מערכת COL | יום ז' אדר א ה׳תשע״ד 07.02.2014

"מתוך שבא לגנותם, נמצא משבח"

בטור 'הישורת האחרונה', עורך 'בקהילה' ר' אברהם-דוב גרינבוים מתייחס לטור עוקצני נגד חב"ד: "מתוך שבא לגנותם, נמצא משבח" אברהם דוב גרינבוים
הטור ב'בקהילה'
הזיכרון-אולי-ראשון שלי הוא ל"ג בעומר בחב"ד. הייתי ילד כבן שלוש או ארבע, ואימא לקחה אותי לקרונהייטס, שכונת ילדותה. את מעמד הפאראד (מצעד, תהלוכה; מאנגלית) אני לא שוכח עד היום. הם, הילדים, היו לבושים כמו חיילים, והרבי ישב למעלה כמו מצביא. הוא דיבר. לא הבנתי את שאמר, אבל כשכולם שרו ותופפו ברגליהם בדייקנות מרבית וכשקראו את הפסוקים מילה במילה - הבנתי שהם חיילים בצבא מסודר מאוד.

נזכרתי באירוע השבוע, כשקראתי את טורו של דרור פויר בגלובס. פויר הוא אדם הגון, פובליציסט שאינו מסתיר את דעותיו היוניות. תחת הכותרת 'להפסיק להתחנף לחב"ד' הוא הבהיר כי "חב"ד תמיד הייתה ימנית בשיגעון, בטח בכל הקשור לסוגיות של התיישבות, נסיגה או הסכמים, ופוליטית עד מעל לאוזניה. מי לא זוכר את 'נתניהו טוב ליהודים' של בחירות 1996?".

הוא מבקש למחות על ההכרה בשלוחי חב"ד בעולם כשירות לאומי. הסיבה, כמה צפויה: הם ימניים. ומתוך שבא לגנותם, נמצא משבח. "חב"ד, יודע כל אחד, אוהבים להיות בכל מקום, להפיץ את משנתם. הם בגני הילדים, בבתי הספר, בצבא, בכיכרות הערים, והשבוע קראתי שהם פתחו בית חב"ד במכללת ספיר. זו תנועה מיסיונרית. לא שיש לי בעיה עם זה. אני בעד זה שכל אחד יקדם את עמדותיו כמיטב יכולתו - זכות המחזיר בתשובה להחזיר בתשובה. זו אפילו חובתו. אבל להכיר בזה כשירות לאומי? למה? מה הקשר?

"השלוחים של חב"ד בעולם, והייתי בכמה מבתי החב"ד האלה במזרח הרחוק, הם באמת בסדר גמור", הוא מודה, ומסייג: "אבל הם לא משרתים את מדינת ישראל, והם לא שלוחיה. הם שלוחיו של הרבי מלובביץ' ז"ל, ושלו בלבד. מטרת השלוחים המוצהרת היא לעשות את מה שהרבי הגדיר כעבודה היחידה שעוד נותרה בדורנו, והיא: 'הכנת העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש'. זה שירות לאומי זה?".

צודק, דרור. מסכים איתך. זה לא שירות לאומי. זה שירות בינלאומי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.