מערכת COL | יום י"ב אדר ב ה׳תשע״ד 14.03.2014

השדרן (החב"די) הכי שמח ברדיו: מה הסוד של עמי מימון?

עמי מימון, או כמו שכבר כונה לא-אחת 'שר השמחה', הוא השדרן החב"די המוביל של 'קול ברמה'. את הקסם האישי שלו, אף אחד לא יכול לקחת ממנו ● אבל גם הפופולריות של התכנית, לא עוברת את הפופולריות של עמי מימון עצמו, האיש והחיוך ● יצאנו לבדוק מהו סודו ושמענו ממנו איזה שיר הוא הכי אוהב ראיון עם עמי מימון
השדרן (החב
עמי מימון (צילום: עוזי ברק)
מאת נחמיה

כל יום בין השעה 14:00 ועד השעה 16:00, זאת הממלכה הפרטית שלו. התכנית שלו ברדיו קול ברמה, הפכה לאחת התכניות המואזנות בארץ, לפי סקר TGI האחרון.
מבין 16 תחנות אזוריות, הוא מוביל בהרבה על תכניות מקבילות בערוצים הכללים. אבל בשביל השדרן עמי מימון, זה כבר לא ניוז. TGI, לא עומד בראש מעייניו, תן לו להעלות חיוך על שפתיים של עוד מישהו, והוא הרבה יותר מסופק.

עמי, או כמו שכבר כונה לא אחת 'שר השמחה' הוא השדרן החב"די המוביל של רדיו קול ברמה. את הקסם האישי שלו, אף אחד לא יכול לקחת ממנו. ואכן, קהל היעד שלו מגוון ביותר, כולם רוצים להאזין לתכנית שלו. אברכים, בני תורה, ספרדים אשכנזים ובעצם מי לא? יש לו מאזינים בכל העולם.

התכנית הפופולרית משלבת מוזיקה מקורית, קטעי הומור, חידות תורניות מסובכות ושלל פינות שהופכות את התכנית מתאימה לכולם. אבל גם הפופולריות של התכנית, לא עוברת את הפופולריות של עמי מיימון עצמו, האיש והחיוך.


התוועדות חב"דית בתוכניתו של מימון - עם הגב למצלמה (צילום: עוזי ברק)

"אני אדם שמח, אני חושב חיובי. 'תחשוב טוב יהיה טוב' – זו ההוראה של הרבי. שווה לרדת לעולם הזה ל-70 שנה כדי לעשות טובה אחת ליהודי, ואנחנו עושים הרבה טוב בתוכנית. תחייך לאדם והוא יחייך אליך בחזרה", הוא אומר בשיחה עם COL.

חיפוש קצר בגוגל, יגלה מיד אלפי תמונות של עמי, כולם עם חיוך קורן. מה הסוד שלך?, אני מנסה לתהות על קנקנו של עמי – אב לילד הלוקה במחלה קשה שדורשת טיפול מסור וצמוד.

"אני אספר לך סיפור שהיה לי השבוע", הוא אומר. "פגשתי יהודי בן 80, נשוי לחרשת אילמת שחצי מעשרת ילדיו יצאו פגועים גם כן ולוקים בחרשות ואילמות. שערו של היהודי היה שחור לגמרי. שאלתי אותו, איך יכול להיות שאחרי כל הצרות האלה, אין לך שערות לבנות? היהודי ענה לי שאם מבינים שהכל לטובה והכל מהקב"ה, אז אין יותר דאגות".

את העבודה ברדיו והבאת השמחה לכל בית, הוא רואה כעבודת שליחות. "הרבי אמר תמיד שאנחנו צריכים לקרב כל יהודי בכל דרך אפשרית, זאת הדרך שלי לקרב יהודים לשמחה החסידית. והאמת היא", חושף עמי מיימון "שככה אני משמר גם את השמחה שלי. הרבי אמר שמי שייצא להשפיע, לעולם לא יכול להיות מושפע, אז כשאני משמח אחרים, אני לא יכול להיות עצוב. לפעמים גם לי יש רגעים של משבר, אבל השמחה שאני מביא לאחרים, מקרינה גם עלי".

השליחות של עמי, היא לא רק בהבאת השמחה. בתכניות שלו, הוא משלב גם תכנים חסידיים, ונקודות אור משיחות של הרבי, ורימקסים מניגוני חב"ד. לא מזמן הוא שאל את המאזינים חידה, שאת התשובה ניתן למצוא בשיחות של הרבי. אחרי שכמה מאזינים ניסו לענות ולא הצליחו, עלה ילד שלומד בחיידר חב"ד, ענה את התשובה.

"דברים כאלה, מביאים את התורה של הרבי ישר לראש של המאזינים, ויש מאזינים שבחיים לא חלמו שהם שומעים שיחה של הרבי מליובאוויטש".


משקה ותניא. שולחנו של מימון בקול ברמה (ארכיון: עוזי ברק)

כשהשיחה שלנו מתמשכת, עם סיפורים על שמחה ועל תגובות של מאזינים שפוגשים אותו ברחוב, אני זורק לו שאלה להנחתה: 'אז מי זה עמי מיימון?'. הוא לא מתבלבל לרגע, מחייך ושולף סיפור בהומור, כאילו היה מוכן לשאלה הזאת.

"פגשתי חבר השבוע והצעתי לו לבוא איתי לטיול. הוא הסכים מיד ושאל לאיפה. אמרתי לו, כולם רוצים להגיע לירח, בוא אנחנו נטוס לשמש. שאל אותי החבר 'איזה חום בשמש, אי אפשר להתקרב'. אמרתי לו אל תדאג, נטוס בלילה". כזה הוא עמי מיימון, לא צפוי, לא שגרתי ויעשה הכל כדי להעלות חיוך על השפתיים של היהודי השני.

לסיום, מה השיר שאתה הכי אוהב?

יש הרבה שירים יפים וטובים, עכשיו אנחנו מריצים בתכנית פרוייקט שירים על שש מצוות תמידיות, שהרבי הזכיר בהרבה שיחות (להאמין בשם, שלא להאמין בזולתו, לייחדו, לאהבה אותו, ליראה אותו ושלא לתור אחר מחשבות העיניים והלב. אבל השיר שאני הכי אוהב זה 'ויתן בפי שיר חדש' של מנדי ורדיגר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.