מערכת COL | יום כ' אדר ב ה׳תשע״ד 22.03.2014

פריז חגגה: דינר יוקרתי לאימפריית החינוך ● גלריה

בסיומו של יום גדוש באירועים חגיגיים, התיישבו מאות הידידים של אימפריית החינוך ל'דינר' חגיגי ● בין הנוכחים היה ניתן לראות את ראשי ופרנסי העיר, את רבני העיר, הצדיק הרב דוד חנניה פינטו, הרב יוסף דוד פרנקפורטר, הרב יחיאל מנחם מענדל קלמנסון, הרב אברהם ברוך פעווזנער ועוד ● אורחי הכבוד היו הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר, מזכירו של הרבי הרב יהודה לייב גרונר, ומנהל ה'לשכה' הרב שלום דובער גורודצקי ● גלריית ענק מאירוע מוצלח במיוחד של השליח הרב יוסף יצחק פעווזנער, מנכ"ל מוסדות החינוך בצרפת, את שרשרת האירועים הפיקה חברת כפלין הפקות לסיפור המלא
פריז חגגה: דינר יוקרתי לאימפריית החינוך ● גלריה
במשך יובל שנים, עמל הגאון החסיד הרב הלל פעווזנער זצ"ל רב ואב"ד ליובאוויטש במדינת צרפת, להקים מערכת מסועפת של מוסדות תורה וחינוך, עבור עשרות אלפי הילדים היהודיים שהתחנכו במוסדות לא יהודיים, הרב הכניס אותם תחת כנפי החינוך היהודי בחום ובאהבה.

לצד התפקיד התובעני של רב בישראל, והתפקיד המיוחד והרם, בתור רבה הראשי של קהילת חב"ד ליובאוויטש הענקית בצרפת, הקדיש שעות רבות מידי יום עבור החינוך היהודי הכשר של כל ילד וילדה. יד ימינו לאורך כל השנים, בנו וממשיך דרכו, השליח הרב יוסף יצחק פעווזנער, המשמש כמנכ"ל המוסדות, הביא תנופה כאשר יזם הקמת קריות חינוך גדולות, בברכתו ובעידודו של הרבי.

בזה אחר זה הוקמו בשכונות היוקרתיות והמרכזיות של פאריז, עיר הבירה של צרפת, מוסדות חינוך לשם ולתפארת. קריית החינוך 'סיני', קריית החינוך 'היכל מנחם', קריית החינוך 'כי טוב'. כשמביטים היום לאחור, אי אפשר שלא להשתאות על התעוזה, על המעוף ועל החזון של משפחת פעווזנער, ועל מסירות הנפש האישית להביא להקמת קריות אלו, בדם ביזע ובדמעות.

אולם למרות כל הקשיים שנערמו בדרכם בשנים האחרונות, כאשר מונעים ומעכבים מבית ומבחוץ ניסו לחבל בעבודת השליחות הק', וב"ה יצאו מזה כש'יד החסידים על העליונה' ו'דידן נצח', לא נחים על זרי הדפנה, אלא כמצווים ועומדים לקיים את שליחותו של הרבי, ולהמשיך את ה'ופרצת' עד שלכל ילד יהודי יהיה מקום בו יוכל ללמוד על התורה ועל המסורה, על היהדות ועל היהודים, ממשיכים להקים עוד ועוד מוסדות.

לאחר פטירתו של הרב הלל ע"ה, החליטו בני המשפחה בראשות הרבנית מרת עשקא פעווזנער שתחי', להמשיך את החזון. הבשורה החדשה היכתה גלים בכל רחבי העיר והמדינה, ובעולם השליחות כולו. מקימים קריית חינוך חדשה, שתוקדש לעילוי נשמתו של הרב פעווזנער זצ"ל שהיה סמל של מסירות ואכפתיות לחינוך יהודי בצרפת, וברחבי אירופה כולה.

חמש מאות ידידי ותומכי המוסדות שבאו להצדיע לאימפריית החינוך, נהנו מערב מרגש מלא תוכן, סרטים ומולטימדיה מיוחדת שהכניסה אותם לאווירה שהם חלק מהמוסדות למרות האולם הענק ויחד עם הזמר חיים ישראל שריגש את האורחים עד השעות הקטנות של הלילה יצאו האורחים בתחושת סיפוק וגאווה על הזכות שהם חלק מאימפריית החינוך בפריז.

הפקה: מיכאל כפלין הפקות

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.