מערכת COL | יום ט"ז אדר ב ה׳תשע״ד 18.03.2014

הרב סטמבלר: "אין עלייה בתחושת האיום על הקהילה היהודית"

שיחת ועידה ראשונה בווידאו התקיימה הבוקר בחדר האח"מים שנחנך לאחרונה בכנסת. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומנכ"ל הכנסת רונן פלוט שוחחו עם כמה מראשי הקהילה היהודית באוקראינה מהעיר דנייפרופטרובסק ● יו"ר הכנסת שאל את ראשי הקהילה על המתרחש באוקראינה ושאל גם איך חגגו את חג הפורים ● הרב מאיר סטמבלר, מראשי הקהילה השיב: "יש מתח באוויר אבל  אף יהודי לא מסתיר את יהדותו או מסתתר. אמנם יש גילויי אנטישמיות, אבל אין אנטישמיות מערכתית"  לסיפור המלא
הרב סטמבלר:
​שיחת ועידה ראשונה בווידאו התקיימה הבוקר בחדר האח"מים שנחנך לאחרונה בכנסת. יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ומנכ"ל הכנסת רונן פלוט שוחחו עם כמה מראשי הקהילה היהודית באוקראינה מהעיר דנייפרופטרובסק. מטבע הדברים עסקה השיחה במצב שנוצר בימים אלה באוקראינה.
 
יו"ר הכנסת שאל את ראשי הקהילה על המתרחש באוקראינה ושאל גם איך חגגו את חג הפורים.
 
הרב מאיר סטמבלר, מראשי הקהילה השיב: "יש מתח באוויר אבל  אף יהודי לא מסתיר את יהדותו או מסתתר. אמנם יש גילויי אנטישמיות, אבל אין אנטישמיות מערכתית. גם אין עלייה בתחושת האיום על הקהילה היהודית לאחר המהפכה".
 
אלינה טיפליצקי מבית הקהילה, "בית חנה", הוסיפה: "חולקו אצלנו כ- 5000 משלוחי מנות בפורים וגם ההכנות לפסח כבר החלו. לא הייתה ירידה בכמות החוגגים. היינו בקשר גם עם הקהילה היהודית בחצי האי קרים המונה כ 4,000 איש. המצב שם טוב וגם הם מתכוננים לפסח".
 
איש מהקהילה איגור שובאג, חוקר שואה ואנטישמיות, אמר: "גם בקרב גורמי ימין באוקראינה יש לא מעט כוחות שניתן לשתף עימם פעולה. כך עשינו גם בעבר באופן קבוע במטרה להגיע לפיתוח אוקראינה ללא שנאת זרים ויהודים".
 
הרב מאיר סטמבלר אמר עוד: "כעת אנחנו מרגישים ביטחון ואין חששות. אבל בכל מה שקשור לביטחון הקהילה, ישראל יכולה לעזור לנו עם כל הניסיון הביטחוני שיש לה. המצב עכשיו טוב אבל הוא עלול להחמיר. יכול להיווצר מצב בו יהודי אוקראינה יברחו ויעדיפו לעלות לישראל. יהודים רבים לקחו חלק בהפגנות שהיו באוקראינה. העובדה שכמה מפצועי האירועים נלקחו לטיפול בבתי חולים בישראל, פורסמה בכלי התקשורת המקומיים והדבר זכה להכרה ואהדה".
 
יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין סיכם את השיחה ואמר כי  ימשיך לעקוב אחרי המצב באוקראינה. "הקשר הישיר אתכם מאד חשוב לנו", הדגיש יו"ר הכנסת, "נדון בבקשות שהעליתם ואני מקווה ומאמין שנוכל לסייע, ככל שהדבר יידרש. מאחל מקרב הלב חג פסח שמח לכום ולכול הקהילה היהודית באוקראינה".
 
מנכ"ל הכנסת רונן פלוט אמר כי הוא מברך על הכנסת הטכנולוגיה החדשה של שיחת ועידה בווידאו לכנסת. "מאז חנכנו את חדר האח"מים בכנסת, רק לפני שבועות ספורים, כבר התארחו כאן כמה אישים רמי מעלה ביניהם ראש ממשלת אנגליה דיוויד קמרון ונשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ. אני מאושר על שהשקנו היום כלי עבודה מרכזי נוסף – שיחת וועידה בווידאו – שיאפשר לנו לחבר בקלות רבה יותר את הכנסת עם פרלמנטים אחרים, עם ארגונים בינ-פרלמנטריים ועם ידידי ישראל ברחבי העולם".


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.