מערכת COL | יום כ"ה אדר ב ה׳תשע״ד 27.03.2014

חדרה: נציג חב"ד בורח ממחלוקת

בהיעדר מבנה קבע, בשכונת עין הים שבידרה, מצאו התושבים ובראשם הרב ישראל קטורזה, נציג חב"ד בשכונה, פתרון ארעי. אחד המקלטים המשמש כמועדונית אירח אותם בימי שישי לצורך תפילה ● אולם בשבוע שעבר נודע למתפללים כי לא נראה לכמה מתושבי הבניין שימשיכו להשתמש במקלט כבית כנסת. "הבנו שיש התנגדויות, ומכיוון שראיתי שזה לא ממשיך בדרכי נועם. לא רצינו להיכנס למחלוקת ולקונפליקט, ולכן בוטלה תפילת השבת", סיפר הרב קטורזה  לסיפור המלא
חדרה: נציג חב
משמאל: הרב ישראל קטורזה נציג חב"ד בשכונה

מירית גולן, ידיעות חדרה

תושבים מסורתיים בשכונת עין הים, שעד כה הורגלו לערוך קבלת שבת ולהתפלל במקלט באחד הבניינים, מצאו עצמם בשבוע שעבר ללא מקום תפילה.

בשכונת עין הים, הנמצאת בתנופת בנייה מתמדת, צפויים לקום גם מבנים ציבורים לרווחת הקהילה, אלא שנכון לעכשיו הקצאת קרקע לבית כנסת אינה נראית באופק. בהיעדר מבנה קבע, מצאו התושבים ובראשם הרב ישראל קטורזה, נציג חב"ד בשכונה, פתרון ארעי. אחד המקלטים המשמש כמועדונית אירח אותם בימי שישי לצורך תפילה. 

אולם בשבוע שעבר נודע למתפללים כי לא נראה לכמה מתושבי הבניין שימשיכו להשתמש במקלט כבית כנסת. "הבנו שיש התנגדויות, ומכיוון שראיתי שזה לא ממשיך בדרכי נועם, כפי שהיה עד עתה, לא נוכל לקיים את התפילה", סיפר הרב קטורזה. "לא רצינו להיכנס למחלוקת ולקונפליקט, ולכן בוטלה תפילת השבת".

לדברי הרב, הוא הופתע מתמיכת יתר השכנים בקיומה של התפילה: "אני ביקשתי להתרחק ממחלוקת, בסך הכול רצינו להתפלל בשבתות. הפתיעה אותי מסירות 
השכנים שחיזקו אותי ואמרו שהם חושבים שמדובר בצורך חיוני בשכונה. 

"הם עצמם אינם יהודים שומרי דת, ובכל זאת חשוב היה להם שמי שחפץ להתפלל יהיה לו היכן. יתרה מכך", הסביר הרב, "חלק גדול מהמתפללים אינם שומרי שבת בכלל, פשוט בעלי זיקה למסורת, כך שלא מדובר כאן על כפייה או סממן דתי שיכול לאיים על ציביון השכונה - זו בסה"כ תפילה".

אליהו בוסקילה, ראש מחלקת תרבות תורנית בעיריית חדרה שיצר קשר עם נציגי הקהילה ואף סייע בתקצוב חגיגות הפורים שלה, מסר כי בימים אלו הוא פועל למציאת מבנה ארעי אחר לצורכי תפילה בשכונת עין הים.

מעיריית חדרה לא נמסרה תגובה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.