מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשע״ד 01.04.2014

גבעת עדה: הכנסת ס"ת וערב הצדעה ל-18 שנות פעילות

מאות מתושבי גבעת עדה השתתפו השבוע בסיום כתיבת ספר תורה והכנסתו לבית חב"ד המקומי בהנהלת השליח הרב מנדי לויטין ● ספר התורה נכתב לזכר ולע"נ היהודים הקדושים אשר נפלו על קידוש ה' בעולם כולו ונתרם באדיבותם הרבה של קהילת אגודת חסידי חב"ד "בלשוי ברוניא" מוסקבה בראשות הרב יצחק קוגן ● בהמשך הערב, נערכה סעודת מצווה וערב הצדעה לרגל ח"י שנים של אור בגבעת עדה לסיפור המלא
גבעת עדה: הכנסת ס
מאות מתושבי גבעת עדה השתתפו השבוע בסיום כתיבת ספר תורה והכנסתו לבית חב"ד המקומי בהנהלת השליח הרב מנדי לויטין.

ספר התורה נכתב לזכר ולע"נ היהודים הקדושים אשר נפלו על קידוש ה' בעולם כולו ונתרם באדיבותם הרבה של קהילת אגודת חסידי חב"ד "בלשוי ברוניא" מוסקבה בראשות הרב יצחק קוגן חבר אגו"ח בחבר העמים.

הרב קוגן הגיע עם קבוצה מחברי הקהילה אשר באו לשמוח בשמחת הכנסת ספר התורה. התרגשות היתה על פניהם למראה הנהדר של דתיים חילונים אשכנזים וספרדים חיילי צה"ל וילדים-"תינוקות של בית רבן" שבאו לשמוח בשמחתה של תורה.

בכתיבת האותיות האחרונות כובדו רבים מתושבי המקום, ובינהם: רבנים ואישי ציבור.

לאחר סיום כתיבת ספר התורה כובד הרב קוגן לברך את הקהל הקדוש בברכת כוהנים מתוך ספר התורה.

כתר הספר המהודר והיפה נתרם ע"י נשות קהילת "בלשוי ברוניא" לע"נ אשת הרב מרת סאשע סופיא קוגן.

בשעה היעודה יצאה תהלוכת גדולה ומכובדת ברחובות המושבה אשר בראשה עמד ספר התורה מלווה בקהילה כולה , בבוא הקהל הקדוש לרחבת בית חב"ד פצחו ורקדו לכבודה של תורה וקיימו את ההקפות הנהוגות בטקס שכזה.

להקת הרבנות הצבאית ותזמורתה נכחו במקום ושימחו לכבודה של תורה. לאחר השקיעה התאספו כ-400 אנשים לסעודת מצווה וערב הצדעה לרגל ח"י שנים של אור בגבעת עדה.

האירוע התקיים באוהל ענק אשר נבנה לטובת הענין, את הערב הנחה שליח הרבי מליובאוויטש לצפון קפריסין הרב חיים הלל אזימאוו אשר במתק שפתיים ריתק את הציבור ונסך בהם את התחושה אשר אשרינו מה טוב חלקינו אשרי גבעת עדה אשר לה שלוחים כאלו אשר פועלים לנחת רוחו של הרבי.

הערב נפתח בקריאת פרקו של הרבי ע"י חמיו של הרב לויטין הרב משה ניסן אזימאוו,  ולאחר מכן הוזמן מי שהיה ראש המועצה בתחילת קיומו של בית חב"ד בגבעה מר עמי ארגוב אשר עלה ואמר שהוא תורם לבית חב"ד וע"י כך מוסיף אור וסיפר על תחילת היווסדו של הבית חב"ד במקום ועל כך שע"י בית חב"ד גבעת עדה גילה את המיוחדיות של חב"ד גם בארץ ולא רק בתפוצות. 

באירוע הוקרן סרט תדמית על 18 שנות אור מלווה בשיח מיוחד של ארבעה ראשי מועצה שכיהנו בימי הבית חב"ד וכן אנשים שמביאים אפיזודות מחיהם הקשורות לבית חב"ד גבעת עדה הסרט עורר התלהבות גדולה וזכה למחיאות כפיים עזות ממאות האנשים שבמקום.

חתן הערב הרב מנחם מענדל לויטין בירך את הקהל והודיע שהיום לאחר ח"י שנים של אור ח"י שנים של אחדות בין דתיים וחילונים ללא שום דבר שמפריד לא נותר אלא לאחל שיהיה עוד הרבה ח"י שנים של אור ופעילות לרווחת הכלל כמו"כ גם הודה לרב קוגן,משפחתו וקהילתו שזכו וזיכו את גבעת עדה בספר תורה מהודר ובאו במיוחד לחגוג בשמחתם שמחתינו .

את ברכת צעירי אגודת חסידי חב"ד הביא מנהל אגף הסניפים הרב נפתלי ליפסקר.

רב בסיס בא"ח גולני בירך את בית חב"ד והודה על שיתוף הפעולה לטובת כלל החיילים.רגע השיא באירוע היה הרגע שהוזמן לדבר ראש המועצה הנוכחי מר פינקי זוארץ אשר ביקש שכל משפחת לויטין תעלה לבמה והודה להם נרגשות על כל העשיה הרבה בגבעת עדה "הפעם אנחנו כולנו רוצים לומר לכם סיירת בית חב"ד משפחת לויטין תודה" לתשואות כולם...

הרב רפי מנת ראש המועצה הדתית הוזמן לדבר ובירך את הרב לויטין ואמר שבית חב"ד גבעת עדה בראשות הרב לויטין פעיל ועושה רבות למען הציבור ומספק שירותי דת ברמה גבוהה ביותר לכל אדם באשר הוא. לאות הוקרה הרב מנת הקדיש שיר לבית חב"ד וביצע אותו, התרגשות האנשים במקום הייתה ללא גבול.

למשא המרכזי הוזמן רב ושליח הרבי בצפון תל-אביב הרב מנחם מענדל גערליצקי אשר נשא נאום שכל כולו מדבר על הוספת חיות ואשר לא להסתפק במה שיש אלא להוסיף להוסיף ולהוסיף... נציג הידידים מר רפי ינקוביץ בירך את בית חב"ד ואיחל הצלחה רבה.

האירוע נחתם בברכת המזון במזכרת המיוחדת שהופקה לערב זה "עונג שבת"-אוסף יחודי של זמירות העם היהודי וברכת המזון ע"י אביו של הרב לויטין הרב משה שלמה לויטין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.