מערכת COL | יום י"א אדר א ה׳תשע״ד 11.02.2014

'שלושים' לשליח: התעוררות עצומה בבית שאן ● סיקור, גלריה

כ-700 איש, אנשים נשים נשים וטף גדשו את אולם 'מופת' בבית שאן ב'עצרת התעוררות' במלאות 'שלושים' של השליח הרב יעקב שמולביץ ע"ה ● מי שזכה ונכח באולם ברגעים מרטיטים אלו, לא יכול היה שלא לחוש את האהבה של תושבי העיר לשליח ● מרגש היה לראות רבנים מכובדים לצד ראשי ישיבות, ראשי קהילות, מנהלי מוסדות ושלוחים, לצד ילדי ישראל, ראשי ישיבות ההסדר, ראשי המועצה האזורית, לצד יהודים פשוטים ומקורבים מכל המינים והסוגים ● הנאום המרכזי: הראשון-לציון הרב יצחק יוסף ● בפנים: סיקור מקיף וגלריית תמונות התעוררות עצומה בבית שאן
'שלושים' לשליח: התעוררות עצומה בבית שאן ● סיקור, גלריה
הקהל הרבבעת נאומו של הרב יוסף. בעיגול: בנו של השליח, הרב שלום-בער

כ-700 איש, אנשים נשים נשים וטף גדשו את אולם 'מופת' בבית שאן ביום שני האחרון, ב'עצרת התעוררות' בקשר ליום ה'שלושים' של הרב יעקב שמולביץ ע"ה, שליח הרבי לבית שאן.

מי שזכה ונכח באולם ברגעים מרטיטים אלו, לא יכל שלא לחוש את האהבה וההערצה הנדירה של תושבי העיר לשליח הבלתי נשכח – 'רבי יעקב' כפי שהם מכנים אותו – שהצליח בחכמתו ובמאור פניו לגשת ולסייע לכל אחד ואחד מהתושבים ולגעת לליבו. תחושה מיוחדת ונדירה שררה באולם הגדול שלא הצליח להכיל את המשתתפים הרבים.

בין הקהל הרחב שגדש את המקום, מרגש היה לראות רבנים מכובדים לצד ראשי ישיבות, ראשי קהילות, מנהלי מוסדות, ושלוחים, לצד ילדי ישראל הזכים והתמימים. ראשי ישיבות ההסדר, ראשי המועצה האזורית, לצד יהודים פשוטים ומקורבים מכל המינים והסוגים. אלה לצד אלה נדחקו ונעמדו בשולי האולם ובחדר המבוא מאפס מקום, כשכולם חשים את אותה תחושה משפחתית וקירבה אישית עזה לרב שמולביץ ומשפחתו, ואינם משלימים עם חסרונו.

את הערב הנחה בטוב טעם וביד רמה הרב אליעזר שמולביץ, שליח הרבי לאור עקיבא, אחיו של השליח ע"ה. לאחר שפתח דברי ברכה, הזמין את הרב ישעיהו הרצל שליט"א, רבה של נצרת עילית, שחיזק את הקהל בדבריו החמים וסיפר על מסירות הנפש של הרב שמולביץ בשליחות.

לאחריו נשא דברים הרב דוד מאיר דרוקמן, רבה של קרית מוצקין, שתיאר כיצד הוא חש את החיבור המיוחד בין תושבי העיר לשליח, דבר שבא כתוצאה מהתמסרות מוחלטת לשליחות בצורה מוחלטת.

המרא דאתרא רב העיר הרב יוסף יצחק לסרי התכבד להזמין לשאת דברי חיזוק והתעוררות, את הראשון-לציון הרב הראשי לישראל ­– הרב יצחק יוסף, שדיבר באריכות בשבחו של הרב שמולביץ שלא הלך להתגורר בקהילה חרדית בבני ברק או בי-ם, אלא חיפש דווקא פינה נידחת – בית שאן, במטרה לזכות את הרבים, אשריו ואשרי חלקו, ממנו ילמדו וכן יעשו, להשפיע על סביבתם.

כן סיפר הרב על מסירות נפשם של שלוחי הרבי ברחבי העולם, ותיאר את ביקורו בכמה וכמה מקומות נידחים בהם שלוחי הרבי מפיצים תורה ויהדות, וסיים בברכות מאליפות לכל העוסקים בהפצת יהדות.

במהלך הערב עלו הבנים של הרב שמולביץ – שלמה חיים הצעיר, התמים יוסף יצחק והרב שלום דובער שמולביץ לסיום מסכת עם ביאור משיחה של הרבי ואמירת קדיש.

הרב שלום דובער שמולביץ, שהגיע לעיר למלאות את מקום אביו, דיבר על האחריות שמוטלת על כל אחד מתושבי העיר, שכל אחד הוא שליח של נשיא הדור, ויש לו אחריות אישית להמשיך את השליחות של הרב שמולביץ.

התרגשות גדולה עברה בקהל כאשר ראש העיר מר רפאל בן-שיטרית הפתיע את הקהל בהכרזתו על החלטת העירייה להקצות שטח לבניין בית חב"ד – שייבנה בעז"ה בצורת 770 – בסמיכות לביתו של הרב שמולביץ, בניין שינציח את זכרו ואת פועלו הרב למען העיר כולה, ושממנו יופץ אור חסידות חב"ד לכל התושבים כולם.

בנוסף בישר על הקמת גן חב"ד בעיר – כפי בקשתו האישית של הרב שמולביץ זמן קצר לפני פטירתו, והאיץ בהורים להזדרז ולרשום את ילדיהם לגן לקראת שנה"ל הקרובה. לסיום ביטא ראש העיר את הרגשת כלל התושבים כלפי הרב שמולביץ, ואת ההערכה העצומה על פועלו הרב מתוך אהבה ומאור פנים לכל אחד שלא יישכח לעד.

הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד רחובות וחבר בי"ד רבני חב"ד ריתק את הקהל בסיפורים מיוחדים, ובהמשך לדברי ראש העיר – בנוגע להקצאת שטח לבניין בית חב"ד – סיפר על מברק ניחומים שהרבי שלח למשפחה מאנ"ש בו כתב 2 מילים: "בבנייה תנוחמו"... ואכן הנחמה האמיתית היא המשך הבנייה והצמיחה של מפעל חייו של הרב יעקב – השליחות בבית שאן. הרב גלוכובסקי דיבר למשפחה ופנה אישית לילדים באמרו: "אתם יכולים להיות גאים באבא שלכם. לא כל אחד זוכה לאבא כזה ומעכשיו הוא חי דרככם, אומנם חלק ממכם כבר אינו כאן, אך אל תשכחו שחלק ממנו נשאר אתכם, חי. כאשר אתם מתפללים, הוא מתפלל אתכם. כאשר אתם לומדים, הוא לומד איתכם. קחו אותו איתכם והמשיכו את דרכו המופלאה".

במהלך הערב הוקרן וידאו של הרבי – שנערך במיוחד לכבוד האירוע – אודות החובה לדרוש ולתבוע מהקב"ה את בוא הגאולה תיכף ומיד ממש, וכן קטע וידאו בו נראה הרב יעקב שמולביץ עובר אצל הרבי בחלוקת דולרים.

הרב שלמה אזואלוס, רב מועצה אזורית עמק המעיינות – דיבר על כך ששליח קרוץ מחומר מיוחד, מניח לגמרי את עצמו בצד ומתמסר רק לשני, וכזה היה הרב שמולביץ. כן סיפר על הידידות והקשר האישי המיוחד שהיה לו עם הרב שמולביץ שכל עניינו היה לפעול ולהאיר את בית שאן באור היהדות והחסידות בכל פינה.

הרב בנימין סופר, ראש ישיבה תיכונית, דיבר בהתלהבות על היותו של הרב שמולביץ לפיד בוער באש, כולו מלא אהבת ישראל אמיתית ואור גדול שחודר ללבבות.

לקראת סיום החלק הראשון של הערב, מעט לפני 12:00 בלילה, הרב שלמה חיים ליסון, משלוחי הרבי לכרמל מערבי, חיפה – ניגן את הניגון 'הבינוני' – ניגון שהרב שמולביץ נהג לנגן מתוך חיבה מיוחדת. ומתוך הדביקות והאחדות החסידית, הזמין את הקהל הקדוש להצטרף להתוועדות חסידית בבית חב"ד בית שאן עם המשפיע החסידי הרב שלמה זלמן לנדא מבני ברק עד אור הבוקר...

בסיום האירוע חולק למשתתפים קובץ שנערך וראה אור במיוחד לאירוע, "מזכרת נצח" בשם "זְכֹר זֹאת לְיַעֲקֹב", בו מקבץ מאמרים תורניים, דברי חיזוק וזכרונות לדמותו של השליח, שהעלו על הכתב  – לבקשת המשפחה – רבנים, ידידים ובני משפחה. בצירוף מכתב מיוחד של הרבי לרב שמולביץ (והסיפור שמאחורי המכתב), וכן שיחה מיוחדת של הרבי ומאמר מרטיט ומרגש פרי עטו של הרב שמולביץ ע"ה.

רבנים נוספים שהשתתפו באירוע: הרב משה אורנשטיין משפיע ראשי בישיבת חח"ל צפת, הרב פנחס בדוש ראש מוסדות 'חנוך לנער' בית שאן וחבר מועצת העיר, הרב שמעון ביטון ראש מדרשת 'דרכי אליהו' ורב קהילת רמב"ם בית שאן, הרב מרדכי ביסטריצקי רב קהילת חב"ד בצפת, הרב שלום דובער בלוי שליח הרבי לבית שאן, הרב שמואל גרוזמן שליח הרבי למגדל, הרב חיים שלמה דיסקין שליח הרבי ורבה של קרית אתא, הרב יוסף יצחק ווילשאנסקי ר"י חח"ל צפת, הרב משה לזרוב רב בביה"ס המקיף הדתי בית שאן, הרב נפתלי ליפסקר יו"ר ועדת הסניפים בצא"ח, הרב מנחם לנג שליח הרבי לבית שאן, הרב ניסן מור יוסף שליח הרבי לחצור, חברי המועצה הדתית בית שאן בראשות שאול מלכה, הרב חיים שלום סגל שליח הרבי בעפולה, הרב שלום דובער פריימן שליח הרבי לכפר תבור, הרב בנימין קרינאל שליח הרבי לגדרה, הרב יוסף חיים רוזנבלט רב מועצה איזורית גליל תחתון, הרב שמואל רייניץ שליח הרבי לבית שאן, הרב שלמה שושן ראש ישיבת ההסדר בית שאן, הרב לייבל שילדקרויט שליח הרבי לחיפה, הרב נחמיה שמרלינג שליח הרבי לכפר יונה, הרב רועי תור שליח הרבי לעמק המעיינות, ועוד רבים נוספים.

בית חב"ד ביקש למסור תודה מיוחדת לרב אריאל למברג מאגודת-חסידי-חב"ד על עזרתו הרבה להצלחת האירוע.

בית חב"ד בית שאן ממשיכים בתנופת הפעילות, וכאמור, כבר הוקצה שטח על-ידי העירייה והושגו האישורים לתוכנית הבניה של מבנה מפואר עבור בית חב"ד בית שאן שייבנה בעז"ה בצורת 770, לעילוי נשמת השליח ע"ה.

ברוך ה' נאסף כבר סכום התחלתי לראשית הבניה, אך נדרש עדיין סכום נאה להמשך וגמר הבניין. אם גם אתה ממשפחת החסידים, וודאי תעשה למעלה מיכולותיך למען בניית מבנה מפואר לעילוי נשמת השליח, ותשתתף בעין יפה ובלב רחב. להשתתפות חייג: 0546.699.965 / 052.770.7002.

יהי רצון שתהא זו הפעולה האחרונה שתכריע את הכף לגאולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.