מערכת COL | יום ז' אדר א ה׳תשע״ד 07.02.2014

ועידת רבני ישראל נפתחה באילת: הרב הכט נשא דברים

הועידה השנתית של רבני ישראל המאורגנת על-ידי מכון אריאל נפתחה היום באילת. בוועידה משתתפים מאות רבנים בראשות הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. במושב 'פתיחת הועידה' נשא הערב נאום מרכזי הרב הראשי לאילת והמחוז הרב יוסף הכט לסיפור המלא
ועידת רבני ישראל נפתחה באילת: הרב הכט נשא דברים

הועידה השנתית של רבני ישראל המאורגנת על-ידי מכון אריאל נפתחה היום באילת. בוועידה משתתפים מאות רבנים בראשות הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. במושב 'פתיחת הועידה' נשא הערב נאום מרכזי הרב הראשי לאילת והמחוז הרב יוסף הכט.

ועידת רבני ישראל שעל-ידי מכון אריאל - בנשיאות רבה הראשי לשעבר של חיפה הרב שאר-ישוב הכהן - הינה ועידה בעלת מסורת ארוכת שנים, ובשנים האחרונות היא מתקיימת בעיר אילת.

ועידה זו זכתה בזמנו לקבל את ברכתו הקדושה של הרבי. היה זה כאשר מארגן הועידה רבה של שכונת בית הכרם בירושלים הרב דוד שפירא עבר יחד עם הרב הכט לפני הרבי בחלוקת דולרים. הרב הכט הציגו בפני הרבי כמארגן ועידת הרבנים. הרבי נתן לרב שפירא דולר לצדקה ואמר לו "הגמרא אומרת שכינוסם של צדיקים הנאה להם והנאה לעולם, ובודאי יתקיימו הדברים גם בכינוסי הרבנים".

הרב שאר ישוב כהן - שזכה ליכנס ליחידות עם הרבי לא פחות מ-9 פעמים - והרב שפירא סיפרו היום לרבנים המשתתפים על ברכת הרבי לועידה והדגישו שהם מחבבים זאת מאד ורואים בזה ברכה נצחית להצלחת הועידה.

בועידה משתתפים מידי שנה גם רבנים חב"דיים, ובמושב הפתיחה נשא הרב הכט בפני מאות הרבנים נאום מרכזי. בדבריו הדגיש את האחריות הגדולה המונחת על כתפיהם של הרבנים בדרונו כפי שהדברים משתקפים במשנתו של הרבי. "ההזדמנויות שישנן לרבנים לגלות דוקא היום את ה'לבי ער להקב"ה ולמצוותיו' שישנו אצל כל יהודי הינן עצומות".
"כתוב בתנא די אליהו רבא שחברי הסנהדרין הגדולה היו חייבים לצאת ממקומם ולבוא לעיירות ישראל ללמד תורה, מצוות ודרך ארץ לבני ישראל. זהו תפקידם של רבני ישראל גם בדורנו. על כל רב, בעירו ובקהילתו, לצאת לבני ישראל וללמדם תורה ויהדות, בדרכי נועם ושלום, ובכך נוכל לקרב מאות אלפים לתורה ולמצוות ולזרז את הגאולה השלימה בביאת משיח צדקנו".

הועידה צפויה להימשך גם במהלך השבת ובמסגרתה מקיימים המשתתפים דיונים מעמיקים בסוגיות שונות הנוגעות לתפקיד הרבנים בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.