מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשע״ד 20.02.2014

תדע כל אם חב"דית ● בנימין ליפקין

תדע כל אם חב"דית הנפרדת מבנה, בגיל כזה או אחר, בסיטואציה כזו או אחרת, בטרם התגייסותו לשירות כזה או אחר - כי הבן שישוב לא יהיה אותו בן שממנו נפרדה בטרם גויס. תדע ותפנים ● בנימין ליפקין בטור מיוחד ● מגזין שישי  תדע כל אם חב"דית
תדע כל אם חב
(צילומי אילוסטרציה)
בנימין ליפקין

ביממה האחרונה נפל דבר בישראל. לראשונה מאז קום המדינה, החליטה ועדה שקמה לשם כך בכנסת לחוקק חוק שיהפוך כל מי שיעדיף ללמוד תורה ולא להתגייס לשורות הצבא לעבריין פלילי, על כל המשתמע מכך. הסעיפים הקטנים, הפרטים הרלוונטיים ואלו שאינם, כל אלו אינם אלא משניים לעומת הבשורה הרעה שיצאה משורות ועדת שקד, בהשראתו ובהוראתו הישירה של ראש הממשלה ושותפיו לקואליציה הנוכחית, לפיד ובנט.

כבר נכתב בבימה זו בעבר על ידי כותב השורות כי אי אפשר להבין את פשר האדישות החב"דית לנוכח ההתעמרות של הממשלה הנוכחית בלומדי התורה, ולא אחזור עתה שוב על אותם דברים שהכאב שנבע מהם זהה לחלוטין, וביתר שאת, גם ליום הזה ולשעה הזאת.

לא לכך התכוונתי להקדיש את השורות הבאות אלא לתופעה שאורבת לפתחנו. תופעה שמי שבקי בעצם קיומה יודע שהיא כבר קיימת וככל שיגדלו ממדיה, כן יגדל ויתעצם הנזק שהיא צופנת בחובה.

● ●

כמי שמכיר את העובדות לאשורן, כמי ששמע את הדברים מכלי ראשון, מכל עבריהם ומכל הזוויות האפשריות שלהם, משוכנע הנני כי אסור לנו לעצום את העיניים ולהתעלם מהבעיה שאיש אינו נותן עליה לא דעת ולא לב.

שאלו נא את כל מכריכם, קרוביכם והאנשים שאתם באים עמם במגע ואשר עטו עליהם מדים והם משרתים או שירתו בצה"ל. אחת היא העדות האותנטית שנשמעת מפי כל אדם כזה: "ברור לחלוטין שחלה בי ירידה רוחנית משמעותית מאז שאני משרת". אם הדברים לא נאמרים בשפה כזו, הם נשמעים על ידי כולם, בלי יוצא מן הכלל, בכל סגנון אחר.

משמעות הדברים פשוטה וברורה. אין להשוות כלל וכלל את הדברים שלהם נחשף כל בחור או אברך עד שהוא חוצה את מפתן הכניסה לכל מחנה צבאי באשר הוא לבין העולם האפל שנחשף בפניו לאחר מכן.

אמת: יש לנו, חסידי חב"ד, כתפיים רחבות באשר למגע עם העולם החיצון. כשאנו יוצאים, בני תשחורת כבעלי שיבה, לרחובה של עיר לזכות יהודים במצוות הנחת תפילין, נטילת ד' מינים או כל מבצע לזיכוי מצווה – יש לנו, בצדק רב, את הכתפיים הרחבות לכך ששערה לא תיפול מראשנו ושום נזק רוחני לא יגע בקצה המגבעת שלראשנו. אנו יוצאים לשליחות בכוחו של הרבי המשלח, במצוותו ובהוראתו, וכל כל יוצר עלינו לא יצלח.

האם את החסינות הבדוקה והמנוסה הזו ניתן להחיל גם על יציאה והתגייסות מרצוננו הטוב, לנוכח חוק דרקוני כזה או אחר, להתגייס לשורות הצבא?

אך בשבוע שעבר (בצעד נדיר וראוי לאימוץ, להתמדה, לתוספת ולתגבורת), הקדיש 'כפר חב"ד' כמה עמודים לציטוט מדויק של דבריו הנוקבים והחדים של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו בגנות גיוסם של בני ישיבות לצה"ל, בשום דרך ובשום צורה. האם יש מי שהדברים עוד לא נהירים לו והוא שוב מוכן להוציא מפיו את מילות האיוולת בנוסח "אנחנו לא חרדים"?

● ●

תדע כל אם חב"דית הנפרדת מבנה, בגיל כזה או אחר, בסיטואציה כזו או אחרת, בטרם התגייסותו לשירות כזה או אחר - כי הבן שישוב לא יהיה אותו בן שממנו נפרדה בטרם גויס. תדע ותפנים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.