מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשע״ד 20.02.2014

בעיניים שלהם: מקורבים בוחרים רגע מערב חב"ד ● מיוחד

שבוע אחרי ערב חב"ד ההיסטורי שנערך בירושלים, הפגשנו לשיחה מרתקת ארבעה מקורבים שהשתתפו באירוע המיוחד, בכדי לשמוע מה הרגע שהכי 'תפס' אותם: אבי בלושטיין (פתח-תקווה), רענן ורקר (נס ציונה), אשר בן יאיר (ראשון-לציון) וגרי מרום (אבן יהודה) ● ומה יש להם לומר על אברהם פריד? מגזין שישי  ערב חב"ד
בעיניים שלהם: מקורבים בוחרים רגע מערב חב
מימין: אבי בלושטיין עם הרב אהרונוב, רענן ורקר, גרי מרום - על רקע האלפים באירוע

מאת נחמיה

שבוע אחרי ערב חב"ד ההיסטורי שנערך בירושלים, הפגשנו לשיחה מרתקת ארבעה ממשתתפי האירוע המיוחד. בניגוד למרבית האירועים, שנערכים לכבוד השלוחים הפזורים בעולם או בארץ, באירוע בירושלים השלוחים היו 'מארחי הכבוד'. הם אירחו את המקורבים שלהם. האנשים שעימם הם נמצאים בקשר יומיומי הדוק.

ארבעת המשתתפים ששוחחנו עימם, אבי בלושטיין, רענן ורקר, אשר בן יאיר וגרי מרום, מייצגים את מקורבי בתי חב"ד בארץ, שעבורם נועד הכנס. ארבעתם אנשי עשיה ברוכה, פעילים כל אחד בתחומו, אך הם מצאו את הזמן ביום חמישי בשבוע שעבר, כדי לבוא ולהתרשם מהעצמה של אימפריית חב"ד בישראל. שבוע אחרי, ההבנה והרגשת השייכות למשהו חזק ועצמתי, ניכרת אצל כל אחד מהם.


אבי בלושטיין עם הרב אהרונוב (צילום: מאיר אלפסי)

עם חב"ד ובית חב"ד המקומי, הם נפגשו בצמתים שונים של חייהם. ההיכרות המוקדמת ביותר עם חב"ד, היא של אל"מ (מיל') אבי בלושטיין, חבר מועצת העיר פתח תקווה. כבר בתור קצין צעיר בשיריון, נפגש אבי עם חסידי חב"ד. היה זה בתקופת מלחמת ההתשה, כששירת בסיני.

"ערב אחד", מספר אבי, "היינו כבר מותשים מההפגזות שלא פסקו לרגע, כשפתאום ראינו ניידת של חב"ד מתקרבת לעברנו. החבר'ה שיצאו משם, הכניסו בנו שמחה. ראינו מה זאת אהבת ישראל אמיתית".

גם בהמשך חייו המקצועיים, נתקל אבי בחסידי חב"ד בהזדמנויות שונות, כששימש כמנכ"ל משרד הדתות ובשלל תפקידיו הציבוריים. כיום הוא שומר על קשר חם וקרוב עם הרב דייטש מנהל בית חב"ד בפתח תקווה.

לעומת אבי, גרי מרום, תושב אבן יהודה הכיר את חב"ד רק אחרי שהשתחרר משירותו הצבאי כקצין בחיל האוויר. הפעם הראשונה שנפגש בחב"ד, היה באמצע שנות השמונים, כשטייל בארצות הברית, וחבר משך אותו לביקור אצל הרבי.

הברכה שקיבל אז מהרבי, קישרה אותו לחב"ד עד היום. גם כשהוא בקשר עם מנהל בית חב"ד באבן יהודה, הרב מני נוימן, הוא עדיין תחת רישומה של אותה פגישה.


גרי מרום

גם אשר בן יאיר, בעל מסעדה בראשון-לציון ומקורב של הרב דוד קפלן מראשון לציון, מעלה בזיכרונו ביקור בחצרות קדשינו במהלך טיול משפחתי בארצות הברית.

"אני אוהב את חב"ד, מעריך את חב"ד ואת הרב קפלן. הייתי חייב להיכנס להתפלל אצל הרבי, כשהייתי בארצות הברית".

את האהבה והערכה, שומעים בשיחה עם כל אחד מהם. רענן ורקר מנס ציונה, נזכר בחיוך שעלה על פניו כשנכנס בפעם הראשונה לבית כנסת חב"ד של הרב מנחם פלדמן בנס ציונה.

"למזלי הטוב פגשתי בחבורת מתפללים שמקבלת כל אחד ואחת במאור פנים ועם הרבה האהבה. רב בית הכנסת ושליח חב"ד הרב מנחם פלדמן הוא זה שמנצח על התלכיד המיוחד הזה של מתפללי בית הכנסת. אין לי ספק שהרב מנחם פלדמן הוא האיש הנכון במקום הנכון".

רענן, שמתגורר כיום בנס ציונה, לא שוכח את בית חב"ד ביהוד, מקום מגוריו הקודם ואת מנהלו הרב שמעון ויינר, "היה עבורי דמות לחיקוי בגין נתינתו המרובה לקהילה וכל זאת ללא רצון לקבל דבר בתמורה. נתינה לשם נתינה", הוא אומר בהתלהבות.

עבור כל אחד מהארבעה, ערב חב"ד בירושלים היה אירוע מרגש ומיוחד במינו, אך על רגע השיא הם חלוקים בדעותיהם.


רענן ורקר

גרי מרום, התרגש במיוחד מנאומו של סרן זיו שילון שנפצע קשה בגבול רצועת עזה, מסיפורו המיוחד ומהתפקיד שלקחו צעירי חב"ד במסע החלמתו.

גם רענן ורקר התרגש במיוחד מנאומו של סרן זיו שילון. "סיפור אמיתי וכן זה של קצין צה"ל, חיזק בי את האמונה שתפקידם ושליחותם של שלוחי חב"ד לא תסולא מפז. מהיכרותי רבת השנים עם שליחי חב"ד למדתי שמעשים אלו הם עניין של יום ביומו".

בניגוד לשניים אלה, אבי בלושטיין ואשר בן יאיר, התרשמו במיוחד מהשמחה הרבה שהיתה בערב. "השירה והסיפורים של הזמר אברהם פריד, מאוד קירבו בין הנוכחים. השמחה המיוחדת של חסידי חב"ד, בלטה בזכותו", אומר אשר בן יאיר.

גם אבי מסכים לדעתו של אשר ומוסיף: "למרות שהיה מדובר בשעת ערב מאוחרת, כולם בוודאי עייפים בסוף השבוע, כל הקהל עמד על הרגליים, בשמחה עצומה. לא היה אחד שנשאר לשבת. זאת אווירה של חב"דניקים".

אבי שמשמש גם כיו"ר היכל התרבות בפתח תקווה, מסכים להגדרה שקיבל אברהם פריד 'שליח לא רשמי של חב"ד'. "כבר הוצאתי הנחיה להזמין אותו להופיע בפתח תקווה", הוא מגלה בקריצה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.