מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשע״ד 05.02.2014

השגריר הנורווגי: "מעולם לא שקלנו לאסור קיום ברית במדינה"

ע"פ בקשת שר החוץ הנורווגי, פגש הבוקר שגריר נורווגיה לבלגיה את מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, הרב מנחם מרגולין והתחייב כי: "הממשלה מגבשת לפרלמנט הצעה לרגולציה בנושא ברית מילה על מנת להגן על חופש הדת במדינה ולשמור בריאות הילדים"  ברית מילה בנורווגיה
השגריר הנורווגי:
הרב מרגולין (משמאל) עם השגריר

בעקבות קריאתה של נציבת שלום הילד בנורבגיה לאיסור על קיום ברית מילה במדינה למען הגנה על זכויות הילד פנה הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, (EJA) לשר החוץ ולשר הבריאות הנורווגים וביקש מהם לפעול נחרצות להבטיח את חופש הדת המדינה.

בתגובה לפניה, ביקש שר החוץ משגריר המדינה לבלגיה מר נילס אנגלשיון לפגוש את הרב מרגולין ולהתחייב בשם הממשלה כי ממשלת נורבגיה מעולם לא שקלה וגם אינה מתכוונת לשקול בעתיד הטלת איסור על קיום ברית מילה במדינה. השגריר אנגלשיון הוסיף כי: "הממשלה הנורבגית מכבדת את הקהילה היהודית ותשמור על חופש הדת שלה". בפגישה השתתף גם הרב אבי טוויל מנהל הקהילה היהודית באיחוד האירופאי (EJCC).

בחודש נובמבר האחרון, הודיע שר הבריאות הנורבגי כי ממשלתו פועלת לקידום הגבלות על קיום ברית מילה במדינה כבר מחודש אפריל הקרוב לאור קריאתה של הנציבה לינדבו בנושא. הרב מרגולין פנה במכתב בהול לנשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת הבריאות יעל גרמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן וסגן שר החוץ זאב אלקין בבקשה שיפנו למקביליהם בנורבגיה ויתריאו מפני קידום הצעת החוק ההרסנית לקהילות היהודיות במדינה.

הרב מרגולין
הודה לשגריר, על מחוייבותה של הממשלה הנורבגית לשמירה על חופש הדת והפולחן של יהודי נורבגיה, וציין כי:"הקריאות לאיסור על קיום ברית מילה בנורבגיה כמו גם במדינות נוספות באירופה הינן שרלטניות במקרה הטוב ואינן מסתמכות על עובדות מדעיות. הרפואה המערבית – כולל מוסדות בריאות עולמיים שאינם קשורים ליהדות קובעים שהמילה חשובה לבריאות ומונעת מחלות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.