מערכת COL | יום כ"ב אדר א ה׳תשע״ד 22.02.2014

הפיכה באוקראינה: הנשיא ברח, חב"ד מחזקת ומעודדת

משטרו של נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ' קורס כמגדל קלפים. הפרלמנט בקייב הדיח אותו ברוב גדול וקבע מועד לבחירות ● הנשיא המודח ניסה לעלות על מטוס לרוסיה, אך נחסם על ידי אנשי משטרת הגבולות ● כשברקע נשמעים הדי יריות התפנה השליח הראשי של חב"ד בקייב הרב מוטי לבנהרץ להתראיין למרכז התקשורת החב"די COL ● "הפחד בשיאו ומורגש היטב ברחובות. היו שמועות שהכניסות והיציאות מהעיר סגורות, ואספקת החשמל עומדת להיפסק", הוא מספר. "הבנו שאיננו יכולים לעזוב את העיר, כיוון שעיני היהודים המקומיים תלויות בנו" ● וגם: כתובת רוססה כתובת על ביתו של אחד השלוחים באוקראינה: "אתם היעד הבא" ● בלעדי לסיפור המלא
הפיכה באוקראינה: הנשיא ברח, חב
ההפגנות הסוערות בקייב. מימין: השליח הראשי של חב"ד בקייב הרב מוטי לבנהרץ

אוקראינה נקרעה במשך שנים בין מזרח למערב, וכפי שהדברים נראים הערב (מוצאי שבת) - עם קריסת שלטונו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ'- היא בחרה במערב. הפרלמנט בקייב נישל את ינוקוביץ' מסמכויותיו במהלך הדחה שעבר ברוב מכריע - 328 קולות מתוך 450 מושבים.

מעט מאוחר יותר, דיווח יו"ר הפרלמנט במדינה כי הנשיא המודח ניסה לעלות על מטוס לרוסיה, אך נחסם על ידי אנשי משטרת הגבולות. עם זאת שניים מתומכיו הבולטים - מושל מחוז וראש עיר הצליחו להימלט מהמדינה.

כשברקע נשמעים הדי יריות התפנה השליח הראשי של חב"ד בקייב הרב מוטי לבנהרץ להתראיין למרכז התקשורת החב"די COL.

שבוע טוב. מה המצב בקייב כיום?
ימים לא פשוטים עוברים על אוקראינה, שעוד יותירו את חותמם להרבה זמן. ביום חמישי לאחר שנהרגו כמאה מפגינים בשעות הבוקר, הפחד היה בשיאו והורגש היטב ברחובות. תורי ענק השתרכו בתחנות הדלק, בחנויות המזון תושבים רוקנו את המדפים, כרטיסי האשראי לא עבדו, המערכת הבנקאית קרסה, והיו שמועות שהכניסות והיציאות מהעיר סגורות, ואספקת החשמל עומדת להיפסק.

האם היהודים עוזבים את קייב?
הבנו שאיננו יכולים לעזוב את העיר, כיוון שעיני היהודים המקומיים תלויות בנו, ולהם אין לאן ללכת, ומי אם לא אנחנו נשרה בהם הרגשת ביטחון ויציבות?!

מה קורה למעשה בימים האחרונים בקייב?
בבוקר יום שישי, נראה היה שהעניינים חוזרים לשליטה ברמה מסויימת, אולם תופעה חדשה הורגשה היטב, אין שוטרים. אין משטרה. גם לא שוטרי תנועה, כולם נסו על נפשם... והחשש הוא מכאוס, מבזיזות, מאנרכיה.

זה בדיוק הזמן להתחזק בתורה ומצוות, תגברנו את מבצע מזוזה ומבצע תפילין, חלקנו חלות והשתדלנו לנסוך הרגשת בטחון סביבנו.

קיבלנו את השבת מתוך חוסר וודאות לגבי העתיד להתרחש , ואמונה שאנחנו לא לבד, ושומרים עלינו היטב מלמעלה.

בשבת בבוקר התעוררנו לקול יריות, אך לא נראה שום דבר חריג ברחוב. השתדלנו לנהוג במשנה זהירות. עברה עלינו ב"ה שבת נפלאה, עם אורחים והרגשה שהכל לטובה, ובחודש השמחה יהפכו כל העניינים המדאיגים לטובה ולברכה.

מה הלאה?
עדיין המצב לא ברור כרגע,הממשלה התפזרה, לא ברור מקום המצאו של הנשיא, הרחובות ריקים, והמפגינים משתלטים על מבנים בעיר... כידוע, היהודים צריכים תמיד להיזהר, הם יעד מועדף בעיתות משבר...במהלך השבת רוססה כתובת על ביתו של אחד השלוחים באחת הערים האחרות "אתם היעד הבא"...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.