מערכת COL | יום כ"ג אדר ב ה׳תשע״ד 25.03.2014

שמחה גדולה ברחובות: הוכנס ס"ת לבית-כנסת חב"ד ● סיקור

ביום ראשון התקיימה הכנסת ספר תורה לבית כנסת חב"ד המרכזי ברחובות. מאות אנשים, נשים וטף בהנהגתו של רב הקהילה, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי ליוו את ספר התורה לאורך רחוב מדאר שנסגר לתנועת כלי רכב. הראשון לציון, הרב שלמה עמאר, הגיע במיוחד לתהלוכה ועורר את הקהל  הכנסת ספר-תורה ברחובות
שמחה גדולה ברחובות: הוכנס ס
הרב עמאר והרב גלוכובסקי חוגגים בשמחת התורה (צילום: סיון אופיר)

ביום ראשון התקיימה הכנסת ספר תורה לבית כנסת חב"ד המרכזי ברחובות. האירוע התחיל בכתיבת האותיות בספריית בית הספר לבנות חב"ד. מאות אנשים, נשים וטף בהנהגתו של רב הקהילה, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי ליוו את ספר התורה לאורך רחוב מדאר שנסגר לתנועת כלי רכב.

בראש התהלוכה צעדו ילדי התלמוד תורה עם לפידי אש ואחריהם ספר התורה מתחת לחופה מוארת ומקושטת, שנישא בידי רבנים ואישי ציבור וחברי וידידי הקהילה. בנות חב"ד צעדו אף הן עם לפידים מוארים ובסוף השיירה צעדו התינוקות בעגלות ואימותיהם.

הראשון לציון, הרב שלמה עמאר, הגיע במיוחד לתהלוכה ועורר את הקהל. שמחת הכנסת ספר תורה, אמר הרב, היא "שמחת עולם על ראשם" – שמחה בלתי גבולית, בניגוד לשמחה מעניינים גשמיים שהיא שמחה מוגבלת.

בכניסה לבית הכנסת קדמו את ספר התורה החדש ספרי התורה הוותיקים שנישאו בידי זקני הקהילה. היכל בית הכנסת המה וגעש לקול צלילי התזמורת. לאחר אמירת פסוקי "אתה הראת" נערכו שמונה הקפות סביב בימת קריאת התורה ולבסוף הוכנס לארון הקודש בשירת "שישו ושמחו בשמחת תורה".

רב העיר, הרב שמחה הכהן קוק כיבד את המעמד וסיפר על מפגשיו עם הרבי. ראש העיר, מר רחמים מלול, ציין כי הכי מתאים שקהילת חב"ד תשמח עם התורה, כי תנועת חב"ד היא זו שמפיצה את התורה לכל שכבות העם. ראשי הקהל שיבחו את ראש העיר, שעומד לימין הקהילה ובניית מוסדותיה מזה עשרות שנים, ואיחלו לו שימשיך לסייע לבניית הקהילה ויזכה לראות בפריחתה ושגשוגה.

בתום ההקפות פנה הקהל לאולם הספורט של תלמוד תורה חב"ד לסעודת מצווה חגיגית ליד שולחנות ערוכים. הרב גלוכובסקי דיבר על הרחבת שיעורי התורה ברבים ובנוגע לימים אלו שלפני חג הפסח יש לחזק את "מבצע פסח" וביקש מכל אחד מאנ"ש לחלק מצות שמורות מהודרות עבודת יד לליל הסדר לכל שכניו וידידיו וחבריו במקום עבודתו.

בשעת לילה מאוחרת התפזר כל הקהל איש לביתו מתוך תחושת שמחה אמיתית והתחזקות, וקבלת החלטות טובות בלימוד התורה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.