מערכת COL | יום ד' אדר א ה׳תשע״ד 04.02.2014

חדשות רכב: האם יש מגמת ירידה במחירים?

פעם בשנה, מתיישבים כתבי הרכב, היחצ"נים ומנהלי השיווק, בחברות היבוא השונות ונוהגים להשתעשע בכל מיני סיכומים נתונים וניתוחים - מתוכם ניתן לזהות מגמות עתידיות: מי מכר הכי הרבה? מי עלה במכירות ומי ירד? האם יכול להיות שבישראל קונים מכוניות קטנות? מהו הרכב הנמכר ביותר בישראל? וכמובן מה שמעניין אותנו: מיהו המיניוואן הנמכר ביותר? האם יש מגמת ירידה במחירים? ומי יעשה לכם הנחה של 20.000₪ בקניית רכב  אלה ברכב - מהדורה חדשותית 'אלה ברכב': כנסו לכתבות קודמות במדור המיוחד ב-COL
חדשות רכב: האם יש מגמת ירידה במחירים?

שמואל מתן

פעם בשנה, מתיישבים כתבי הרכב, היחצ"נים ומנהלי השיווק, בחברות היבוא השונות ונוהגים להשתעשע בכל מיני סיכומים נתונים וניתוחים. מתוכם ניתן לזהות מגמות עתידיות, מי מכר הכי הרבה? מי עלה במכירות ומי ירד? האם יכול להיות שבישראל קונים מכוניות קטנות? מהו הרכב הנמכר ביותר בישראל?

אותנו כמובן מעניין, כמה מיניוואנים נמכרו? ומיהו המיניוואן הנמכר ביותר? ולסיום, האם יש מגמת ירידה במחירים? ומי יעשה לכם הנחה של 20.000₪ בקניית רכב.

חדשות רכב בסקירה שלפניכם:

מה שבטוח, קנו כאן השנה הרבה מכוניות. ב-2013 נמכרו בישראל 212.581 רכבים. המנצחת היא יונדאי שכבשה את המקום הראשון בטבלת המכירות, למעלה מ- 30.000 מכוניות. מאזדה ופורד ששנים ארוכות הובילו את טבלת המכירות, יורדות למקומות החמישי והשביעי. במקום השני טיוטה, שמכירות הקורולה גרמו לה לעקוף ברגע האחרון את קיה שירדה למקום השלישי (אגב בשנת 2008 מכרה קיה רק 3.000 מכונית!) לאוהבי הנתונים צירפתי טבלה.



הרכב הנמכר בישראל הוא מיני? כבר 3 עשורים שעם ישראל קונה משפחתומטית 1600 סמ"ק. ההיסטריה החלה עם הסובארו "ליאונה", אחר-כך היה זה תורה של מיצובישי עם ה"לנסר" וה"סופר לנסר", בהמשך עקפה אותה מאזדה עם "לאנטיס", 323, וה-3.

לפני כשלש שנים הוחל המס הירוק על מכירת מכוניות שפירושו הוא "ככל שהרכב קטן יותר, הוא יעלה פחות".

המגמה אכן השתנתה ובישראל 2013 נמכרו אלפים רבים של מכוניות "מיני" קטנות וחייכניות במחירים של 60.000₪ ומטה.

לראשונה, הזוכה בתור "הרב הנמכר ביותר בישראל" בשנת 2013 הוא רכב המיני "קיה פיקנטו" שמכר השנה 9,659 יחידות. זוהי מהפיכה אמיתית בהעדפותיו של הצרכן הישראלי בשוק הרכב.

האם ניתן לזהות הוזלה במכוניות ה-5+2 בשנת 2014? מסתבר שכן, זה התחיל עם הוזלה של הטיוטה וורסו שעולה כעת 155.000₪ במקום 163.000₪, וזה המשיך עם הורדה של 10.000₪ ממחיר ה-5008  לנו רק נשאר לקוות ששאר היבואנים ילכו בעקבותיהם. להזכירכם באירופה נמכר ה"lodgy", מיניוואן 7 מקומות ישיבה, בכ-50.000₪ בלבד, כך שיש לאן לרדת...


כמה מיניוואנים נמכרו השנה בישראל? בשנת 2013 נמכרו כאן כ-5000 מיניוואנים לסוגיהם. המנצחת הגדולה היא טויוטה, עם נתח שוק של 25 אחוז ו-1280 יחידות. מי שעוד עלה זה הרודיוס, זאפירה, קארנס, גרנד סניק האורלנדו והאלהמברה, שחלקם הכפילו את המכירות ביחס לשנה שעברה.

הנה הטבלה:


להלן מקבץ עדכונים:
מבצע עד סוף פברואר: 20.000₪ הנחה על דודג' גירני! לפני מספר ימים סיימתי מבחן מעניין עם דודג' ג'ירני. רכב 5+2 עם ניחוח אמריקאי שמציע מרחבים נדיבים ועיצוב עם נוכחות... אם אתם בעניין תדעו שמחכה לכם בסוכנות הנחה של 20.000 ₪, וזה תקף עד לסוף חודש פברואר.

החל שיווקו של "רקסטון" חדש, מבית סאנגיונג; מדובר על ה"רקסטון 4X4 החדש. 7 מקומות ישיבה, עם מנוע הדיזל שכבר פגשנו ברודיוס, רק שכאן מדובר ברכב עם יכולות שטח.

האבזור נדיב וכולל מערכת שמע מקורית הכוללת כניסות USB/AUX ודיבורית בלוטות' מקורית. חישוקים קלים, בקרת שיוט, מראות צד מתקפלות חשמלית, מדרכות צד אינטגראליות, בקרת אקלים דיגיטאלית ועוד... בקיצור, אם ירד שלג בתקופה הקרובה, נארגן נסיעת מבחן וניסע לחלץ אנשים תקועים בירושלים... המחיר אם שאלתם הוא 225,000₪ תכינו כסף. 


רקסטון

טויוטה משיקה את האוריס הייבריד סטיישן - מכונית הסטיישן ההיברידית הראשונה בישראל.

יוניון מוטורס משיקה את הסטיישן ההיברידית הראשונה בישראל:TOYOTA  AURIS TS - החל מ- 137,900 שקלים. גרסת הסטיישן מצוידת במנוע 1.8 ליטר Hybrid Synergy Drive. המנוע החשמלי מסוגל לפעול באופן עצמאי וכן בשילוב מנוע בנזין 1.8 ולהפיק יחד 136 כ"ס. הרכב ההיברידי מתאפיין בצריכת דלק נמוכה (ואת זה נצטרך לבדוק בהזדמנות ...)

אם קיבלתם רכב ממקום העבודה חשוב שתדעו כי הסטיישן היברידית זוכה להטבה משמעותית בשווי השימוש העומדת על סך של כ-560 לחודש, כך ששווי השימוש לדגם זה יהיה נמוך יותר מכל הרכבים בקטגוריית הרכבים המשפחתיים והסטיישנים בישראל, ויחסוך לעובד, לו נזקף שווי השימוש כ-3,800 שקלים בשנה.

במחלקת האבזור תמצאו בין היתר, את מערכת TOYOTA TOUCH מקורית בעלת מסך מגע 6.1, לביצוע מגוון פעולות בנגיעה קלה: דיבורית Bluetooth, שקעUSB  ומצלמה אחורית.



ומי מתחזק? שנת שיא לקרסו מוטורס: שנת 2013 רשמה שיאים חדשים ליבואנית קרסו מוטורס אשר חצתה את קו 20,000 רכבים שנמסרו במהלך השנה האחרונה,  עם גידול הנאמד בכ-20%  לעומת שנה שעברה. 

שני מותגי הבית ניסאן ורנו ממוקמים בעשירייה הראשונה של המותגים הנמכרים ביותר בישראל. השנה נרשם שיא העשור במכירות למותג רנו עם 9,500 מסירות של רכבים פרטיים (4.5% נתח שוק). מספר זה מהווה גידול מאסיבי של כ-50% במכירות לעומת שנה שעברה.  כמו כן המותג ניסאן מסר 10,403 כלי רכב (4.9% נתח שוק) זהו שיא המסירות של המותג מאז השקתו בארץ לראשונה.

לסיום, מה הולך לקרוא כאן בשבועות הקרובים, אתם שואלים? על שולחן המערכת נערמו מספר מבחני רכב. בחודש הזה נבחנו ויבחנו כאן הוורסו של טויוטה, הפריוס+ המיניוואן ההיברידי הראשון בישראל, דודג' גירני, הסנטה פה של יונדאי והקפטיבה של שברולט, היה ויהיה מעניין! לפחות תטעמו מהתמונות...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.