מערכת COL | יום ו' אדר א ה׳תשע״ד 06.02.2014

ארוחה של סיר אחד ● מתכון מסביב לעולם

את אחראית, את מנהלת, את מבצעת, את עושה, את כותבת דו''חות, את מדברת עם הורים, את מלמדת ו.... להמשיך? אבל איכשהוא בראש שלך, יושבים להם סדורים בישיבה מזרחית ממתינה כזו - כל המטלות מהבית שעוד לא הספקת. ובכן, אל תהי קשה עם עצמך, נכון שאת אשת קסמים ואת מלהטטת בין אינספור קטגוריות עשייה מידי יום, אבל היי... גם לך מותר להשתמש בקיצורי דרך כדי לתעל את ניצול הזמן ● בכתבה המלאה: המשך הבלוג ומתכון הבזק לארוחת צהריים מזינה  ארוחה של סיר אחד
ארוחה של סיר אחד ● מתכון מסביב לעולם
מאת שלומית

6:30 בוקר,
את קמה בלחץ ששכחת את הדוד דולק מהלילה ורצה להעיר את ה'ברנשים', תוך כדי הלבשתם ללא קשר למידת ערנותם. כשהם מצחצחים שיניים, את מאלתרת להם ארוחת בוקר "מזינה" ומנפנפת לנהג מהחלון ש"אוי ואבוי" אם הוא בורח גם היום.

הם רצים למטה ואת מדדה אחריהם, משווה לעצמך מראה של האמא המושלמת, איך שהנהג מתרחק ברעש של שלוש מכוניות עם אגזוז פתוח, חיוכך נמחה ומצחך נחרש. את מתלבשת תיק-תק מוותרת על טיפוח מוקפד, אך זורקת פה ושם צבע, זוכרת שעוד צריך להעמיד משהו לצהריים וטסה לעבודה מדחיקה את שאריות הלילה הניכרות מכל פינה בבית.

ושם, כשהדלת נפתחת אלו כבר חיים אחרים, את אחראית, את מנהלת, את מבצעת, את עושה, את כותבת דוחו"ת, את מדברת עם הורים, את מלמדת ו... להמשיך?
אבל איכשהוא בראש שלך, יושבים להם סדורים בישיבה מזרחית ממתינה כזו - כל המטלות מהבית שעוד לא הספקת, להעביר את הכביסה מהמכונה למייבש, לקפל את הכביסה של המגבות, לגהץ חולצות לבנים לבר מצווה הערב, להפשיר עוף לארוחת צהריים.... אויש! את נזכרת פתאום שלא הספקת להעמיד סיר הבוקר והצהריים הם יאכלו דגנים עם חלב עד שתחזרי ותרימי ארוחה לתפארת.

ובכן, אל תהי קשה עם עצמך, נכון שאת אשת קסמים ואת מלהטטת בין אינספור קטגוריות עשייה מידי יום, אבל היי... גם לך מותר להשתמש בקיצורי דרך כדי לתעל את ניצול הזמן ולצאת נשכרת מכל הכיוונים.

בדיוק בשביל זה הבאנו לך כאן מתכון לארוחה דשנה ומשביעה המוכנה בסיר אחד אותו את יכולה להשאיר על סטופר כשאת יוצאת בבוקר, כך שבצהריים יחכה למשפחתך סיר מוכן שרק זקוק לחימום לפני האכילה.

החומרים:
● כרעיים עוף (מספר רצוי לפי הסועדים)
● 2 כוסות אורז
● קישואים חתוכים לעיגולים
● גמבה חתוכה לרצועות
● בצל חתוך לטבעות
● פפריקה
● תימין
● קארי
● פלפל שחור

אופן ההכנה:
לוקחים קדרה אחת גדולה (רצוי כזו שיש לה סיר זכוכית) - שמים בה את שתי כוסות האורז ויוצקים עליהם 3 כוסות מים מעט שמן ומלח ומערבבים.

על שכבת האורז הזו עם המים מפזרים את הירקות החתוכים ומפזרים מעט תיבול (פפריקה, קארי, תימין, פלפל שחור) מעליהם. מעל הירקות מניחים את הכרעיים עוף ומתבלים שוב מעליהם. יוצקים כוס וחצי מים מעל הכל, סוגרים. ומכניסים לתנור המחומם על 200 מעלות לשעתיים של אפיה.

● הערה: גם אם בשלב ההכנה השכבות נופלות מעט לשכבת האורז, זה לא נורא - הכל מתייצב לאחר שהסיר יוצא מוכן מהתנור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.