מערכת COL | יום כ"ד אדר א ה׳תשע״ד 24.02.2014

נסיעת מבחן עם פריוס פלוס ● אלה ברכב

הפריוס פלוס מציג תא נוסעים נעים ועתידני. אם צריכת הדלק נמצאת בראש מעינכם אז לפריוס+ שמציג צריכת דלק הנמוכה ממכוניות מיני, יש קלף מנצח על פני כל המתחרות. רק זהירות, השקט בתא הנוסעים יכול למכר אתכם ● כתב הרכב שלנו, שמואל מתן, לקח את הפריוס+ לנסיעת מבחן  נסיעת מבחן עם פריוס פלוס יש לכם שאלות לכתב הרכב שלנו? אתם מוזמנים להציגם באמצעות הערות למערכת בכתבה המלאה. התשובות יפרסמו בשבוע הבא אי"ה.
נסיעת מבחן עם פריוס פלוס ● אלה ברכב
פריוס פלוס
שמואל מתן

אם יש משהו שמרתיע בלרכוש רכב מיניוואן, זה צריכת הדלק שבאופן טבעי גבוהה יותר מרכב רגיל. מחירי הדלק המאמירים והמודעות לזיהום האוויר גורמים ליצרני הרכב לייצר מנועים חסכוניים יותר והם מציגים בכל הפרסומים נתוני צריכת דלק נמוכים (בד"כ הם אינם מתאימים למציאות...). בהחלט יש שיפור בתחום הזה, בוודאי בהשוואה למיניוואנים של פעם שצרחו ליטר בנזין לכל 5 ק"מ. החדשים של היום צורכים 50 אחוז מזה (ומצד שני הם גם קטנים יותר...)

ולמרות הכל, בארץ הקודש עדיין יש התלבטות לא קלה לפני רכישת רכב גדול למרות שהמשפחה גדלה. מחיר הדלק גבוה ב-200 אחוז, בהשוואה לעשור הקודם והשיקול הכלכלי בהחלט מרתיע.

לפני כ-10 שנים פרצה לעולם טיוטה עם הפריוס, שהציגה נתוני דלק שנראו דמיוניים ועד היום יש אנשים שבטוחים שהיא צורכת רק 4 ליטר לכל 100 ק"מ... אבל טיוטה מכרה מאז למעלה ממיליון יחידות של הפריוס בעולם, אפילו בארה"ב שמחירי הדלק זולים ב-50%, אוהבים את הפריוס. במדינות העולם ואפילו בישראל מקדמים מכוניות היברידיות ומפחיתים בשיעור המס באופן משמעותי, כדי לעודד רכישה של מכוניות שמזהמות פחות וזה בהחלט מקדם את מכירות הפריוס.

ואם זה כל כך מצליח, חשבו בטויוטה, אז למה שלא שנגדיל את המכירות? וכך הגיע לעולם הפריוס+, המיניוואן ההיברידי הראשון בעולם, המבוסס על הפריוס הרגילה.

"חיצוניות"

הפריוס+ הפך לסמל אבירי איכות הסביבה, הוא אכן מעוצב כך שכל מי שרואה אותו יבחין שלפניו נמצא מישהו שאכפת לו... למעצבים של טיוטה לא נדרש מאמץ רב כדי לעצב את הפריוס+ כי הרי מה שחשוב שהוא יראה דומה למקור. זה כ"כ הצליח שלא תמיד ניתן להבחין שלפנינו נמצא ה+.

קר בחוץ והגיע העת להיכנס... אל תחפשו את המפתח, פשוט אין! בשלט שנמצא לכם בכיס יש חיישן שידאג להדליק את אורות הפנים לכבודכם. העברת יד וירטואלית קרוב לידית הרכב, תפתח את הדלתות.





"בפנימיות"

פתיחת הדלת מכניסה את הנהג לעולם דיגיטלי ועתידי משהו. הגה צף בעיצוב ייחודי עם פקדים מינימליסטים, במרכז הדשבורד לוח מחוונים שנראה היטב גם באור יום ומקרין את הנתונים: צריכת דלק נוכחית וממוצעת, מד מהירות, מרחק נסיעה שנותר ומצב מאמץ מנוע, במקום לוח הסל"ד הרגיל. למטה נמצא מסך הטיוטה TOUCH שכבר פגשנו ב"וורסו" הכולל בלוטות' איכותי ושליטה על מערכת השמע וה-USB. וכן, תוכלו לחזות במצב הסוללה: האם היא נטענת מהבלימה או מזינה את המנוע החשמלי שמסייע למנוע הבנזין. רק חבל שהמצלמה האחורית לא הועברה לכאן.



מחשב הדרך מעולה ופשוט לתפעול והנדסת האנוש מעולה. יש בקרת שיוט, מתקני כוסות, תא כפפות כפול, בקרת אקלים דיגיטלית, ארבעת החלונות הם AUTO, המושבים מצוינים ואם תתפלאו מה מתחבא מתחת למשענת היד, תגלו שמהנדסי טויוטה הכניסו שם את הסוללה החשמלית שחוסכת לכם דלק, בפריוס הרגילה היא שכנה כבוד בתא המטען, רק שכאן צריכים את החלק האחורי עבור השורה השלישית, אכן פתרון יצירתי! (אבל לקח תא שימושי לנהג).

משום מה לא מצאתי ברכב חיישני חניה ובמקום זה הותקן צפצוף מעצבן, שמופעל בכל עת שתעבירו לרוורס (כזה שמזכיר טראק אמריקאי), רק איפה משתיקים את הדבר הזה?

התנעת הרכב מתבצעת בלחיצת כפתור, שלבו ל-D בידית הכחולה, שהפכה לסמל של משפחת ההיברידיות בטויוטה והגיע הזמן לצאת לדרך...

ואיך מאחור?

זה לא מבחן השוואתי עם הוורסו, אבל אפשר לעשות העתק הדבק ממנו, חוץ מהגג שהונמך מעט לטובת צריכת הדלק, והריפודים שכאן הם בהירים יותר, לא מצאתי הבדלים מהותיים. גם כאן המושבים נפרדים וללא מזגן אחורי... 



הכניסה לשורה השלישית מצוינת, ושם כבר מצאתי מתקן כוסות, חלונות כהים ומושבים אמיתיים מהודרים וצפופים. רק שימו לב מהנדסי טיוטה, קצת חשוך בחלק האחורי למרות תאורת הפנים.

תא מטען

לצערי לא התקינו את גב המושב האחורי המודולרי, אבל מצאתי עוד 14 ס"מ שבהחלט מוסיפים יותר מקום למטען שלא יבוא על חשבון היושבים בשורה השלישית, קיפול המושבים בכל הרכב - מצוין.

מנוע גיר וצריכת דלק

חמש בבוקר, קפוא בחוץ. אין צורך להקיש קוד, לחיצה קלה על כפתור ההנעה ואני נותן למנוע החשמלי להוביל אותי למקווה החמים במרחק 2 ק"מ מבלי להוציא טיפת דלק אחת! נכון, זה מקסימום 2 ק"מ וזה רק בתנאי שהשארתם בנסיעה האחרונה קצת יותר מחצי סוללה, אבל לא הערתי את השכנים וזה כבר היה שווה... מקום נוסף שגיליתי את יתרונותיו של המנוע החשמלי היה בפקקים של איילון, הרכבים מלפני ומאחורי פלטו ללא הרף מזהמים ושרפו דלק ואני להנאתי ישבתי וזחלתי עם הרכב ללא מנוע... תענוג!

בפריוס+ שוכן מנוע 1.8 המכויל לחסכון בדלק ומנוע חשמלי המסוגל לפעול באופן עצמאי. אם נשלב את השניים נקבל 136 כ"ס שזה לא הרבה... אבל מספיק כדי לשנע 7 נוסעים, לחיצה חזקה על דוושת התאוצה תייצר רעש לא נעים ומסר ברור "כאן חוסכים בדלק".



אם אתם מסוג האנשים שמודדים תאוצות על השעון, תחזירו את המפתחות לאולם התצוגה, החיים כאן זורמים אחרת, הכל כאן רגוע ונתוני התאוצה לא מעניינים בכלל, הכיף כאן זה להקשיב לשקט כשהמנוע החשמלי עובד וזה כבר סיבה לקנות אותו.

הנה הנתונים: אחרי 550 ק"מ שכללו נסיעה משולבת עירונית ובין עירונית בהם ניסיתי בכל דרך לאמץ את המנוע וללחוץ בלי רחמים על דוושת התאוצה, מד הדלק לא התרשם, בחישוב מהיר מצאתי שבכל 16 ק"מ נבלע כאן ליטר אחד של דלק, נסיעה בפקקים תציג תוצאות טובות יותר!

פגשתי חבר שיש לו בית דפוס מחולון שנוסע בעיקר בתוך העיר, הוא סיפר לי שהצליח לעשות 800 ק"מ על טנק דלק אחד, שזה אומר ליטר בנזין לכל 20 ק"מ. זה נתון מדהים! אני כאמור הצלחתי להוציא רק... 16 ק"מ מכל ליטר בנזין.

הבעיה של הפריוס+ מגיעה דווקא מטיוטה, שם נמכרת הוורסו ב-155.000₪ שגם היא הציגה צריכת דלק טובה. האם שווה להוסיף 21.000₪ כדי לחסוך בדלק? השאלה היא תוך כמה זמן תחזירו לעצמם את הפער?

מחירו של הפריוס+ עומד על 176.000₪ בסה"כ, יש לא מעט מיניוואנים שנמכרים במחיר הזה.

לסיכום:

הפריוס+ מציג תא נוסעים נעים ועתידני. אם צריכת הדלק נמצאת בראש מעינכם אז לפריוס+ שמציג צריכת דלק הנמוכה ממכוניות מיני, יש קלף מנצח על פני כל המתחרות. רק זהירות, השקט בתא הנוסעים יכול למכר אתכם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.