מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשע״ד 20.02.2014

עוגיות שושנים והגורו שנהיה חב''דניק ● מתכון מסביב לעולם

במשך השנים בהם אני כותבת את מדור 'מתכון מסביב לעולם', נתקלתי בלא מעט 'סיפורי שליחות' מעוררי השראה. סיפורים המעידים על ההשפעה אותה מייצרים שלוחי חב"ד בנקודות שונות בעולם ועל הגלים שהיא מכה, לעיתים גם מבלי ידיעתם ● השבוע במדור, שני סיפורים קצרים מהמזרח ומתכון שווה של עוגיות שושנים  מתכון לעוגיות שושנים
עוגיות שושנים והגורו שנהיה חב''דניק ● מתכון מסביב לעולם
עוגיות שושנים
מאת שלומית, COL

אותיות בעברית

המקומיים קראו לו הישראלי, הישראלים קראו לו גורו. הוא היה ה"מאן דאמר" של הטבע וההרמוניה הפנימית והדובר של הצורך להתנתק מהכל ולהתחבר ל'אני הפנימי'.

12 שנה הוא מתגורר שם, על אותו אי מרוחק בבקתת עץ טובלת בעצי פרי טרופיים שלמרגלותיה סירת דייגים מאולתרת הקשורה לעמוד גישה בתחתית חצר הגובלת במפרש הים הגדול. גזרה קטנה של אשד מים מתוקים המנותבים מסכר המים הגדול שבקרבת מקום.

ליד ביתו שלו, הוא בנה במלאכת כפיים בקתות עץ נוספות בהן מתארחים שומעי לקחו. והם באים אליו בהמונים, מתיישבים לצידו ומקבלים בשכר מועט אש''ל מלא ודברי רוח והשקפה. כשמאגר המזון והאמצעים המערביים אוזלים, הוא עולה על סירתו ומשיט עצמו לעיר הגדולה בואכה בנגקוק בירת תאילנד השוכנת במרחק של כ-20 דקות של חתירה מאומצת.

שם, בינות לסמטאות אפופות ריחות הבישול, ניחוחות התבלינים ואינספור הרגליים היחפות הוא נתקל בשלט, עליו מתנוסס הכיתוב המרובע המוכר, זה הנקרא מימין לשמאל, ושפתאום הזכיר לו כל כך את ה-"מורי" הזקן שאבא התעקש שילמד איתו את הדרשה לבר-המצווה ואף קנה לו כיפה חדשה לבנה למעמד הנכבד הזה, כיפה אותה טחב לאחר מכן עמוק לתוך הכיס יחד עם הזיכרון שעכשיו צף לו במוחשיות המצעפת את עיניו.

על השלט כתוב באותיות גדולות, עבריות ושחורות 'בית חב"ד בנגקוק'. "מאז,"הוא מחייך, חיוך עטור זקן ומגבעת, "הכל היסטוריה".

המניות של החיים

עולם הגרפים והמאזנים הכלכליים נראה לה מרתק ומלא עניין. היא טסה ממקום למקום, סוגרת עסקאות ומנפחת את חשבון הבנק של העסק המצליח אותו הקימו היא ובעלה. דומה שהעסקים, הריצות והמצב הכלכלי הנוח מילאו כל חלל של צורך חומרי כמו גם סיפוק עצמי ותחושת הצלחה.

באחת מנסיעות העבודה המרובות שלהם לבייג'ין הזמין אותם השותף היהודי האמריקאי לאותה העסקה לשמה הגיעו, לבוא עימו ביום שישי בערב לסעודת ליל שבת במרכז יהודי באזור, הם הסכימו והצטרפו אליו, מסוקרנים לגבי הבאות.

חדר גדול ומרווח בו שלחן ערוך בטוב טעם, נגלה לעיניהם כשסביבו מסובים צעירים, סטודנטים, משפחות ואנשי עסקים מבוגרים כמשפחה אחת גדולה. בראש השולחן ישובים זוג בעלי חזות חרדית, ונראו כמי שמנהלים את הערב הקסום הזה. הרב ורעייתו נראו להם זוהרים במיוחד כשלצידם ישובים שבעה ילדים מסודרים ומצוחצחים שנראים כהעתק מדויק של הוריהם.

משום מקום, התפנה עבורם מקום בשלחן והם מצאו עצמם חלק מסעודת שבת חגיגית, מצטרפים לשירה הסוחפת ומאזינים בריתוק לדברי התורה שנאמרו בצורה קולחת וברורה, והכי חשוב, לא רחוקה, "ארכאית ומיושנת" שתמיד נדמתה בעיניהם, עת פגשו את "לובשי השחורים" בארץ.

בדרך חזרה הם שתקו כל הדרך מעכלים את החוויה היהודית כ''כ שחוו דווקא כאן. במדינת מלוכסני העיניים המרוחקת הזו. "זו המשפחה שאני רוצה", היא אמרה לו נרגשת כששבו למלון, "אני רוצה שהילדים שלנו יחיו באווירה כזו ויגדלו לתוך עולם בעל משמעות גבוהה יותר". עיניו בהקו כמי שמחשבותיו שלו קיבלו ביטוי במילים.
למחרת השבת, 9:00 בבוקר. היא בעזרת הנשים והוא בעזרת הגברים מרותקים לשיעור חסידות לפני התפילה.

10 שנים מאוחר יותר, ליל שבת בביתם שלהם. הוא מקריא שאלות מדף הקשר של הבן כשבראש הדף מתנוססת לה תמונה של הרבי, והיא עוזרת לבת לשנן את 4 שורות התניא בע''פ למבצע של בית הספר.

● ●

מתכון לעוגיות שושנים ביתיות

מצרכים:

420 ג' קמח תופח (3 כוסות)
3 חלמונים
200 ג' חמאה קרה חתוכה לקוביות – מחמאה (לפרווה)
גביע שמנת חמוצה – חצי כוס מיץ תפוזים (לפרווה)
100 ג' סוכר (חצי כוס)
כפית תמצית וניל

סוגי מילוי:
3 חלבונים
100 ג` סוכר (חצי כוס)
אינסטנט וניל
קרם וניל + שוקולד צ`יפס

אופן ההכנה:

1. לעבד את המצרכים לבצק, לצנן שעתיים במקרר, מכוסה.

2. לחלק את הבצק לשלושה חלקים, לעבוד כשהחלקים האחרים ממתינים במקרר. לקמח משטח עבודה ולרדד לעלה.

3. הכנת המילוי: להקציף חלבונים וסוכר עד שמתקבל קצף יציב. להוסיף בקיפול את האינסטנט. למרוח על העלה את הקרם ולגלגל בעדינות לרולדה, להקפיא לחצי שעה. כך לעשות עם שני החלקים האחרים. אפשר למלא באיזה מילוי שאוהבים למשל אחרי שמורחים את הקרם לפזר שוקולד צ`יפס לבנים, שילוב טעמים חבל על הזמן.

4. לחתוך לפרוסות ולהכניס לתנור שחומם בחום בינוני בסביבות 15 דקות או עד שהתחתית מזהיבה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.