מערכת COL | יום א' אדר ב ה׳תשע״ד 03.03.2014

לקחנו לנסיעת מבחן את דודג' גירני ● אלה ברכב

הרכב "שלנו" הוא דווקא מיני מיניוואן אמריקאי, אבל מחירו ומידותיו קרובים לסגמנט רכבי הפנאי והוא מציע אבזור גבוה ופאר. קבלו את הג'ירני של דודג' מבית היוצר של קרייזלר ארה"ב ● כתב הרכב שלנו, שמואל מתן, בנסיעת מבחן נוספת  דודג' גירני'אלה ברכב': כנסו לכתבות קודמות במדור המיוחד ב-COL
לקחנו לנסיעת מבחן את דודג' גירני ● אלה ברכב
דודג' גירני
שמואל מתן

בחדשות הרכב לפני מספר שבועות, נערך כאן סיכום המכירות לשנת 2013. צוין שם שבישראל נמכרו השנה כ-5000 מיניוואנים, וה"וורסו" אפילו הוכתר מנצח במכירות. רק נתון אחד "נשכח", כמה רכבי 7 מקומות ישיבה שאינם נכנסים לקטגוריית המיניוואנים - נמכרו.

קחו למשל את האאוטלנדר של מיצובישי שמכר השנה 1656 יחידות, או ניסאן קשקאי+2 שמכר השנה רק... 450 יחידות. זאת אומרת שבהערכה גסה נמכרו כאן השנה למעלה מ-3000 רכבי פנאי 7 מקומות! חלקם נמכרו בסכום של 170.000 ₪ וחלקם במחיר של רבע מיליון ₪ ומעלה!

בתקופה הקרובה נבחן כאן את סגמנט רכבי הפנאי והג'יפונים כמו את היונדאי סנטה פה, שברולט קפטיבה וכדו'.

בניגוד למיניוואנים שתפקידם לשנע את משפחת ברוכוביץ מרובת הילדים לסבא סבתא... שמים דגש על שימושיות למשפחה, כמו: מגשי טיסה, מושבים על מסילה נפרדת ובקיצור רכב הסעות... רכבי הפנאי מיועדים ללקוחות שמוכנים לשלם מעט יותר ולקבל אבזור גבוה ו"מראה נכון". חלקם מגיעים עם הנעה כפולה וחלקם מגיעים עם יכולת אמיתית לשטח. הרכב "שלנו" הוא דווקא מיני מיניוואן אמריקאי, אבל מחירו ומידותיו קרובים לסגמנט רכבי הפנאי והוא מציע אבזור גבוה ופאר. אז קבלו את הג'ירני של דודג' מבית היוצר של קרייזלר ארה"ב.

חיצונית

אמריקאים אוהבים את הכל גדול, אפילו האוטובוס של חברת "דן" נראה קטן ליד הג'ירני... הקווים הרבועים שלו מזכירים ג'יפ... ומבט חטוף בקטלוג מאשש שהוא לא רק "נראה" גדול. הצצה בנתוני צמד המיניוואנים של טיוטה שנבחנו כאן לאחרונה מגלה כי הג'רני גבוה מהם ב-150 מ"מ,רחב מהם ב-60 מ"מ וארוך ב-200 מ"מ, וזה לא מעט!

.



פנימיות

האבזור והתוספות שמותקנות כאן כסטנדרט לא ניתנות לרכישה אפילו בתוספת תשלום אצל המתחרים. זה מתחיל בפתיחת דלתות והנעה ללא מפתח, מושב נהג חשמלי, בקרת שיוט כמובן, תא אחסון מקורי מתחת למושב הנוסע הקידמי, בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, מסך מגע למערכת האודיו והמיזוג, תא כפפות ענק, תא מצוין בין הנהג לנוסע, תנוחת הגה מצוינת ובעיקר מה ששולט כאן זה המרחבים האמריקאים כיאה לארצו של הדוד סם ... נציין את חסרונה של המצלמה האחורית ודיבורית בלוט'ות.

ברכב המבחן נוספו מושבי עור שנתפרו בהזמנה מיוחדת (בעלות של 11.000₪!) המוסיפים לו יוקרה, מה שעוד לא סטנדרטי הוא לוח המחוונים המודרני והמעוצב בנוסף למחשב דרך חדשני (אבל פחות נח לתפעול).





שורה שניה

בדודג' האמריקאי חשבו על ה"מישפוחה" כבר מדלת הכניסה! שימו לב לזה: הדלת נפתחת בזווית של 90 מעלות לכניסה נוחה. בהמשך תקבלו שני בוסטרים מובנים, תאורת לד יוקרתית (שלא מצליחה להגיע לשורה השלישית) 10 מחזיקי כוסות/בקבוקים (ממש רכב להתוועדות...) 4 שקעי V12, מושבים הנעים על מסילה (40/60), תאי אחסון ריצפתים שניתן לשלוף ולנקות, שטיחים מהודרים עם הסמל של DODGE ובתקרה מצאתי פריט חשוב לארץ הקודש, מזגן אחורי עוצמתי!

שורה שלישית ותא מטען

הכניסה לשורה השלישית קצת מסורבלת, אבל כפיצוי מקבלים מושבים ברוחב מלא (מתאים רק לילדים). תא המטען גדול מעט מהמתחרים ומאפשר להכניס תיק בגודל מלא ובנוסף הכינו בשבילנו תא אחסון קטן, ל"שיימעס" וללולב של סוכות.



מנוע גיר וצריכת דלק

כיאה לרכב אמריקאי, משווק הג'רני בארה"ב עם מנוע 3.6 סמ"ק, שהייתי שמח מאד לפגוש. עלות המנוע הזה יקרה ולכן הוא לא עשה עלייה לארץ הקודש. במקום זה הוא משווק כאן עם מנוע צנום בנפח 2400 סמ"ק וגיר ארבעה הילוכים בלבד שקצת מקלקל את החגיגה... כל ניסיון שלי להאיץ את הרכב ניתקל בתגובה הססנית מעט, ומהר מאד הבנתי שפשוט כדאי להניח לו... צריכת הדלק גם היא לא תרמה לחגיגה ועמדה על 8-9 ק"מ לליטר בממוצע, לא נורא, אבל לא ממש חסכוני.

סיכום

לג'ירני נוכחות גבוהה, מרחבים גדולים תא נוסעים מהודר שחושב גם על היושבים מאחור. הוא יקסום לא מעט לנהגים רגועים שמחפשים איבזור גבוה ולא מוכרחים מנוע חזק.

מחיר

מחיר הג'ירני עומד על סכום של 189.000 ₪ וכפי שכבר כתבתי ניתן להשיג עדיין מספר יחידות בהנחה של 20.000 ₪ דהיינו 169.000₪ בסה"כ. במחיר הזה הוא כבר ממש מתחרה רציני ונותן יתרון ברור שממש אין לגמדים שמתחתיו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.