את פני המשפחות קיבלו פעילי בית חב"ד, בראשות השליח הראשי ורבה הראשי של קפריסין הרב אריה זאב והרבנית שיינדל רסקין שיחיו, באווירה חגיגית. עוד לא תמו הדי חגיגת הפורים המיוחדת שהתקיימה אך לפני כתריסר יום, ובבית חב"ד כבר ניכרת ההכנה לחג הפסח לסיפור המלא
גם בקפריסין: מבצע מצה לילדי הקהילה

זר כי היה נקלע לשכונת diogenous הקפריסאית, נדהם היה למראה עיניו. כמאה ילדי חמד עברו כבסרט נע, יחד עם הוריהם, במסלול מיוחד בדרך להכנת המצה. החל בטחינת החיטים בריחיים ידניות מתקופת המקרא, המשך משאיבת מים מבאר ארכאית מיוחדת, לישת הקמח, רידוד המצות ואפייתן, והכל כמובן, תוך ח"י רגעים.

אמש (א'), הגיעו עשרות משפחות הקהילה לחצר בית חב"ד – מרכז הקהילה היהודית בלרנקה, לחוויה מיוחדת של אפיית מצות. את פני המשפחות קיבלו פעילי בית חב"ד, בראשות השליח הראשי ורבה הראשי של קפריסין הרב אריה זאב והרבנית שיינדל רסקין שיחיו, באווירה חגיגית. עוד לא תמו הדי חגיגת הפורים המיוחדת שהתקיימה אך לפני כתריסר יום, ובבית חב"ד כבר ניכרת ההכנה לחג הפסח.

הילדים החלו בפעילות לימודית מיוחדת אודות חג המצות, בהרצאה מרתקת מלווה בקטעי וידיאו, ובפעילות יצירתית אודות מצוות החג. את הזמן הזה ניצלו ההורים "חציו לה'" – בהנחת תפילין ותפילה, ו"חציו לכם" – בבר פירות ועוגות עשיר במיוחד.
לאחר הלימוד התיאורטי, ניגשו הילדים למלאכת האפיה עצמה. בזריזות הפשילו את שרווליהם, חבשו כובע אופה לראשיהם, ועטו על גופם את סינור העבודה. לקול צלילי שירי החג, עברו הילדים עם הוריהם במיצגי הפאר שהוכנו ע"י השליח הרב שניאור לויטין וצוות התמימים שלוחים מנדי לויטין, אוריה ג'ורי, לוי נאבול, מני לרר.

במהלך האירוע התבשרו תושבי הקהילה כי ברגעים אלה ממש פורקים עובדי הנמל מכולת ענק ובה כל צרכי החג, יין לקידוש ומצות, ושאר צרכי סעודות החג.
בסיום הפעילות המיוחדת, קיבלו המשתתפים ערכה מהודרת עם מצה כשרה לפסח, תוצרת מאפיית כפר חב"ד, בצירוף פרוספקט מרשים על החג הקרב ובא. כמובן שאחר יום פעילות מיוחד זה, אישרו כל אנשי הקהילה את השתתפותם בליל הסדר המפואר שיתקיים בע"ה בלרנקה, מתוך תקווה לאכול את הפסחים ואת הזבחים בירושלים עיר הקודש.
 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.