מערכת COL | יום כ"ה אדר ב ה׳תשע״ד 27.03.2014

דולרים או אבנים? ההחלטה בידינו!

העשיר נבהל מאוד, ניסה בכל כוחו לפתוח את הדלת אך לשווא. חשב לעצמו בבהלה "מי יידע שאני פה? מי יטרח בכלל לחפש ולחלץ אותי?". המחשבה שעלתה במוחו לקרוא מלמעלה לאנשים ההולכים ברחוב, נדחתה על הסף, כאשר הוא הביט למטה וחטף סחרחורת קשה רק מהגובה הרב שבו הוא נמצא ● דינה טורנהיים, מנחת נישואין ומרצה, בסיפור עם מסר לחיים  דולרים או אבנים?
דולרים או אבנים? ההחלטה בידינו!
(צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL)
דינה טורנהיים

מעשה באיש עשיר מנהל בכיר בחברה גדולה, שמשרדיה ממוקמים בבניין רב קומות, שישב יום אחד עם כל חברי הדירקטוריון שלו ויחד הם דנו בהחלטות חשובות הקשורות בעתיד החברה, לאחר שעה ארוכה התפזרה האסיפה והמנהל העשיר נותר לבדו במשרד שקוע בהרהורים. לפתע הוא חש ברצון עז להתאוורר קמעא ובהחלטה של רגע השאיר את התיק והטלפון הנייד על השולחן ועלה לגן הבניין, הצית שם סיגריה והסתובב לו הלוך ושוב להנאתו, נושם את האוויר הצח מלוא ריאות, והנה החלה לנשב רוח חזקה, דלת הגג נטרקה בחוזקה וננעלה.

העשיר נבהל מאוד, ניסה בכל כוחו לפתוח את הדלת אך לשווא. חשב לעצמו בבהלה "מי יידע שאני פה? מי יטרח בכלל לחפש ולחלץ אותי?" המחשבה שעלתה במוחו לקרוא מלמעלה לאנשים ההולכים ברחוב, נדחתה על הסף כאשר הוא הביט למטה וחטף סחרחורת קשה רק מהגובה הרב שבו הוא נמצא, הוא הבין מיד שאין סיכוי שמישהו ישמע אותו מגובה שכזה.

הכניס העשיר את ידו לכיס בתקוה אולי למצוא שם את הטלפון הנייד, אך כמובן שהוא איננו עליו. היות ומיודעינו עשיר גדול היה, שכנו בכיסו אחר כבוד כמה ערימות של דולרים בגומיות, זיק של תקוה ניצת בליבו, אזרוק שטר של כסף מהגג וכך האדם שיראה אותו ירים ראשו למעלה ויחלץ אותי.

אומר ועושה, שלף מכיסו העשיר שטר של 5 דולר והשליך אותו למטה בציפייה לראות מה יקרה, כעבור כמה שניות, עבר במקום הולך רגל שהרים את השטר אך כלל לא טרח להרים את עיניו למעלה, לראות מהיכן נחת לו השטר באמצע היום.

העשיר המאוכזב ניסה שוב, אך גם בפעם השנייה השטר נלקח ואף אחד לא טרח להרים את עיניו לתור אחר מקור הכסף. כעבור כמה ניסיונות כושלים נוספים, החליט העשיר להעלות את התעריף, בתקווה, שכך יצליח וזרק שטר של 100 דולר, אך גם ניסיון זה לא צלח, המוצא המאושר שלשל את השטר לכיסו ופשוט הלך מהמקום.

העשיר כמעט והתייאש, אך לפתע ראה בזווית העין אבן קטנה, אז ניצת רעיון במוחו, לקח את האבן, זרק אותה למטה והצליח לצלוף בראשו של אחד מהולכי רגל שצעד במהירות למטה, האיש שחטף את האבן בראשו, מיהר להרים את עיניו למעלה לראות מיהו הזורק, ניצל העשיר את השניות הגורליות ונופף בחוזקה בידיו לאות מצוקה, הולך הרגל הבין שישנו אדם במצוקה על הגג עלה וחילץ אותו.

כששמעתי את המשל הזה חשבתי מיד שטמונה בו תובנה ענקית לחיים, אם היינו מתעמקים ושמים את הפוקוס על מיליוני הדולרים שנזרקים עלינו משמיים, במעט הסתכלות על חיינו בטוח שנגלה המון דברים טובים שסובבים אותנו, ילדים, בן זוג, בריאות, פרנסה ועוד... אם אכן היינו רואים זאת וזוכרים לשמוח ולהודות לה' על כך, אולי לא היינו חוטפים אבנים קטנות מעת לעת, בדמות אתגרים וקשיים.

לא בכדי אמר הרבי שהוא לא רוצה "חסידים של צרות" וביקש מהחסידים שלא יכתבו לו רק כאשר יש להם קשיים וצרות, אלא גם ובעיקר כאשר קורים להם דברים טובים.

בהסתכלות עמוקה יותר מובן, שהרבי ביקש זאת, לא רק בשביל לדעת את הדברים הטובים שקורים לחסידיו, שהרי אותם יכול הוא לראות גם ברוח קודשו, אלא בשביל שיאמנו את שריר השמחה, כי כאשר כותבים את הדברים הטובים, לפתע רואים שיש הרבה כאלו, והשמחה הולכת וגדלה.

גם בזוגיות, בכדי למנוע את האבנים הקטנות, הקצרים בתקשורת, והמריבות הלא נעימות, כדאי מאד לשים לב ל"דולרים הרבים" ולדברים הטובים הקיימים בקשר הזוגי ובבן הזוג, לשמוח בחלקינו ולהודות לה'.

אין כמו חודש אדר בכדי ליישם תובנות אלו ולהוסיף שמחה אמתית לחיים.

תנסו את זה בבית!

דינה טורנהיים מנחת נישואין ומרצה. 054-7837706, [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.