מערכת COL | יום י"ח אדר ב ה׳תשע״ד 20.03.2014

המהפך המדהים שעובר על בי"ס חב"ד באור יהודה ● מיוחד

בי"ס חב"ד בנים באור יהודה, הוא שם נרדף למהפך ● מי שהכיר את בית הספר לפני חמש שנים ויותר, ונחשף למה שקורה בו היום, יתקשה להאמין שמדובר באותו מוסד חינוכי ● לא פלא, שבית הספר נבחר לייצג את מחוז תל אביב כבית ספר שחולל את השינוי הגדול ביותר ● המנהל, ר' אסף שהינו, בראיון ל-COL  בית ספר חב"ד אור יהודה
המהפך המדהים שעובר על בי
בית ספר חב"ד באור יהודה. סיפור של הצלחה

מאת נחמיה

בית ספר חב"ד בנים באור יהודה, הוא שם נרדף למהפך. מי שהכיר את בית הספר לפני חמש שנים ויותר, ונחשף למה שקורה בו היום, יתקשה להאמין שמדובר באותו מוסד חינוכי. את המהפך שחל ניתן לחוש כבר בשיחות עם ההורים.

"נכנסה אלי אמא שהעבירה את הבן שלה אלינו השנה", מספר ר' אסף שהינו מנהל בית הספר והאיש שאחראי על התמורות שחלו בו, "אחרי שסיימה לשבח את מקצועיות הצוות, היחס שהבן שלה מקבל היא אומרת: 'אני קוראת לעצמי שגרירה של בית הספר ובכל מקום מספרת בשבח המקום'. יותר מכל המחמאות והתעודות שקיבלתי, אני גאה באכפתיות של ההורים". אומר ר' אסף בהצטנעות.

כשהוא מדבר על תעודות שהוא קיבל, ועל אכפתיות של ההורים, הוא יודע למה הוא מתכוון. כשהגיע לבית הספר לפני כחמש שנים, קיבל לידיו מוסד חינוכי שדורש טיפול יסודי בכל שטחי העבודה הפדגוגית.

במבחני מיצ"ב שנערכו בבית הספר, קיבל את הציון הלא מחמיא בעשיריה הראשונה התחתונה במדד אקלים בית הספר, המצביע על רמת האלימות והאווירה בבית הספר. גם בשאר המדדים, לא התבלט בית הספר לטובה.

ר' אסף התחיל את עבודתו לשיקום בית הספר הן במישור האקלימי והן מבחינת התכנים והישיגי התלמידים. כיום, חמש שנים לאחר אותו מבחן מיצ"ב, נערכו עוד שני מבחני מיצ"ב שמיקמו את בית הספר בעשיריה העליונה המכובדת, בכל המדדים ובפרט במדד האקלים.

שינוי מדהים

כששואלים את ר' אסף איך הצליח לחולל את השינוי המדהים, הוא מייחס את ההצלחה לעזרה הרבה ממשרד החינוך, מהעירייה ומצוות המורים. על העבודה הסזיפית שלו, הוא מעדיף לא להרחיב, "הרבה עבודת צוות של כולם ביחד", הוא אומר.

רק התעודות שקיבל ממשרד החינוך, העירייה ומנהל החינוך הדתי מעידות במקצת על "עשייה חינוכית מסורה ומקצועית", "הובלת צוות חינוכי להטמעת מצוינות", ושבחים רבים דומים.

התעודות שגורף בית הספר בשלל מבחנים, עשו לבית הספר שם של מוסד חינוכי איכותי ותורני, והורים מקהילות איכותיות באזור החלו לשלוח את ילדיהם ללמוד בבית הספר. תלמידי בית הספר המגיעים ממשפחות חלשות ומאוכלוסיות מורכבות ומאתגרות, החלו להתקבל ללימודי המשך במוסדות חינוך מובילים באיזור.

לאחרונה נערך כנס מיוחד למנהלי בתי ספר ממחוזות דרום, מרכז ותל אביב, בו נבחר בית ספר אחד מכל מחוז שהציג את אופי העבודה החינוכית בבית הספר וכיצד הגיע להישגים משמעותיים בתחומים שונים. "זה היה קידוש השם וקידוש שם לובאוויטש", מספר ר' אסף לאחר שבית ספר חב"ד בנים באור יהודה נבחר לייצג את מחוז תל אביב כבית ספר שחולל את השינוי הגדול ביותר.

"כשהראנו שהעליה היתה לא רק בתנ"ך, תושב"ע ובמקצועות קודש דומים, אלא גם במקצועות חול, במדעים ובאווירת בית הספר, קצרנו שבחים מכל בכירי משרד החינוך שנכחו באירוע. את השבחים וההלל שמענו גם מעמיתיהם שביקרו בבית הספר, והתרשמו מהעבודה וההצלחות שאנו קוצרים".

זכייה אחר זכייה

העבודה המאומצת של השנים האחרונות, הוכיחה את עצמה כמשתלמת. גם בתחרויות בין בתי ספר, בולט בית הספר בהצטיינות. כך למשל בתכנית 'שגרירים' של חמ"ד (ארגון החינוך הדתי), הקוראת לבתי ספר להציג תכניות חברתיות לפעילות בית סיפרית, זכה בית הספר בשנתיים האחרונות בפרסי הצטיינות.

לסיום, מה הסוד של בית הספר?

"יש לנו צוות מגובש שחדור ברוח של שליחות, עם אהבה רבה לתלמידים. העבודה שלנו נעשית מתוך אכפתיות גדולה ושימת לב לכל אחד מהתלמידים, ויחד עם זאת לא מוותרים על המקצועיות. עבודת החינוך נעשית ביסודיות, וזאת השיטה היחידה לקצירת פירות נאים גם כשמדובר באוכלוסייה מורכבת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.