מערכת COL | יום י"ז אדר א ה׳תשע״ד 17.02.2014

הראשון לציון בביקור מיוחד במוסדות חב"ד באילת

אירוע רב רושם התקיים בסוף השבוע במוסדות חב"ד באילת. היה זה ביקורו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שנענה להזמנתו האישית של הרב הראשי לאילת ויו"ר המוסדות הרב יוסף הכט לבוא ולסקור מקרוב את הפעילות הענפה המתקיימת על-ידי שלוחי הרבי באילת  לסיפור המלא
הראשון לציון בביקור מיוחד במוסדות חב

אירוע רב רושם התקיים בסוף השבוע במוסדות חב"ד באילת. היה זה ביקורו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שנענה להזמנתו האישית של הרב הראשי לאילת ויו"ר המוסדות הרב יוסף הכט לבוא ולסקור מקרוב את הפעילות הענפה המתקיימת על-ידי שלוחי הרבי באילת.

מוסדות חב"ד אילת מקיפים מגוון רחב של תחומים; החל מבתי חב"ד הפזורים ברחבי העיר דרך מוסדות חינוך לבנים ולבנות - מעונות יום, גני ילדים ובית-ספר ממ"ד- וכלה בבית-התבשיל המספק מאות מנות חמות מידי יום לנזקקים רבים. על שלוחי הרבי באילת בראשותו של רב העיר הרב הכט נמנים: רב השכונה הרב שמעון אייזנבך, הרב מנדי קליין, הרב עוזיהו קפלון, הרב יחיאל קוצר, הרב מאיר סמאדג'ה, הרב ארז בנדטוביץ', הרב מיכאל פוגל, הרב יהודה טייכטל והרב לוי הכט.

הראשון לציון, ששהה במשך השבת באילת לרגל כינוס הרבנים של מכון אריאל, נענה כאמור להזמנת הרב הכט וקיים ביום שישי ביקור מקיף במוסדות.

את ביקורו פתח הראשון לציון בבית חב"ד המרכזי שם קיבלו את פניו רב העיר ויו"ר המוסדות הרב הכט כשלצדו מנהל בית חב"ד הרב מנדי קליין, רב השכונה הרב שמעון אייזנבך, הרב יהודה טייכטל מנהל 'חב"ד בקמפוס' באוניברסיטת בן-גוריון באילת והרב לוי הכט מנהל בית חב"ד בשכונת שחמון. הראשון לציון הסתובב במבואות בנין בית חב"ד על שלוש קומותיו, חזה בבית-הכנסת השוקק חיים ומתפללים, והתרשם מהספרייה העשירה המיועדת לבני נוער וילדים השוכנת בקומת הכניסה.

משם עברה הפמליה לתוככי בית התבשיל שם התפעל הראשון לציון לשמוע כי בית התבשיל מספק מידי יום מאות מנות חמות בשריות לנזקקים רבים אשר סועדים את לבם באולם ממוזג ורחב ידים.

מבית התבשיל שמה הפמליה את פעמיה לעבר בית-הספר הממ"ד חב"ד השוכן לא הרחק מבית חב"ד המרכזי. תלמידי בית-הספר -אשר כונסו מבעוד מועד אל אולם בית-הספר לכינוס מיוחד לרגל המעמד- קיבלו את פני האורח הדגול יחד עם צוות בית-הספר בראשות המנהלת הרבנית לאה אייזנבך בהתרגשות גדולה. את הכינוס הנחה בחן רב השכונה הרב שמעון אייזנבך, ולאחר דברי פתיחה קצרים - בהן העלה זיכרונות מימי ילדותו בירושלים שם גר בשכנות לראשון לציון - הזמין את רב העיר הרב הכט לשאת דברים. בנאומו הזכיר הרב הכט לילדים שביקורו של הראשון לציון הוא בעצם המשך של מסורת אביו הראשל"צ הרב עובדיה יוסף זצ"ל שבמסגרת ביקוריו באילת נהג מנהג קבע לבקר במוסדות חב"ד. בסיום דבריו ציין את מסירותם של צוות ההוראה בראשות המנהלת להצלחת ושגשוג בית-הספר.

הרב הכט מסיים את דבריו וכבוד הראשון לציון מתכבד לשאת דברי תורה וברכה בפני התלמידים הנרגשים. נאומו של הראשון לציון סבב כולו סביב חשיבות לימוד התורה תוך שהוא שוזר בדבריו פסוקים ואמרות חז"ל לצד סיפורים מאדמו"ר הזקן ונכדו הרבי הצמח-צדק כשהמסר הוא: על כל ילד כבר מעת קטנותו לשאוף לעלות מעלה בסולם התורה והיראה. בהקשר לכך סיפר לילדים על מחברות שהעניק לו אביו זצ"ל לפני כמה שנים. היו אלו מחברות מלאות בכתב יד אביו זצ"ל בעת היותו כבן שש... אז נהג בעת לימודו להעתיק את לשונות המשנה, הגמרא והמפרשים...

הראשון לציון הדגיש בפני התלמידים את החשיבות המיוחדת שיש בלימוד התורה של תשב"ר. בהקשר לכך הזכיר את הפירוש בדרך רמז המובא בספרים על מאמר שלמה במשלי "ולשון רכה תשבר גרם", "לשון רכה הכוונה לשון התינוקות שהיא רכה, ולשון זו דוקא שוברת כוחן של צרות שהן חזקות כעצם, וזהו "תשבר גרם" ראשי תיבות:ת'ינוקות ש'ל ב'ית ר'בן ג'זירות ר'עות מ'בטלין".

לקראת סיום דבריו בירך הראשון לציון את תלמידי בית-הספר שיצליחו בלימודם ויעלו מעלה בלימוד התורה ובקיום המצוות.

בתום הכינוס תם גם ביקורו של האורח הדגול ולפני פרידתם הביע שוב הראשון לציון בפני הרב הכט את התפעלותו הרבה מהפעילות הענפה של חב"ד באילת.

יש לציין שאת הראשון לציון ליווה בכל מהלך ביקורו סגן ראש העיר ר' משה אילמקייס שמסייע בכל עת להתפתחותן של מוסדות חב"ד באילת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.