מערכת COL | יום ד' אדר א ה׳תשע״ד 04.02.2014

ישראל הסכימה לשלם 20 מיליון דולר פיצויים לנפגעי המשט

העיתונות הטורקית מדווחת כי ישראל וטורקיה קרובות לסיכום בנוגע לפיצויים שתשלם ישראל לאנקרה על אירועי המשט לעזה. על פי הדיווח בעיתון 'הורייט', הצדדים יצאו בקרוב בהצהרה משותפת לגבי גובה הפיצוי על חייהם של תשעה אזרחים טורקים שנהרגו בהשתלטות כוחות צה"ל על ספינת ה'מאווי מרמרה' לסיפור המלא
ישראל הסכימה לשלם 20 מיליון דולר פיצויים לנפגעי המשט
פעילי טרור על המרמרה. בקטן: ח"כ זועבי על הספינה
העיתונות הטורקית מדווחת כי ישראל וטורקיה קרובות לסיכום בנוגע לפיצויים שתשלם ישראל לאנקרה על אירועי המשט לעזה. על פי הדיווח בעיתון 'הורייט', הצדדים יצאו בקרוב בהצהרה משותפת לגבי גובה הפיצוי על חייהם של תשעה אזרחים טורקים שנהרגו בהשתלטות כוחות צה"ל על ספינת ה'מאווי מרמרה'.

ע"פ דיווחים שונים ישראל הסכימה להעביר לטורקים 20 מיליון דולר. גורמים בירושלים ובאנקרה אישרו לעיתון כי הצדדים קרובים לסיכום, שהגיע לאחר שישראל התנצלה על פעולת צה"ל והיחסים בין המדינות החלו להפשיר. "ישנן התפתחויות חיוביות. ההסכם כמעט מוכן ומחכים לכמה נושאים קטנים לפני שיוגש להנהגת שתי המדינות", אמר גורם דיפלומטי ל'הורייט'.

ישראל התנצלה כאמור בפני טורקיה במארס האחרון, אולם נורמליזציה מלאה של היחסים איננה אפשרית מבחינת הטורקים עד אשר יועברו פיצויים כספיים. נציגי הצדדים נפגשו לפחות ארבע פעמים במהלך השנה החולפת, כך שהסיכויים לחידוש מלא של היחסים גבוהים. "הפיצויים עבור אלה שנהרגו ונפצעו, וכן עבור הנזק שנגרם לכלי השיט, יגיעו לכמה מיליוני דולרים", הוסיף הגורם הדיפלומטי, אך לא הוסיף פרטים.

דיווחים קודמים באשר לגובה הפיצוי טענו כי הפערים בין הצדדים גבוהים, אך כעת נראה שהושגה פשרה. נושא נוסף שמנע את הגשת הפיצויים היה הצד המשפטי של העברת הכספים, כיון שבכך ישראל למעשה לוקחת אחריות על המעשה. העיתון הטורקי מדווח כי ישראל ככל הנראה תסכים לעשות זאת, בתמורה להבטחה שלא ייפתחו חקירות פליליות נגד אנשי צה"ל ופוליטיקאים ישראלים.

מקורות דיפלומטים באנקרה הוסיפו כי ארדואן ניצב בפני הליך בחירות קריטי להמשך תפקודו, ועשוי להציג את ההסכם עם ישראל כהישג פוליטי. כך הוא עשה לאחר שנתניהו התנצל בפניו, בתיווכו של הנשיא האמריקני, ברק אובאמה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.