מערכת COL | יום ב' אדר ב ה׳תשע״ד 04.03.2014

בחורי ישיבה קיבלו צווי גיוס לצבא האוקראיני

חסידי חב"ד בקייב קיבלו צווי גיוס לצבא האוקראיני, זאת בעקבות פלישת הכוחות הרוסים לחצי האי קרים, כך דיווח העיתון 'מעריב'. המדובר בתלמידי ישיבה בבית הכנסת ברודסקי, השייך לחב"ד, שקיבלו בימים האחרונים צווי גיוס לצבא אוקראינה  לסיפור המלא
בחורי ישיבה קיבלו צווי גיוס לצבא האוקראיני

חסידי חב"ד בקייב קיבלו צווי גיוס לצבא האוקראיני, זאת בעקבות פלישת הכוחות הרוסים לחצי האי קרים, כך דיווח העיתון 'מעריב'. המדובר בתלמידי ישיבה בבית הכנסת ברודסקי, השייך לחב"ד, שקיבלו בימים האחרונים צווי גיוס לצבא אוקראינה.

"המצב באוקראינה עדין בגלל הסיטואציה מול רוסיה" סיפר הרב אסמן, "כמה בחורים מהישיבה קיבלו צווי גיוס, ברחוב אנשים נקראים לגיוס, יש אווירה של גיוס כללי של הצבא".

גם בישיבת "אורח חיים" המשויכת לחסידות קרלין-סטולין, הנמצאת בשכונת פודול בעיר, קיבלו כמה מהתלמידים צווים. ראש הישיבה הוא רבה של אוקראינה הרב יעקב דב בלייך.

בשלב זה עדיין לא ברור האם הצווים מיועדים לגיוס מלא או רק להתייצבות. בחורי הישיבות בקייב אומרים כי מי שבאמת יגוייס למלחמה יעזוב את אוקראינה וכי גיוס לא בא בחשבון.

מאיר פבלובסקי, שכמה מחבריו קיבל צו, אמר בנחרצות: "אם יקראו לי, אסע לישראל, אין מצב להיות דתי בצבא האוקראיני, אין שם אוכל כשר ולא מאפשרים לך לשמור על ההלכה. שבת זה יום הניקיון".

"כל מי שיכריחו אותו להתגייס יעלה לארץ" הוא אומר, "העיקר שיהודים יספיקו לצאת לפני שיסגר השער, זה ממש כמו מלחמת העולם השניה, היהודים חשבו עד לרגע האחרון אם לעזוב או לא, לפעמים צריך פשוט לקום וללכת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.