מערכת COL | יום י"ב אדר א ה׳תשע״ד 12.02.2014

נסיעת מבחן: טויוטה וורסו ● אלה ברכב

טויוטה נתפסת כקניה נבונה. בטבלת המכירות היא נמצאת תמיד ב-5 המקומות הראשונים, טויוטה העולמית קוטפת כל שנה פרסי אמינות בכל העולם. אז הבנו שהמכונית אמינה, קל למכור אותה כיד שניה ובהיבט כלכלי זו קנייה בטוחה. אבל אני כאן כדי לבדוק עוד כמה פרמטרים... ● שמואל מתן לקח את טויוטה וורסו לנסיעת מבחן  טויוטה וורסו יש לכם שאלות לכתב הרכב שלנו? אתם מוזמנים להציגם באמצעות הערות למערכת בכתבה המלאה. התשובות יפרסמו בשבוע הבא אי"ה.
נסיעת מבחן: טויוטה וורסו ● אלה ברכב
שמואל מתן

טויוטה נתפסת כקניה נבונה. בטבלת המכירות היא נמצאת תמיד ב-5 המקומות הראשונים, טויוטה העולמית קוטפת כל שנה פרסי אמינות בכל העולם. אז הבנו שהמכונית אמינה, קל למכור אותה כיד שניה ובהיבט כלכלי זו קנייה בטוחה. אבל אני כאן כדי לבדוק עוד כמה פרמטרים...

חיצונית

בד"כ עד היום מכוניות טויוטה לא זכו ל-7 קבין של יופי... המסר שהם שידרו הוא, "מצטערים באנו לעבוד", מראה חיצוני תמצאו באיטליה... אבל הקו העיצובי החדש של טיוטה שכבר ראינו בקורולה, ראב 4 ואאוריס וכן גם בוורסו, נאה מאד ומסתבר שגם מוכר יותר.



בשנה באחרונה זינקו המכירות של טויוטה ואחרי קרב לא קל עם קיה, הם תפסו את המקום השני בטבלת המכירות, מתוכם 1280 יחידות של ה"וורסו" .

בני משפחתי הביעו תמיהה שלראשונה הבאתי משהו "רגיל", מה קרה שלא הבאת רכב של 7 מקומות? הם שאלו. אכן ה"וורסו" נראה קטן ולא ניתן לנחש שניתן להכניס בו שביעיה, אלו מבין הקוראים שאוהבים את זה קומפקטי, ימצאו בהחלט את ה"וורסו" כעדיפה.

תא נהג

הכל כאן ממש "טיוטה". הנדסת אנוש מעולה, לוח מחוונים גדול וברור במרכז הדשבורד, אימובילייזר מקורי המבטל את הצורך המעצבן להקשת קוד לפני כל תחילת נסיעה. מערכת טויוטה TOUCH פשוטה לתפעול, הכוללת גם בלוטות' איכותי, הכי איכותי שפגשתי עד היום! מצלמה אחורית מעולה וכניסת USB.

ארבע חלונות חשמלAUTO, חיווי ECO לנסיעה חסכונית, מושבים נוחים וחובקים, מתג להדלקת כל התאורה הרכב, תא כפפות כפול ומקורר, מחזיקי כוסות, מלשינון על חגירת הבטיחות בכל המושבים, מזגן חזק, כן, לא דיגיטלי! (וזה יתרון: בזכות זה הוא פשוט יותר לתפעול) מחשב דרך מצוין עם מד טמפרטורה חיצונית.



בקיצור "החיים הנוחים" רק חבל שאין בקרת שיוט שהיא כמעט סטנדרט בסגמנט הזה והישיבה לטעמי בתא הנהג גבוהה מידי.

במושב האחורי

3 מושבים עצמאים, שמשות כהות, (חשוב ביותר בוורסו מכיון שאין כאן מזגן ליושבים מאחור) שולחנות טיסה, רק קחו בחשבון שאם החלטתם להתרווח לגמרי ולקחת את המושב האחורי עד הסוף, לא ניתן כלל לשבת בשורה האחורית. הכניסה לשורה השלישית נוחה ביותר ופשוטה להפעלה.



השורה השלישית

במהלך ימי המבחן נערמו לתוך הרכב משפחה של 6 נפשות שהגדול ביניהם התחיל לאחרונה באמירת פרק ז', אל הרכב הועמסו בזה אחר 4 פיצ'קאלך וחבילותיהם שנכנסו מעל ומתחת למושבים, בפועל הנסיעה עברה בנעימים ולא שמעתי אף תלונה במהלך נסיעה ארוכה לצפון, משפחות בגילאים קצת יותר גדולים, יתקשו להעביר בה נסיעה ארוכה, המושבים האחוריים ממש צפופים וניתן לקבל יותר מקום ע"י הזזת המושבים של השורה השנייה מעט קדימה.

תא המטען

הפתיע אותי לטובה. מסתבר שעם מעט יצירתיות ניתן להפוך את תא המטען המיניאטורי לשימושי, גב המושב האחורי מודולרי, אמנם זה גורם ליושבים בשורה השלישית לצפיפות ולישיבה זקופה מידי... אבל על חשבון זה הצלחתי להגדיל מעט את תא המטען ולהעמיס מספר תיקים וזה בהחלט פטנט ייחודי שמצאתי רק ב"וורסו".

קיפול המושבים מקבל את ציון הנדסת האנוש הטוב ביותר, מאד נוח לקפל את המושבים בכל צורה שתבחרו (32 אופציות עפ"י הקטלוג).

מנוע גיר וצריכת דלק

כמה פעמים יצא לכם לחשוב, מי המציא את תיבת ההילוכים? למה בכלל צריך אותה? למי בדיוק חשוב שהתיבה בהילוך שלישי או חמישי? מתי יקום היצרן שימציא תיבת הילוכים אחת, כזו שתוביל את הרכב מ-0 ל-110 קמ"ש, בלי לחוות את עליית הטורים וירידתם או שיש אומרים לחבוט ביושבים בכל פעם שההילוך מתחלף?



זוהי בעצם התיבה הרציפה! שיכחו מ"קיק דאון" מעתה יש "הילוך רציף" שמטפס בנחישות במעלה הסל"ד ללא הפסקה והנהג אינו יודע מתי בדיוק התחלף ההילוך, מה שכן תצטרכו להתרגל לתחושה שמתלווה בגיר רציף, רעש החלפת ההילוכים נשמע כאילו הלך הקלאץ'.

לאוהבי הבחישה והנהיגה הספורטיבית הוסיפו ידית הילוכים לתיבת הטיפטרוניק, ידיות להעברת הילוכים מתחת להגה וצג מידע על הילוך מדויק הרכב נוסע... נו שיהיה, זו תיבת העתיד, יותר ויותר יצרנים בוחרים לעבור אליה בשל הנוחות ויש האומרים שהיא חוסכת גם בדלק.

בימי המבחן ב"וורסו" הצלחתי להגיע בנסיעה רגועה גם לנתונים של 14-15 ק"מ לליטר וזה להזכירכם ברכב 7 מקומות ישיבה עם מנוע 1.800 סמ"ק ו147 כ"ס. (בנסיעה בתוך העיר עם מזגן בקיץ הממוצע יירד בודאי).

סיכום

ל"וורסו" תא נוסעים נעים, מנוע וגיר שמתאימים לקהל היעד, הוא אינו מושלם, צפוף קצת ולכן אינו מקבל את תואר מוביל הקטגוריה, אבל יתרונותיו מרובים על חסרונותיו ולרובינו הוא יתאים!

והמחיר? מחירו של ה"וורסו" הוזל בשנת 2014 והחל מעתה הוא יעלה לכם רק 155.000₪ וזה רבויתי, זוכה כעת בתואר המיניוואן הזול בישראל!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.