מערכת COL | יום י"א אדר ב ה׳תשע״ד 13.03.2014

המשכה של המהפכה: ה"מרבים בשמחה" של התמימים

המשכה של המהפכה ● ה"מרבים בשמחה" של התמימים ● מבחן ביניים השני במסגרת מבצע תורה השנתי של "וועד תלמידי התמימים" ● הורים כנסו לרוות נחת לסיפור המלא
המשכה של המהפכה: ה

מאות בחורי ישיבות תומכי תמימים ליובאוויטש התאספו בערב התענית אחר הצהריים באודיטוריום העירוני בבני-ברק, ליטול חלק במבחן השני במסגרת "מבצע תורה" השנתי של הנהלות ישיבות "תומכי תמימים" בארה"ק בשיתוף "ועד תלמידי התמימים העולמי". כחמש מאות בחורים, מישיבות קטנות וגדולות בכל רחבי הארץ, נבחנו על ארבעים דפים ממסכת שבת, במספר מסלולים, החל מגמרא-רש"י ועד לידיעה עיונית של גפ"ת, שנלמדו בשקידה והתמדה במהלך החודשיים האחרונים.

קבוצות קבוצות, חברותות ויחידים, עמדו הבחורים ושיננו דפים וסוגיות בעל פה, מיישרים הדורים ומחדדים פרטים בטרם תחל הבחינה. חלקם אחזו בידיהם דפים ובהם שאלות חזרה ושינון שנערכו במיוחד עבר המבצע. פה ושם אף התגודדו צעירי הצאן סביב המבוגרים שבחבורה, עוקבים בהשתאות אחר הסוגיות השגורות על לשונם בבהירות, על מפרשיהן ודיוקיהן; שואבים רוח התחזקות בלימוד התורה, שעוד תורגש רבות בחלל הישיבות בשבועות הבאים של זמן החורף.

הת' ישראל לנדא שי', מנהל המבצע, פתח בדברי-תורה ועסק באחת מסוגיות מסכת שבת בה עסקו הנבחנים. אין זו דרשה או שיעור כללי; הנואם ומאות הבחורים מדברים בלימוד, שחים יחד בעשרות דפי הגמרא שנקנו בשעות ההפסקות ובזמנים הפרטיים.

אחריו נאם הרה"ח מנחם מענדל קנסקי שליט"א, משגיח בישיבת תות"ל קרית-גת ומנהל 'ועד תלמידי התמימים' בארה"ק, שהעלה על נס את גודל נחת הרוח הנגרמת לרבינו מלימודם ויגיעם של בניו-תלמידיו, הזורעים וקוצרים ברינה של תורה.

המעמד הנשגב של התכנסות מאות בחורי ישיבות השוקדים על לימודם, בעת בה מחוץ ניתכות גזירות נוראות על לימוד התורה בארה"ק, ומבית נקטפים מאתנו בטרם עת חיילים מצבא שלוחי רבינו בזה אחר זה, הגיע לשיאו ברגע רווי ההוד בו עמדו תלמידי התמימים על רגליהם וקראו יחד פרק תהלים, וקולם עולה כקול גדיי צאן המתחטאים ומבקשים מול קונם, נותן התורה.

כשעתיים נמשכה הבחינה, בסיומה חזרו תלמידי התמימים לישיבותיהם, כשתלמודם בידם, ופניהם הקורנות מוכיחות לכל כי לא זנח ח"ו הרועה את צאן מרעיתו, וגם היום מלווה רבינו נשיאנו את ההולכים בדרכו, מקטנם ועד גדולם, מעמידם על חלק היפה ואומר להם: את זה ברור לך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.