מערכת COL | יום י"ח אדר א ה׳תשע״ד 18.02.2014

בי"ד רבני חב"ד: יש סמכות אחת שמייצגת את הישיבות

בית דין רבני חב"ד מפרסם מכתב ובו הוא קובע כי יש סמכות אחת ויחידה הרשאית לייצג את ישיבות חב"ד בדיונים בנושא הגיוס ● הסמכות הזאת נתונה לרב בנימין ליפשיץ, יו"ר כפר חב"ד, ולרב אריאל למברג, מזכ"ל אגודת חסידי חב"ד ● מכתב בית הדין מפרט את דרישות חב"ד להסדר   לכתבה המלאה
בי
מכתב ההבהרה של בית דין רבני חב"ד באה"ק. משמאל: הרב בנימין ליפשיץ והרב אריאל למברג

מכתב הבית-דין מתפרסם לנוכח הדיונים הקדחתניים המתנהלים בימים אלה ב'ועדת שקד' בקשר עם "חוק השוויון בנטל". במסגרת זו עלה גם סעיף "המשך לימודי תלמידי ישיבה בחו"ל", ויש בו השלכות מעשיות לנסיעת תלמידי התמימים לשנת ה'קבוצה'.

לשם כך ערכה אגודת חסידי חב"ד אסיפה מיוחדת ובה השתתפו חברי בית הדין רבני חב"ד עם ראשי הישיבות הגדולות, לדון ולהחליט באופני ההשפעה על פרטי החוק העומד על הפרק.

כדי להבהיר את הדברים, לנוכח שמועות ופרסומים בלתי מדוייקים, החליט בית הדין לפרסם את החלטות האסיפה, שהתקבלו על דעת כל הנוכחים.

וכך כותב בית הדין:

בהמשך לפגישת חברי בית דין רבני חב"ד וראשי הישיבות הגדולות ביום ז' בשבט בכפר חב"ד, בה השתתפו חברי בית הדין: (לפי סדר א'-ב') הרה"ג מרדכי שמואל אשכנזי שליט"א, הרה"ג מנחם מענדל גולוכובסקי שליט"א, הרה"ג יוחנן גוראריה שליט"א, הרה"ג יצחק יהודא ירוסלבסקי שליט"א, וראשי הישיבות הגדולות: הרה"ג יעקב כץ שליט"א, הרה"ג יוסף יצחק גולדברג שליט"א הרה"ג משה הבלין שליט"א, הרה"ג יוסף יצחק וילשאנסקי שליט"א.

הננו להבהיר כי אין לאף אחד סמכות ורשות לדבר בשם ראשי הישיבות ורבני חב"ד זולת יו"ר ועד כפר חב"ד הרב בנימין לפשיץ, והרב אריאל למברג בשם אגודת חסידי חב"ד.

כמו כן הננו להבהיר כי ההחלטות שהתקבלו באסיפה חשובה זו הן: א. לדאוג שהנוסעים לשנת ה'קבוצה' ושנה שלאחריה לא יחשבו לעריקים (בהנחה שחזרו בתום השנתיים כפי המסוכם), ב. גיוס רק לאחר החתונה ולימוד ב'כולל' (25) ג. לא תשלל אפשרות של שירות אזרחי לאברכים, ד. יוקצו מידי שנה עשרים אחוזים מכלל מחזור הלימוד שיוגדרו כ'מתמידים'.

כל זה מקובל על כל הרבנים הנ"ל
וע"ז באנו עה"ח

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.