מערכת COL | יום כ"ד אדר ב ה׳תשע״ד 26.03.2014

שליח חב"ד בדרבנט ריגש בכנס יהודי בוכרה

כינוסו השנתי של קונגרס יהודי בוכרה צוין השנה בסימן קירוב לבבות, במעמד שר הביטחון משה יעלון, חברי הכנסת אמנון כהן, פאינה קירשנבאום ואברהם מיכאלי, וכן שגריר אוזבקיסטן בישראל, אובייק אושנוב ● שיאו של הערב היה סיפורו המרגש של הרב עובדיה איסקוב, שליח חב"ד בדרבנט, רוסיה, שניצל מניסיון התנקשות בחייו והחלים מפציעה קשה על רקע אירועים אנטישמיים בגין היותו יהודי ופעיל בקהילה היהודית בדגסטן  לסיפור המלא
שליח חב
צילום: ישראל ברדוגו

כינוסו השנתי של קונגרס יהודי בוכרה צוין השנה בסימן קירוב לבבות, במעמד שר הביטחון משה יעלון, חברי הכנסת אמנון כהן, פאינה קירשנבאום ואברהם מיכאלי, וכן שגריר אוזבקיסטן בישראל, אובייק אושנוב. נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי, לב לבייב, אמר כי "פעילות הקונגרס לשימור מורשתה ופועלה של העדה מהווה מופת ודוגמה לקירוב לבבות".

לדבריו, מטרת הקמת הקונגרס - שזו השנה ה-‏14 לכינוסו הראשון - "הייתה שהדורות הבאים יידעו מי היו אבות אבותיהם. לאבי בגולה היה חשוב לשמור על אחדות יהדית אמיתית. הדבר שדרש לנו היום הוא אחדות אמיתית לשם קירב לבבות, היות שהמשותף בינינו רב על המפריד".

השר יעלון סיפר לנוכחים על שורשיו הבוכריים, ואמר כי "הבאתם אתכם למדינה מסורת מפוארת, מעורבות חברתית ומחויבות, כעדה שאינה שוכחת מהיכן באה ורק כך יכולה לדעת לאן פניה".

שיאו של הערב היה סיפורו המרגש של הרב עובדיה (ארתור) איסקוב, שליח חב"ד בדרבנט, רוסיה, שניצל מניסיון התנקשות בחייו והחלים מפציעה קשה על רקע אירועים אנטישמיים בגין היותו יהודי ופעיל בקהילה היהודית בדגסטן.

במהלך האירוע הושק ספר תורה שמטרתו לאחד את כלל יהודי הקהילה הבוכרית בארץ וברחבי העולם על ידי רכישה של חלק ממנו – אות אחת, פסוק, עמוד או פרשה שלמה. כאשר, כל ההכנסות ישמשו לסיוע ותרומה לקהילה הבוכרית בפריפריה בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.