מערכת COL | יום כ"ד אדר א ה׳תשע״ד 24.02.2014

השליח בקייב ל"קול ישראל": ממשיכים לפעול, אף אחד לא עזב"

שליח חב"ד לקייב , הרב מוטי לבנהרץ התראיין לתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב' וסיפר על מצבם של היהודים בצל ההתקוממות נגד הנשיא ● "שליחי חב"ד בכל הערים ממשיכים לפעול, אף אחד לא עזב. היהודים המקומיים מסתכלים עלינו ורואים בנו איזשהו עוגן. אנחנו עובדים עם היהודים פה ואנחנו לא יכולים בעת צרה לברוח להם. אנחנו משתדלים לעזור להם, ומתכוננים עכשיו לחג הפורים, לתת שמחה לכל היהודים וכל עזרה שהם צריכים מאיתנו", סיפר בראיון  האזינו
השליח בקייב ל

שליח חב"ד לקייב, הרב מוטי לבנהרץ התראיין לתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב' וסיפר על מצבם של היהודים בצל ההתקוממות נגד הנשיא.

"אנחנו נמצאים ברגיעה מסוימת. בית הספר היהודי שהיה בסוף שבוע שעבר סגור, נפתח שוב, וכל מערך ההסעות שמגיע לתלמידים מכל רחבי העיר יעבדו היום ואנחנו מקווים שמתחילה תקופה יותר רגועה.

היהודית בשבועות האחרונים השתדלה לא לעשות צעדים מיותרים, לא לבלוט, וצמצמנו את הפעילות בבית הכנסת שנמצא ממש קרוב לכיכר מיידן.

הרב לבנהרץ סיפר כי בכל תקופה של מהפך, יש גל של עלייה. אנשים שההורים שלהם גרים בארץ, או במקומות אחרים, מבקשים מהילדים שלהם, מהצעירים שיתעניינו. אני כבר יודע אישית על כמה משפחות שמנסים לטפל בפרוצדורה של עלייה לארץ.

"שליחי חב"ד בכל הערים, בחרסון, באודסה, בדונייצק, בכל המקומות, ממשיכים לפעול, אף אחד לא עזב. היהודים המקומיים מסתכלים עלינו ורואים בנו איזשהו עוגן. עדיין אנשים  שואלים, למה לא ברחתם לארץ? כמו כל המשפחות הישראליות  ועובדי שגרירות, אנשי עסקים, שבאמת  קיפלו פה את העניינים עד שיעבור זעם. אבל אנחנו עובדים עם היהודים פה ואנחנו לא יכולים בעת צרה לברוח להם. ואנחנו משתדלים לעזור להם, ומתכוננים עכשיו לחג  הפורים, לתת שמחה לכל היהודים וכל עזרה שהם צריכים מאתנו.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.