מערכת COL | יום ב' אדר ב ה׳תשע״ד 04.03.2014

מאה ילדים מאירופה חגגו בר-מצווה במסע מושקע ● תיעוד

קרוב למאה ילדים מרחבי אירופה, שבו השבוע לביתם לאחר שהשתתפו במסע בר-מצוה מיוחד בישראל, בארגון 'מורשה' ● הם נהנו מתכנית מיוחדת לבר מצוה שכללה ביקור במקומות הקדושים, טיולים באתרים היסטוריים ובשמורות טבע. הילדים נהנו גם משורה של אטרקציות הקשורות להיסטוריה של עם ישראל ולזהות היהודית מסע בר מצווה
מאה ילדים מאירופה חגגו בר-מצווה במסע מושקע ● תיעוד
(צילומים: י. בלינקו)
קרוב למאה ילדים מרחבי אירופה, שבו השבוע לביתם לאחר שהשתתפו במסע בר-מצוה מיוחד בישראל. המסע אורגן על ידי ארגון 'מורשה' - אחד מחמשה עשר הארגונים שתחת איגוד הארגונים היהודיים באירופה בראשותו של הרב מנחם מרגולין. בשיתוף עם הקרן למורשת הכותל.

במהלך שבוע שלם סיירו הילדים ברחבי הארץ מלווים במנכ"ל 'מורשה' הרב מנדי פווזנר ובשלוחים שבארצות מוצאם. הם נהנו מתכנית מיוחדת לבר מצוה שכללה ביקור במקומות הקדושים, טיולים באתרים היסטוריים ובשמורות טבע. הילדים נהנו גם משורה של אטרקציות הקשורות להיסטוריה של עם ישראל ולזהות היהודית.

המסע נחתם בטקס בר מצוה מרגש במיוחד בכותל המערבי שם קיבלו כל אחד מהילדים במתנה סט טלית ותפילין. לאחר מכן נערכה סעודת מפוארת באולם ישיבת הכותל בהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו והרב הראשי למקומות הקדושים בארץ ישראל הרב שמואל רבינוביץ.

המסע יועד לילדים וילדות מכל רחבי אירופה. רבים מהם ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית. 'עבור רבים מהנערים זוהי חגיגת בר-מצוה יחידה. אם מסיבות כלכליות או מסיבות כאלו ואחרות, ולכן השקענו את המקסימום במסע הזה, בתכניות, בחוויה ובכל פרט'. אומר הרב פווזנר מנכ"ל מורשה.

משתתפי המסע נבחרו בקפידה על ידי השלוחים באירופה. 'מדובר בילדים שלא לומדים במוסדות יהודיים ונתונים לסכנת התבוללות חמורה', אומר הרב יוסף יצחק פינסון שליח חב"ד בניס שבצרפת שהגיע עם קבוצה גדולה של ילדים. 'הילדים הללו בדרך כלל בקשר עם בית חב"ד במסגרת 'סאנדיי סקול' או 'תלמוד תורה' בימי רביעי, ולעיתים גם זה לא. אין מילים לתאר את מה שהשבוע האינטנסיבי הזה יחד גורם לקשר בין הילד והשליח. זה קשר שנחרט בנפש של הילד ומהרגע שנוחתים חזרה, הוא רק הולך ומתחזק'.

"כל שנה הפרוייקט הולך וגדל", מספר הרב פווזנר, "השלוחים מספרים על ילדים שחוזרים נרגשים ומאושרים ומקרינים את זה מיד בסביבה. כל מסע כזה יוצר גלים שמשפיעים במעגלים רחבים הרבה יותר. ילדים ששבים לארץ המוצא ומתחילים להניח תפילין, בנות שמתחילות להדליק נרות שבת. זה יוצר אימפקט חיובי שאין לו אח ורע בעוצמתו".


המסע הופק על ידי ישראל מייבין תיירות בע"מ.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.