מערכת COL | יום כ"ד אדר ב ה׳תשע״ד 26.03.2014

מיוחד: מה העניקו השלוחים לנשיא הונגריה? ● תמונות

משלחת מרכז רבני אירופה, שכללה את שליחי חב"ד בהונגריה, נפגשו עם נשיא הונגריה, יאנוש אדר, בארמונו בבודפשט, לכבוד כנס רבני אירופה במדינה ● במהלך הפגישה העניקו חברי השולחים לנשיא מתנה יוצאת דופן שלוחי חב"ד ונשיא הונגריה
מיוחד: מה העניקו השלוחים לנשיא הונגריה? ● תמונות
משלחת מרכז רבני אירופה, שכללה את שליחי חב"ד בהונגריה, הרב ברוך אוברלנדר, רב קהילת החרדים במדינה, והרב שלמה כובש רב קהילת עמיך בבודפשט, יחד עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו וסגן שר הדתות אלי בן דהאן, נפגשו אמש (שלישי) עם נשיא הונגריה, יאנוש אדר, בארמונו בבודפשט, לכבוד כנס רבני אירופה שמתקיים בימים אלה במדינה.

במהלך הפגישה העניקו חברי השולחים לנשיא מתנה יוצאת דופן: תשעה מטבעות נדירים שהוטבעו בהונגריה מלפני כ-800 שנה על-ידי יהודים מקומיים.

הרב כובש, הרב הראשי של קהילת עמיך בבודפשט אמר לנשיא כי "המטבעות האלה מסמלים את הקשר ההיסטורי בין היהודים להונגריה״. עוד הוסיף הרב כובש כי ״אנו מקווים ומתפללים כי כפי שהיהודים יכלו לחיות בהונגריה מלפני 800 שנה, כך הם יוכלו לחיות בהונגריה בעוד 800 שנה".

אבישי גלער, מבית המכירות הפומביות ׳קדם׳ בירושלים, מהגדולים בעולם בתחום היודאיקה, אשר איתר את המטבעות עבור הנשיא מספר כי "מדובר במטבעות ארכיאולוגיים. התארוך המשוער שלנו הוא למאה ה-13. מה שמעניין הוא שעל רוב המטבעות מופיעות האותיות בעברית: אל״ף, חי״ת או טי״ת. ככל הנראה, המטביעים היהודים נהגו לציין את האות הראשונה של שמם על כל מטבע שהם הטביעו. מדובר ללא ספק באוסף מיוחד".

היישוב היהודי בחבלי הארץ בהם נמצאת כיום מדינת הונגריה החל עוד במאה הראשונה לספירת הנוצרים כאשר המלך דצ'אבל שליט ממלכת דאקיה, שישבה באזורים רבים החופפים להונגריה של היום, אפשר ליהודים שסייעו לו להילחם ברומאים להתיישב בארצו. אזכור היסטורי ראשון ליישוב היהודי בהונגריה ניתן למצוא בשנת 960 לספירת הנוצרים במכתבו של השר היהודי חסדאי אבן שפרוט מקורדובה ליוסף מלך הכוזרים בו הוא מאזכר את "היהודים החיים בארץ ההונגרים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.