מערכת COL | יום ג' אדר ב ה׳תשע״ד 05.03.2014

תאסר כניסת רכבים פרטיים לחניונים הסמוכים למירון בל"ג בעומר

משטרת התנועה תפעיל השנה תוכנית תנועה חדשה לחלוטין ממה שהיה נהוג בעבר. השנה, לראשונה לא תותר כלל הגעתם של כלי רכב פרטיים לחניונים הסובבים את מירון וכל התנועה לציונו של ר' שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר תעשה על ידי אוטובוסים בלבד ● וגם: למי תינתן עדיפות? ולאן יופנו אוטובוסים של חברות פרטיות?  ל"ג בעומר תשע"ד
תאסר כניסת רכבים פרטיים לחניונים הסמוכים למירון בל
מירון (צילום ארכיון: יוסי רייכמן)
משטרת התנועה הארצית תפעיל השנה תוכנית תנועה חדשה לחלוטין ממה שהיה נהוג בעבר. השנה, לראשונה לא תותר כלל הגעתם של כלי רכב פרטיים לחניונים הסובבים את מירון וכל התנועה לציונו של ר' שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר תעשה על ידי אוטובוסים בלבד.

"אנחנו הפקנו את הלקחים ממה שהתרחש בשנה שעברה, ובעבודת מטה משותפת למשטרה ולמומחי תחבורה מהטכניון הוחלט השנה כי כל מי שירצה להגיע למירון ישתמש רק באוטובוסים", אמר ניצב משנה אמנון איצקוביץ מפקד משטרת התנועה הארצית בשיחה עם כתבים מהעיתונות הדתית/חרדית.

נצ"מ איצקוביץ ציין כי על פי הצפי לחגיגות ל"ג בעומר במירון יגיעו מאות אלפי מבקרים שחלקם יקדימו את הגעתם במהלך השבוע ובדגש ליום שישי. מניסיון העבר קיים צפי להגעה מאסיבית של חוגגים מיד עם צאת השבת.

נצ"מ איצקוביץ סקר את הסדרי התנועה החדשים וציין כי השנה תינתן עדיפות בהיבטי התנועה לתחבורה ציבורית שבשליטה ופיקוח משרד התחבורה אוטובוסים בלבד. בהתייחסו להגעה מערים שונות בארץ למירון אמר כי "החוגגים יוסעו להילולה בהר מירון מערים בכל רחבי הארץ בתשלום, באמצעות קווים סדירים ע"י חברות ההסעה ובתגבור ופריסה של נקודות איסוף נוספות בערים מרכזיות בהם יהיה ריבוי מבקשים להגיע להילולה".

בימי ההילולה יתוגבר משמעותית מערך תחבורה ציבורית ויפתחו קווים נוספים מאתרים ברמה ארצית עפ"י בחינה וניתוח מוקדם של משרד התחבורה. הורדה ואיסוף החוגגים המגיעים עם אוטובוסים של תחבורה ציבורית תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

מפקד מתנ"א הדגיש כי "אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים ובספסופה, משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים ללא תשלום. נכים, בעלי מוגבלות תנועה עם תוו עפ"י חוק, יורשו לחנות בחניון פרוד ויוסעו למושב מירון ללא תשלום.

לא תתאפשר חניה בשטחים ובצדי הדרך בסביבה הקרובה והרחוקה של מושב מירון/ אתר ההילולה.

באגף התנועה מבקשים להדגיש את המשמעת האזרחית הנדרשת מהמוני בית ישראל כאשר יגעו למירון ומהאחריות ההדדית ליישומם של כללי ההגעה על מנת לטייב ולצמצם את זמן ההמתנה למינימום.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.