מערכת COL | יום י"ח אדר א ה׳תשע״ד 18.02.2014

באר שבע: כשהרב הביא 'ריאה' לשיעור

כולל ערב של בית חב"ד המרכזי באר שבע פתח בסדרת הרצאות לציבור הרחב בנושאים הלכתיים שונים, מפי רבנים ומומחים ידועי שם בתחומם. ההרצאה הראשונה עסקה בנושא "בשר חלק", מפי הרב מאיר סויסה, ראש מחלקת מהדרין ב"ש ● בטרם ההרצאה, למדו המשתתפים בחברותות את מקורות הנושא מתוך השולחן ערוך, והכירו את המחלוקות השונות בין הבית יוסף והרמ"א ● בשיאה של ההרצאה, הניח הרב על השולחן ריאה אמיתית, והמחיש את הבדיקות הנדרשות לסיפור המלא
באר שבע: כשהרב הביא 'ריאה' לשיעור
בתור יהודי, כל אחד מכיר מושגים הלכתיים רבים, הנוגעים לכשרות, משפחה, טהרה ועוד. אלא שרוב הציבור אינו מצוי בפרטים, ולא תמיד יודע מה באמת משמעותם של המושגים הללו.

"בשר חלק" מהווה דוגמה לכך. מהו בשר חלק? מהי סירכת הריאה? האם יש הבדל בין ספרדים ואשכנזים? מה הכוונה "חלק לשיטת הבית יוסף"? ושאלות רבות, שנותרות לרוב ללא מענה.

כולל ערב של בית חב"ד המרכזי באר שבע פתח בסדרת הרצאות לציבור הרחב בנושאים הלכתיים שונים, מפי רבנים ומומחים ידועי שם בתחומם. ההרצאה הראשונה עסקה בנושא "בשר חלק", מפי הרה"ג מאיר סויסה, ראש מחלקת מהדרין ב"ש.

בטרם ההרצאה, למדו המשתתפים בחברותות את מקורות הנושא מתוך השולחן ערוך, והכירו את המחלוקות השונות בין הבית יוסף והרמ"א. בהמשך, הציג הרב את הנושא בצורה מקיפה ומפורטת, בליווי סרטונים והמחשות. בשיאה של ההרצאה, הניח הרב על השולחן ריאה אמיתית, והמחיש את הבדיקות הנדרשות.

המשתתפים יצאו עם תובנות מרתקות, ועם טעם של עוד לקראת ההרצאות הבאות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.