מערכת COL | יום כ"ג אדר ב ה׳תשע״ד 25.03.2014

תל אביב העיר הראשונה בה תותר פתיחת חנויות בשבת

חשש כי תופעה מבישה זו תגרור אחריה ערים נוספות והשבת תירמס בראש כל חוצות ● אישי ציבור קראו אתמול לעירית ת"א לחזור בה מהחלטתה החמורה לפרוץ בחומת השבת ולפגוע בשאריות הסטאטוס קוו שעוד נותרו במדינה  לסיפור המלא
תל אביב העיר הראשונה בה תותר פתיחת חנויות בשבת
צילום: מאיר אלפסי
מועצת העיר תל אביב־יפו אישרה אתמול (שני) את התיקון לחוק העזר העירוני בנושא פתיחת מרכולים בשבת, ברוב של 19 מול שישה מתנגדים. החוק מגדיר רשימה של הרחובות הראשיים בהם תותר פעילותם של מספר מוגבל של חנויות בשבתות ובחגים.

בנוסף, נקבע כי באזורים נמל תל אביב ומגרשי התערוכה הישנים, התחנה ונמל יפו, תותר פעילותן של חנויות נוספות. לאחר אישור המועצה, יועבר החוק המתוקן לאישור משרד הפנים.

עפ"י החוק שאושר תוגדר רשימה של רחובות ראשיים בעיר בהם תותר פעילותם של מספר מוגבל של מרכולים וקיוסקים בשבתות ובחגים. ברחובות אלו תוגדר מכסה של עסקים להם יינתן אישור אשר יוגבל ל־ 5 שנים, וכן יוגדר גודל מקסימלי של חנויות.

בנוסף, קובע החוק שלושה אזורים ברחבי העיר בהם תותר פעילותן של חנויות נוספות. ראש העיריה חולדאי הגדיר את החוק המתגבש כ"איזון עדין שאותו אנו מנסים לעגן בחוק העזר".

כזכור, קיבל בית המשפט העליון את ערעור בעלי העסקים הקמעונאיים לממכר מזון בתל אביב (חנויות סופר מרקט) שערערו וביקשו לבטל פסק דינו של בית המשפט לעניינים מנהליים שלא להורות על סגירת עסקים הפתוחים בשבת.

בית המשפט העליון קבע שעל העיריה לפעול לאכיפת חוק עזר לסגירת עסקים בשבת גם מטעמים של שמירה על החוק, לרבות חוקי העזר העירוניים. בהתנהלותה הנוכחית, העיריה מאפשרת בפועל הפרתו המתמשכת של חוק זה. מה גם שיש חשש כי נוח לעיריה שלא לעמוד על קיומו נוכח רווחיה הכלכליים מהטלת קנסות.

בעקבות החלטת בג"ץ החליטה כאמור מועצת העיר לשנות את חוק העזר העירוני ולאפשר גם לחנויות נוספות את פתיחתן בשבת. אישי ציבור קראו אתמול לעיריית ת"א לחזור בה מהחלטתה החמורה לפרוץ בחומת השבת ולפגוע ולפגוע בשאריות הסטאטוס קוו שעוד נותרו במדינה. הפירצה בתל אביב עלולה להביא חלילה לפרצות חמורות וערים נוספות ילכו בעקבותיה והשבת תירמס בראש כל חוצות
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.