מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״ד 09.03.2014

משקיעים בנוער: למעלה מ-1000 בשבתון היסטורי ● תיעוד

בשעות הערב של יום ראשון האחרון, 1000 המשתתפים בשבתון השנתי של רשת חב"ד לצעירים - CTeen, החלו לעשות את דרכם חזרה אל עבר 110 הערים השונות ברחבי העולם מהם הגיעו בכדי להשתתף בשבתון השישי של הארגון, שבתון שהוכתר ע"י כולם כ'היסטוריה' ● בפנים: סיקור מלא וגלריית ענק שבתון הנוער של חב"ד
משקיעים בנוער: למעלה מ-1000 בשבתון היסטורי ● תיעוד
(צילומים: בנצי ששון)
בשעות הערב של יום ראשון האחרון, 1000 המשתתפים בשבתון השנתי של רשת חב"ד לצעירים - CTeen החלו לעשות את דרכם חזרה אל עבר 110 הערים השונות ברחבי העולם מהם הגיעו בכדי להשתתף בשבתון השישי של הארגון, שבתון שהוכתר ע"י כולם כ'היסטוריה'.

השבתון נפתח בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי באולמי 'אוהלי תורה' לשם חברו מאות בני הנוער, כשאווירה אנרגטית ושמחה מקבלת את פניהם.

עם סיום ארוחת הבוקר יצאו המשתתפים לאחד מהמסלולים אותם יכלו לבחור, החל ממבצעים ברחבי העיר מנהטן, ביקור באטרקציות המרכזיות של ניו יורק או מסע קניות ברחבי העיר. הרכבת התחתית שהייתה מלאה במאות בני נוער הפכה בין רגע למפגן של גאווה יהודית, כאשר השירה האדירה של 'עם ישראל חי' מקבלת בברכה את כל באי הרכבת.

שעה קלה לפני כניסת שבת, הבנים התכנסו בחזית בית חיינו – 770, שם נכנסו הם לחדר הרבי ומשם המשיכו לקבלת שבת ותפילת ערבית. במקביל הבנות התכנסו באולם 'בית רבקה' שם הדליקו הם נרות שבת, כשלאחר מכן נערכה במקום תוכנית מהנה עבורם.

24 השעות של שבת היו עמוסות לעייפה בשיעורים, הרצאות, סדנאות והתוועדויות, כאשר ביום שבת התארחו המשתתפים בבתי השכונה בכדי לחוות מקרוב סעודת שבת חסידית אותנטית. "זו חוויה שאי אפשר לתאר במילים", אומר מייק אלטי מפלורידה, "זה פעם ראשונה ששמרתי שבת, ועצם העובדה שעשיתי את זה במקום כזה עם כ"כ הרבה חברים סביבי, זה רק העצים את החוויה".

גולת הכותרת של השבתון, היה ללא צל של ספק טקס ההבדלה בטיימס סקוור. את פני הבאים קיבלו שמונה מסכי ענק עליהם מרצדים תמונות וקטעי וידאו מפעילותCTeen בשנים האחרונות לצד תמונותיו של הרבי וכיתובים שונים של 'עם ישראל חי', 'אנו רוצים משיח עכשיו', ועוד שלל פתגמים יהודים.

הרחבה של אחת מהמקומות המוכרים והמרכזיים ביותר בעולם – טיימס סקוור, סגורה כולה לעוברים ושבים, כאשר הכניסה היא אך ורק למשתתפי השבתון. מוזיקה יהודית מושמעת ברוב גאון ובני הנוער שממלאים אט אט את המקום פותחים בריקודים סוערים.

הזמר אלכס קליר, מנצח על ההבדלה בסגנון השירה הייחודי שלי, והמראה המלבב של נר ההבדלה הענק בלב ליבו של טיימס סקוור עם קהל עצום ששר יחד 'הנה אל ישועתי' חושף את אחד הרגעים המיוחדים ביותר של השבתון.

עם סיום ההבדלה פוצח הקהל בשירה וריקודים, כאשר הרחבה כולה הופכת למעגל אחד ענק של ריקודים. ואז על מסכי הענק מופיעה דמותו של הרבי כשהוא מעודד את שירת 'ופרצת'. הקהל ברחבה מצטרף לשירה. המראות, השירה והאווירה נותנות הרגשה של התוועדות ענק, מה שמרגש את הנוכחים כולם.

בוקרו של יום ראשון נפתח בביקור מרגש באוהל הקדוש. ההכנה החלה עוד בזמן נסיעתם כאשר השלוחים דיברו על המקום, חשיבותו, והמנהגים הנהוגים, תוך שהם משלבים זאת עם סיפורים מהרבי. עם הגעתם למקום, כל קבוצה התגודדה עם השליח או השלוחה שלהם לכתיבת הפ"נ, כאשר בסדר מופתי נכנסו הם קבוצה אחר קבוצה אל תוך האוהל.

את השבתון הייחודי חתם אירוע רב רושם באולם 'אוהלי תורה' שם נערך בנקט הסיום שאף היווה טקס פרסי בחירת המנהיגים של CTeen לשנה החולפת.

ראשון הנואמים היה הרב יהודה קרינסקי, יו"ר 'המרכז לענייני חינוך' שהקדיש את דבריו לחשיבות שהרבי הוקיר לבני הנוער, ועד כמה האמין הרבי שכל אחד מהם יכול לשנות את העולם. "הלוואי שהייתי בגילכם" אמר הרב קרינסקי, תוך שהוא דורש מהם להשתמש ביכולות שלהם בכדי למצות את הפוטנציאל החבוי בהם.

אחריו על לבמה הרב משה קוטלרסקי שהלהיב את הנוער בכך שהכריז על פתיחת 20 סניפים חדשים של הארגון. "השבתון עכשיו הסתיים ואתם חוזרים הביתה. כל מה שאני מבקש ממכם זה לקחת את השבתון הזה יחד איתכם ולהעביר את החוויות שלכם אל החברים, המשפחה, הקהילה שלכם, תנו להם טעימה ממה שאתם קיבלתם".

עם סיום הנאומים הוזמנו לבמה כל מנהלי הסניפים שקיבלו אות הוקרה מידיהם של הרבנים קרינסקי וקוטלרסקי. כשאת החלק הרשמי של האירוע סיים הרב מנדי קוטלרסקי, מנהל סוויטה 302 של 'המרכז לענייני חינוך', שהפתיע את המשתתפים עם מכתב רשמי שהגיע מהבית הלבן חתום ע"י נשיא ארה"ב מר ברק אובמה.

"איחוד בני נוער יהודים ממגוון רקעים, באירוע כמו השבתון השנתי העולמי של CTeen מספק הזדמנות טובה לגלות את האמונה שלך, לפתח כישורי מנהיגות ולדחוף את עצמכם להגיע לשיאים חדשים" כותב אובמה.

"שלוחים והרבה מהמשתתפים שואלים אותי כיצד הצלחנו לערוך שבתון מוצלח שכזה", מספר הרב שמעון רבקין, "ואני עונה לכולם חד וחלק, הכל בזכות ברכותיו של הרבי. ראינו את זה על כל צעד ושעל שעשינו בארגון השבתון הזה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.