מערכת COL | יום ט"ז אדר ב ה׳תשע״ד 18.03.2014

נסיעת מבחן עם שברולט קפטיבה ● אלה ברכב

בכל מה שקשור באבזור, הקפטיבה מציעה עושר אבל מאופק. יש כאן כל מה שצריך וגם כל מה שלא ממש חייבים... אבל מבלי לנקר את העיניים ● כתב הרכב של COL, שמואל מתן, בסקירה נוספת, הפעם על שברולט קפטיבה  נסיעת מבחן עם שברולט קפטיבה
נסיעת מבחן עם שברולט קפטיבה ● אלה ברכב

שמואל מתן

שברולט זה אומר אמריקה, מרחבים, מנועים גדולים, פינוק ונוחות. אבל, האם ידעתם שרוב דגמי שברולט בישראל בכלל מיוצרים בקוריאה הדרומית?

קצת היסטוריה: ב-2001 הכריז קונצרן "דייהו" על פשיטת רגל. לאחר משא ומתן ארוך, רכשה GM העולמית (יצרנית שברולט, קדילאק, אופל וכו') את "דייהו", שייצרה אז רכבים קטנים ומיושנים כמו הרייסר, לאנוס, והמאטיז וכו'.

המטרה של GM הייתה להגיע לפלחי שוק חדשים ולהצליח בייצור רכבים קטנים, תחום ששברולט מעולם לא הצליחה בו. בשלב ראשון החלו להופיע מחוץ לדרום קוריאה דגמי "דייהו" עם סמל שברולט, בהמשך החל פיתוח מואץ בחסות בעה"ב האמריקאי של רכבים מודרניים שהתאימו גם לקהל האירופאי, כך פותחו במפעל הקוראני דגמים בינלאומיים רבים כמו הקרוז הספארק והאורלנדו.



ב-2007 הגיח לעולם רכב הפנאי "קפטיבה" שהציג מידות גדולות, מרחבים אמריקאים, אבזור גבוה ומרכב מודרני לחלוטין, ללא רגשי נחיתות מול המתחרים. מאז הוא עבר שני מתיחות פנים שהאחרונה עברה שינוי קל, שרק חדי העין יבחינו בו. פנסי הלד מאחור שהוספו בגרסה הזו נראים טוב, במיוחד שמתחיל להחשיך...

מחיר

רכב פנאי עולה לא מעט ומיועד לאנשים שלא מהססים להוציא כרבע מיליון ₪ על רכב. חשבתי שמתאים להתחיל עם סעיף המחיר בהתחלה. כדי שתדעו למה לצפות... מחיר הקפטיבה עם מנוע בנזין עולה רק.... 218.000 ₪, רכב המבחן שלנו שצויד במנוע דיזל חסכוני עולה כבר 236.000 ₪ ויש גם גירסא עם מנוע 3.0 ליטר, 264 כ"ס, מושבי עור וחלון גג שעולה כבר 253.000 ₪

חיצונית

הדבר הבולט ביותר בחזית ה"קפטיבה" הוא הסמל הענק של שברולט, חזית הרכב הגדולה מוכרת מדגמים אחרים של שברולט ודווקא מאחור עם פנסי הלד והחלון הנפרד בדלת האחורית, הוא מרשים ביותר.



בד"כ מנסים מהנדסי הרכב ליצור רכב שנראה קטן ממידותיו, ברכב פנאי אין בזה צורך! נהפוך הוא, כאן דווקא חשוב "להיראות גדול" והקפטיבה מצטיינת בסעיף הזה...

הכניסה למושב הנהג גבוהה ואין צורך "ליפול לתוך הרכב"... העיצוב של הקפטיבה לא בלט במיוחד ברכב המבחן שהגיע בצבע לבן, אבל בצבעים עזים (כפי שניתן לראות בתמונות) הוא נראה כמו תכשיט אופנתי.





בפנים

בעמוד 3 של הקטלוג נכתב "כל מה שאתה צריך ברכב פנאי". אכן, בכל מה שקשור באבזור, הקפטיבה מציעה עושר אבל מאופק. יש כאן כל מה שצריך וגם כל מה שלא ממש חייבים... אבל מבלי לנקר את העיניים.

זה מתחיל בריפודי עור משולב עם בד, כסא נהג חשמלי, מחשב דרך, בקרת שיוט, תאורת נוסעים ב-3 מוקדים ( לא שכחו את הילדים במושב האחורי), בקרת אקלים עם פיצול לנהג ולנוסע, תא שימושי בין המושבים הקדמיים, חיישן גשם, תא כפפות ענק ומואר, הישיבה גבוהה, מיקום ההגה מצוין ועוד כמה דברים שלא יכנסו במסגרת מאמר אינטרנטי, נציין שברכב כזה היה ראוי לקבל ארבעה חלונות AUTO...





בעבר ביקרתי את בלם היד האלקטרוני, חוששני שאני מתחיל ליהנות מזה... בקפטיבה זה היה אפילו שימושי, ברמזור נגעתי בעדינות בבלם היד האלקטרוני, ושקעתי בעיסוקי ללא צורך להחזיק את הרגל על דוושת הבלם, כשרציתי לזוז פשוט לחצתי על דוושת התאוצה ובלם היד השתחרר אוטו', נחמד!

שורה שנייה

כאן גם העסק מרווח וגבוה, פיצול המושבים הוא 40/60 וללא מסילה. במידה ואתה מסיע שר או מנכ"ל, תדאג להשתמש בידית מעור שבין המושבים... החלונות הכהים למניעת חדירת השמש הישראלית חשובים במיוחד בקפטיבה, שבאופן תמוה לא צויד בפתחים למזגן אחורי.

שורה אחורית ותא מטען

המושב האחורי מרווח גם הוא, אבל אורכו מתאים לילדים עד גיל 10. חשוב להדגיש זה לא מבחן לרכב 7 מקומות, בשביל זה ייצרו בשברולט את האורלנדו! רכב פנאי אינו רכב הסעות... אלא כלי שתוכנן לנהג שמחפש רכב גבוה ומאובזר עם תא מטען ענק שיש לו גם יכולות שטח קל. ועל הדרך מציעים לו אופציה לשני מושבים נוספים. ברגע שפתחתם את המושבים נעלם כמעט לגמרי תא המטען. אם תתאמצו לדחוס מספר תיקים תשמחו לגלות רשת שתתפוס אותם וחלון אחורי נפרד, שיעזור להוביל אפילו קרשים לסוכה...



יכולת שטח

הקפטיבה מצויד בהנעה כפולה, זהו שלא מדובר בג'יפ צבאי שהוסב לרכב אזרחי... אלא בכלי עירוני שיכול להיכנס לשבילי קק"ל אבל בוודאי לא לשטח טכני. עם החלטתם לרדת חזק במורד ואתם חוששים על הברקסים קבלו את "מערכת בקרה לנסיעה במורד תלול" שתנעל את הרכב על מהירות של 8 קמ"ש, ניסיתי, והטכנולוגיה הזו עבדה נפלא!

גיר, מנוע וצריכת דלק

הקפטיבה כאמור מצויד במנוע דיזל 2.200 סמ"ק שעושה את העבודה מצוין, מהנדסי שברולט עמלו קשה להשתיק את זמזום הדיזל ובתא הנוסעים לא תצליחו לשמוע את גרגורו של הדיזל. הוא מצויד בתיבת 6 הילוכים ו-184 כ"ס.



תיבת הטיפטרוניק ספורטיבית ואינה תעלה הילוכים גם אם תמשכו את ההילוך מעבר לקו האדום. נעים לשייט עם הקפטיבה בכבישים, אבל אל תנסו לדחוק למהירויות פתאומיות, זה לא רכב ספורט! את יתרונו של הדיזל גיליתי בתחנת הדלק, הרכב שנאלץ לסחוב משפחה מלאה על פקלאותיה בתוספת רגל כבדה על הדוושה, גמע בסה"כ 10 ליטר סולר ל-100 ק"מ. לרכב כזה זהו נתון סביר ויתרונו של הדיזל מוכח.

סיכום

הקפטיבה מתאים היטב לנישה, הוא מכבד את בעליו, נראה מצוין, מאובזר כמו שצריך ואם כבר לכו על מנוע הדיזל הוא חזק יותר וצורך פחות דלק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.