מערכת COL | יום כ"ח אדר ב ה׳תשע״ד 30.03.2014

הקהילה הישראלית בבודפשט אירחה את רבני אירופה ● וידאו

לאחר יומיים של דיונים בנושאים של ההתבוללות בקרב יהודי אירופה והאנטישמיות שמעלה ראש, צעדו מאות הרבנים אל מושב הסיום בבית חב"ד קרן אור – מרכז הקהילה הישראלית בבודפשט, בראשות הרב שמואל רסקין ● תיעוד חב"ד בודפשט
הקהילה הישראלית בבודפשט אירחה את רבני אירופה ● וידאו

ביום שלישי בערב, לאחר יומיים מוצלחים ביותר של דיונים והרצאות בנושאים של ההתבוללות בקרב יהודי אירופה, והאנטישמיות שמעלה ראש, צעדו מאות הרבנים אל מושב הסיום בבית חב"ד קרן אור – מרכז הקהילה הישראלית בבודפשט. בראשות הרב שמואל רסקין רב הקהילה הישראלית בהונגריה.

בהגיעם לבית חב"ד התפללו תפילת ערבית בבית כנסת חב"ד – קרן אור, לאחר מכן סיירו הרבנים בכל רחבי הבניין כשהם מביעים התפעלות עצומה על המראה והסדר המיוחד, ועל הפעילות הנפלאה שנעשית בין כותלי הבניין.

בסיום הסיור עלו הרבנים לקומה העליונה לארוחת ערב משותפת עם נכבדי הקהילה הישראלית, ולמושב הסיום של הכנס. את המושב כיבדו בהשתתפותם הרב דוד לאו הרב הראשי לישראל, הרב שמעון אליטוב רב העיר מבשרת ציון וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב אלי בן-דהן סגן שר הדתות, הרב ירמיה כהן ראב"ד בפריז, חברי נשיאות מרכז רבני אירופה ומאות רבנים מכל היבשת.

פתח את הערב הרב שמואל רסקין, רב הקהילה הישראלית והמארח של המושב. בפתח דבריו ברך את השליח הראשי ואב בית הדין של קהילות החרדים בהונגריה הרב הגאון ברוך אוברלנדר, לרגל 25 שנות נישואין עם רעייתו הרבנית בת-שבע, והעניק להם מתנה בשם כל השלוחים והרבנים בהונגריה.

כמו כן הודה הרב רסקין למר יוסי פריאל מי שתרם מאונו ומהונו להקמת הבית חב"ד. בהמשך לכך, ביקש הרב רסקין להכריז על פתיחת "טרקלין המלך דוד", חדר מיוחד ששופץ בימים אלו, אשר בו יוכלו אלפי התיירים היהודים בכלל והישראלים בפרט למצוא פינה חמה.

בחדר יש וידיאו של הרבי, מחשב לנוחות התיירים, פינת הנחת תפילין, פינה עם שתיה חמה ועוגה ומקום רגוע לנוח קצת. הרב רסקין הודה נרגשות לתורם – יניב דוד, והגיש לו ביחד עם הרב הראשי לישראל תעודת הוקרה על פעולתו החשובה. כמו כן הציג הרב רסקין את השליח רב הקהילה בדברצן הרב שמואל פייגין, שפועל בעיר יחד עם רעייתו בקרב הסטודנטים הישראלים והקהילה המקומית. וכן הרב חיים שאול גליצנשטיין השליח והרב של העיר סגד שפועל עם רעייתו בקרב הסטודנטים הישראלים שם.

לאחר מכן הזמין הרב רסקין את הרב הראשי לישראל שדיבר אודות קרן האור שיוצאת מבית חב"ד זה לכל העולם כולו.  בהמשך לזה סיפר הרב רסקין על הגעתו לבודפשט, על היכרותו הראשונה עם מר יוסי פריאל, ועל הקשר החם, והזמינו לומר דברי ברכה. מר יוסי פריאל סיפר על הקשר החם רב-השנים עם הרב רסקין, על פציעת ביתו – קרן אור – והחלמתה הניסית, ועל החלטתו לתרום לזכותה את הקמת הבית חב"ד. בסיום דבריו פצחה התזמורת בראשות החזן העולמי אברימי רוט וכל קהל הרבנים פצחו בריקוד נלהב שארך דקות ארוכות.

לאחר מכן דיבר הרב אלי בן-דהן – סגן שר הדתות, שאמר שהבית הזה הוא השגרירות של ישראל, הבית שבו כל ישראלי וכל יהודי מרגיש בבית וכן סיפר על משפחת אשתו שנולדו בהונגריה. כמו כן דיבר הרה"ג ירמיה כהן – ראש אבות בתי הדין בפריז שסיפר על משפחת אמו שמקורה היה בבודפשט והאזור. את האירוע חתם הרב אבא טרוצקי שבאווירת חודש אדר אמר דברי שמחה ובדחנות לכבוד המעמד.

רבנים רבים באו בסיום האירוע לרב רסקין והודו לו נרגשות על האירוח, האוירה, וכל הנלווה. "היה זה אירוע שיזכר זמן רב" אמר א' הרבנים.

צפו בוידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.