מערכת COL | יום ב' אדר ב ה׳תשע״ד 04.03.2014

נתניהו: "הפלסטינים חייבים להכיר במדינה היהודית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם אחרי הצהריים (שלישי) בועידת איפ"אק ואמר כי "מורשת העם היהודי החלה בארץ ישראל. אברהם היה בחברון, בבית אל יעקב חלם את חלומו, הגיע הזמן שהפלסטינים יפסיקו להתכחש להיסטוריה. הפלסטינים חייבים להכיר במדינה היהודית", הוסיף נתניהו לסיפור המלא
נתניהו:
בנימין נתניהו נואם בועידת איפ"אק. צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם אחרי הצהריים (שלישי) בועידת איפ"אק ואמר כי "מורשת העם היהודי החלה בארץ ישראל. אברהם היה בחברון, בבית אל יעקב חלם את חלומו, הגיע הזמן שהפלסטינים יפסיקו להתכחש להיסטוריה. הפלסטינים חייבים להכיר במדינה היהודית", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה פנה בפניה ישירה ליו"ר הרשות אבו מאזן ואמר, "על יד הכרה במדינה היהודית אתה אבו מאזן תאמר לעם הפלסטיני כי 'יש לנו סכסוך על אדמה אבל הזכות של העם היהודי למדינה היא מעל הסכסוך הזה'. אם אתה תכיר במדינה היהודית אתה תבהיר לכולם שההסכם מהווה את סוף הסכסוך. בלי להציף את מדינת ישראל בפליטים ובלי לדרוש אוטונומיה פלסטינית בחלקים בגליל ובנגב".

בשלב זה הסביר נתניהו את התעקשותו על סידורי הביטחון, "עד שהכרה הזו תחלחל יכולות לעבור עוד שנים רבות ולכן צריך לדבר על סידורי ביטחון ארוכי טווח. אני לא יכול להמר על הביטחון של ישראל גם אם אני מקווה לטוב ביותר. במזרח התיכון צריך לקוות לטוב אך להיות מוכנים לרע ביותר".

לדבריו, "הכוח היחיד שאפשר לסמוך עליו שישמור על השלום זה הכוח שמגן על הבית שלו. אלו החיילים האמיצים של צה"ל. אני אף פעם לא אהמר על ביטחון המדינה היהודית".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.