מערכת COL | יום ו' אדר א ה׳תשע״ד 06.02.2014

רזאל מגלה: "השיר הפופולרי - בהשראת הרבי" ● צפו בוידאו

הרצל קוסאשוילי, כתב COL, הוזמן השבוע למופע 'קבעתי', בסיבוב הופעות לא-שגרתי של העיתונאי ידידיה מאיר והזמר והיוצר אהרון רזאל ● במופע שמשלב קטעי קישור והגשה מצידו של מאיר ושירים מהרפרטואר הרחב של רזאל, מגישים השניים לקהל הצופים, שעתיים של מוזיקה איכותית עם צוות נגנים נרחב ● לאחר המופע, נתנו השניים ראיון משותף על המופע ועל איך לא, 'הקשר החב"די'  מופע קבעתי 
רזאל מגלה:
אהרון רזאל וידידיה מאיר בראיון, השבוע (צילום ועריכת וידאו: COL)
מאת הרצל קוסאשוילי

בערך ארבע שעות לפני המופע, כותב לי העיתונאי ידידיה מאיר: "בא לך לבוא למופע שלי ושל אהרון רזאל בזאפה בירושלים?"

להצעות חינמיות אינני מסרב, ובטח שלא למופע שמסקרן אותי כבר זמן רב. במופע עצמו כבר הותרו לי כל הספקות. אהרון רזאל הוא הזמר והמבצע, וידידיה מאיר בסגנונו הייחודי וההומוריסטי, מגיש לצופים בעצם, את סיפור חייו של אהרון רזאל. החל מהשיר שהלחין לבקשת סבו ניצול השואה, וכלה בשיר שחיבר על חוף הים בגוש קטיף, רגע לפני ההתנתקות.

רזאל שמעיד על עצמו שהוא חסיד "חבקוק", (חב"ד, ברסלב, הרב קוק), מרגיש בנוח במיינסטרים החרד"לי בו הוא מצוי, מה שלא מונע ממנו מלחבק בעצם את כל הקהלים החרדיים והדתיים שמסביב.

בתחילת דרכו כחוזר בתשובה, הושפע רבות מסגנונו ומשירתו של ר' שלמה קרליבך ע"ה, ולאחר מכן כבר פיתח סגנון ייחודי, שבשנים האחרונות אף זכה להכרה ישראלית רחבה, כששיריו החלו להיות מושמעים בפלייליסט החילוני המובהק של גלי צה"ל.

ידידיה מאיר מצידו, מפרגן ללא הפסקה ומצהיר שהוא בכלל על תקן מעריץ מושבע של אהרון רזאל. הוא לא מרגיש שהוא חוצה פה קו. וזה די ברור לו שהוא לא שייך לשירה, רק לדיבור. אור הבמה והזרקורים אליהם כבר הורגל מהרקע העיתונאי שלו, רק עושים לו טוב, ובנינוחות נעימה הוא מגיש לקהל את רזאל ואת שירתו.

הקהל מצידו מגיע למקום לאחר שיעורי בית. נכון, רוב הקהל הוא מחובשי הכיפות הסרוגות, אבל אפשר לראות פה ושם כמה חרדים שמרשים לעצמם להשתחרר במופע ולזמר בקול גדול מבלי להתבייש.

בין לבין, הם מספרים לקהל על החלום להיות שליח חב"די במקום כמו אלסקה. ידידיה אף מציע לאהרון לבצע 'ניגון הכנה' כמקובל בחב"ד לפני השיר החשוב ביותר שלו ועוד ועוד.

בסוף המופע, שהוא אגב, נטול גינוני כוכבנות וסלבריטאות, השניים לוחצים ידיים ומושחחים עם כל דורש בלבביות אמיתית ולא מלחיצה. אודה ולא אבוש, להגיד לכם שהדיסק של רזאל נמצא אצלי בתא הכפפות או במערכת ברכב? ממש לא. אבל בדרך חזרה, כבר דאגתי לכך שבמערכת השמע ברכב, יתנגנו חלק מהלהיטים ששמעתי בהופעה.

אהרון רזאל וידידיה מאיר בראיון וידאו
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.