מערכת COL | יום ט"ז אדר ב ה׳תשע״ד 18.03.2014

כנגד כל הסיכויים: יהודים בחרקוב חגגו את פורים בגאווה

למרות ועל אף שחג הפורים חל בשנה זו ב16 במרץ – מועד הנקבע עבור משאל עם השנוי במחלוקת על בחצי האי קרים. היהודים בחרקוב התאספו כדי לחגוג את חג ניצחון האור על החושך - פורים - בקרקס העיר ● הרב משה מוסקוביץ, הרב הראשי של חרקוב, נשא תפילה לשלומה ובטחונה של חרקוב ואוקראינה כולה, ועודד את הקהילה שהדרך הטובה ביותר לעזור לחוסר היציבות במדינה היא על ידי הוספת אור - מעשים טובים ואכפתיות זה לזה  לסיפור המלא
כנגד כל הסיכויים: יהודים בחרקוב חגגו את פורים בגאווה

למרות ועל אף שחג הפורים חל בשנה זו ב16 במרץ – מועד הנקבע עבור משאל עם השנוי במחלוקת על בחצי האי קרים. היהודים בחרקוב התאספו כדי לחגוג את חג ניצחון האור על החושך - פורים - בקרקס העיר.

לאחר שבועות של סערה והפגנות בעיר, המתח הגיע לשיאו ביום ראשון כשאוקראינה עקבה בחרדה על ההשפעות של משאל העם.

אבל הם באו. לא בעשרות ובמאות ... אלא אלפיים יהודים גאים שרצו לשכוח מהפחדים והדאגות ולהצטרף בגאווה ולחגוג. והם אכן חגגו !כוחה של הרוח היהודית הורגשה באוויר.

מאות גברים ונערים הניחו תפילין ברחבת הכניסה לאולם, רבים מהם בפעם הראשונה. חולקו מעל 1000 נרות שבת לנשים ונערות. כל משתתף קיבל משלוח מנות.

הרב משה מוסקוביץ, הרב הראשי של חרקוב, נשא תפילה לשלומה ובטחונה של חרקוב ואוקראינה כולה. הוא עודד את הקהילה שהדרך הטובה ביותר לעזור לחוסר היציבות במדינה היא על ידי הוספת אור - מעשים טובים ואכפתיות זה לזה. הוא עמד נפעם מול הקהל הגדול ואמר "כל אחד בנוכחות שלו היום הוא סימן לכך שהעם היהודי חי וקיים והמורשת שלנו מלווה אותנו ותשמור עלינו לא משנה איפה אנחנו נמצאים ולא משנה מה קורה סביבנו "

אלכסנדר קוגונובסקי נשיא בית הכנסת, איחל לכולם שרוחה של פורים צריכה להמשיך לאורך כל השנה.

השרה לענייני דת במחוז חרקוב, התרגש עד דמעות בהתייחס לקהל העצום שנכח באולם ואמר "אנחנו צריכים ללמוד מכוחו של העם היהודי לעמוד יחד גם בזמנים קשים".

בית ספר אור אבנר חב"ד וגן הילדים הציגו את סיפור פורים בשירה נגינה וריקוד.

הרב לוי רייצעס, כפי מיטב המסורת בחרקוב, יצא לקהל כדי להקריא את המגילה בתחפושת מקורית. הפעם בלבוש הוואיי בהשתתפות תלמידי הישיבה קטנה שהתחפשו לעצי דקל.

החזן יצחק חלפון ובניו ביצעו שיר פורים מקורי שהולחן על ידם במיוחד עבור האירוע.

ביצועי הקרקס היו על מים ומזרקות מרהיבות ומופע מים משך את הקהל מופתע . אקרובטים, קופים ודובים מאולפים הופיעו לצלילי מנגינות יהודיות.

חג הפורים בשנה זו בהחלט ייחרט בליבם של יהודי חרקוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.