מערכת COL | יום ג' אדר ב ה׳תשע״ד 05.03.2014

דרמה בלב ים: צה"ל השתלט על ספינה מאיראן ● וידאו

דרמה ביטחונית בלב ים. הותר לפרסום כי לאחר ימים של מעקב, השתלטו לוחמי השייטת על אונית הסוחר KLOS C שהפליגה מאיראן ובתוכה טילים ארוכי טווח ● היעד הסופי: עזה ● לדברי דובר צה"ל, היקף אמצעי הלחימה טרם ידוע, אך עד כה נמצאו עשרות טילים - והספירה נמשכת ● צפו ברגעי ההשתלטות דרמה בלב ים
דרמה בלב ים: צה
(באדיבות צה"ל)
כוחות מיוחדים של חיל הים עצרו לפנות בוקר אוניית סוחר שעליה כלי נשק מתקדמים רבים מתוצרת סוריה. בין כלי הנשק נמצאו עשרות אמצעי לחימה מתקדמים לטווחים ארוכים.

האונייה, KLOS-C, נעצרה על ידי לוחמי ספינות הטילים ולוחמי הקומנדו הימי של חיל הים, סמוך לגבול אריתראה-לסודן, כ-1500 ק"מ מחופי ישראל. האונייה, על צוותה, נמצאת כעת בשליטה מלאה של חיל הים וצפויה להגיע לנמל אילת תוך מספר ימים.

האונייה, הנושאת את דגל פנמה, הועמסה בטילים מסוג M-302 שמקורם בסוריה. "אנו יודעים לומר באופן ודאי שאיראן מאחורי ההברחה", אמר היום דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז. "היא זו שניהלה, ריכזה ועסקה בפרטי הפרטים של מבצע ההברחה הזה". הגורמים האיראניים הסוו את הטילים בשקי מלט והאונייה עשתה את דרכה לכיוון פורט סודן, משם יועדה להגיע לארוני הטרור ברצועת עזה, בכדי לחמשם. בשנים האחרונות נלחם צה"ל במאמץ נרחב של איראן לחמש ארגוני טרור בגבולות ישראל.

לדברי דובר צה"ל, היקף אמצעי הלחימה טרם ידוע, אך עד כה נמצאו עשרות טילים - והספירה נמשכת.

"המבצע התאפשר בזכות יכולות מודיעין בין-קהילתי איכותי ויכולות מבצעיות גבוהות של צה"ל", אומר הדובר, "הוא התנהלה במהירות, על פי הפקודות והתרגולות, ללא נפגעים לכוחותינו ובהתאם למשפט הבין-לאומי. צה"ל וחיל הים משקיעים מאמצים רבים, מודיעינים ומבצעיים, לניטור הברחות ופועלים לתפיסתם בשלבים מוקדמים .

"בעשור האחרון הפכה הזירה הימית לציר הברחות 'אטרקטיבי' לארגוני הטרור הנלחמים בישראל, וצה"ל משקיע בפיתוח מודיעין רלוונטי שיכול להתרגם ליכולת מבצעית מדויקת.

"צה"ל ימשיך לפעול נגד מרוץ החימוש האזורי שמובילה איראן במטרה להבעיר את האזור, ויפעל בכל היכולות העומדות ברשותו כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.