מערכת COL | יום י"ח אדר ב ה׳תשע״ד 20.03.2014

קציצות דגים מעולות ● אורה שאער, מתכון מסביב לעולם

שליחות של 45 שנים, מסורת ענפה של חמין משפחתי, קהילה גדולה ומתפתחת ומתכון מעולה לקציצות דגים שכולם אוהבים ● השליחה אורה שאער מתארחת במדור מתכון מסביב לעולם של COL ומשתפת בנקודות מעניינות מתוך מפעל חיים קציצות דגים מעולות
קציצות דגים מעולות ● אורה שאער, מתכון מסביב לעולם
מאת שלומית

האורחת: אורה שאער, רחובות
המתכון: קציצות דגים שכולם אוהבים

המוצרים:
● קילו פילה בקלה (-מרלוזה)
● 2 בצלים בינוניים
● פטרוזיליה קצוצה
● כוסברה קצוצה
● שום
● גזר
● בטטה
● ביצה
● חומץ
● מלח
● 2 כפות סובין שיבולת שועל (או קמח מצה)
● 4 עגבניות
● פפריקה
● חוואייג'

אופן ההכנה:
משרים -10 דקות את הדג עם חומץ ומלח, שוטפים אותו וטוחנים במעבד מזון יחד עם הבצל, הכוסברה, הפטרוזיליה, השום, גזר, בטטה, ביצה והסובין.

יוצרים מהעיסה שהתקבלה כדורים ומטגנים קציצות.

ניתן להגיש כך, או לבשל את הקציצות עם רוטב:
מרסקים את העגבניות וטוחנים עם כוסברה, פטרוזיליה ו- גמבה אחת, יוצקים את הרסק בסיר ומביאים לרתיחה. מניחים את הקציצות בתוך הרוטב ומבשלים כחצי שעה על אש נמוכה.

קצת על השליחות:
השליחה אורה ובעלה הרב שמעון שאער, גרים ברחובות כבר 45 שנה. הם הקימו שם דור ישרים, משפחה מפוארת הממשיכה את דרכם ולוקחת חלק בשליחות כל אחד, מהמקום והמקצוע שלו.

למעלה מ-20 שנה קיים מבנה הבית חב''ד של משפחת שאער, מבנה אשר הוקם בניסי ניסים, בברכת הרבי ותודות לנחישות הבלתי מתפשרת של הרב שאער ואשתו השליחה.

ברחוב בו ממוקם בית חב''ד, ישנם ארבעה בתי כנסת (!) ובזה השייך לבית חב''ד- כבר התפתחה לה קהילה הגדלה עם השנים. מידי שבת מכינה השליחה אורה שני סירי חמין מהבילים שקנו להם שם בקרב כל באי בית הכנסת. בשבת מתפללים בבית הכנסת של חב''ד כ-4 מניינים ובשבתות מברכים מגיעות גם הנשים ומתיישבות לסעודת שבת חגיגית, אז מצרפת השליחה אורה לסירי החמין המסורתיים: ג'חנון וקובאנה ריחניים.

הנשים מסיימות יחד את כל ספר התהילים ומשהי מוסרת דבר תורה ע''פ שיחות הרבי לפרשת השבוע.

השליחה אורה מגיעה כל שבת לבית הכנסת ומעבר לתפקיד הקולינארי, היא יושבת עם הנשים, להן יש איתה קשר עמוק ואישי ומשוחחת איתן על עניינים שבלב, על יסודות האמונה ומתבלת בעצות ממשנתו של הרבי.

במשך השבוע השליחה מסייעת לבעלה בכל הפעילות השוטפת, כמו שיעורים, מתן סיוע למקורבים, אירוח וכדומה. בחגים ובמועדים השונים מתקיימת פעילות בהתאם לכל חג הפונה לקהלים שונים בעיר כמו; עולים חדשים, קשישים, נוער, גני ילדים ועוד.
משפחת שאער הענפה המונה ב''ה 8 בנים ו-4 בנות, היא שם ודבר בעיר רחובות. הבנים והבנות שכבר בעלי משפחות משלהם, נוטלים חלק פעיל ומלא בשליחות ואחראים על שדות שונים בתוך אימפריית השליחות הזו.

"את מספר הנכדים", כפי שמספרת השליחה, הסבתא הגאה, "כבר קשה לספור ב''ה, אז נחת אנו רואים ב''ה ובשפע. אנו רואים באופן מוחש את ברכתו של הרבי שליוותה ומלווה אותנו לכל אורך הדרך".

על הכח הנשי בשליחות אומרת השליחה אורה; "האשה אחראית על כל כך הרבה דברים בשליחות, הן בפן הרוחני והן בזה הגשמי. עם התפקיד והמהות הייחודית לאשה- היא מחוללת מהפכות".

שבת שלום ומבורך!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.